Spousta těch, co shánějí levné ojetiny, chce motor 1.9 TDI. Jenže pak je tu ještě jedna spolehlivější alternativa. Bez turba.
Motor 1.9 SDI a ojetiny
Články na téma konkrétní motory v ojetinách:
- Který motor chtít v ojeté Škodě Superb druhé generace?
- Tři nejhorší motory v ojetinách aneb čemu se v bazaru vyhnout
- Motor 1.0 TSI v ojetinách – je důvod se ho bát?
- Nejrizikovější ojetiny – jakým motorům se vyhnout?
- Jak vybrat ojetinu s 3.0 TDI
- Škoda Superb 3 – naftové motory
- Škoda Superb 3 – benzinové motory
- Škoda Octavia 2.0 TDI vs. 2.0 TDI – jaký motor chtít u ojetiny?
- Motor 2.0 TDI EA288 žere olej
- Motor SDI 1.9 v ojetinách - právě čtete
Nejede, ale drží
Typickým zákazníkem, který shání starý turbomotor, je třeba student s omezeným rozpočtem nebo kdokoliv, kdo potřebuje něco staršího a relativně spolehlivého na provoz. Diesely z přelomu a první dekády tisíciletí umějí sloužit, dokud se zbytek auta nerozpadne. Jenže právě legendární a někdy až přehnaně glorifikovaná jedna-devítka s turbem má na hrbu kolikrát i půl milionu. Stačí je malinko stočit, jenom tak asi o 200 tisíc kilometrů a najednou se prodává mnohem lépe.
V jejím stínu se krčí verze bez přeplňování. O poznání horší dynamika je však kompenzována ještě lepší spolehlivostí, protože absence turbodmychadla znamená o jednu rizikovou komponentu méně. SDI se spokojí skutečně jen s výměnami motorového oleje, nic zvláštního nepotřebuje. I studené motory chytají po letech na první otočení.
Nalijme si však čistého vína. Nejčastěji se vyskytující verze, tedy 1.9 SDI, je parametrově skutečně nic moc. V Octavii je to opravdu dýchavičná motorizace, lépe slouží v menších autech, například ve Škodě Fabia. Nabídka se omezila na dvě výkonové verze, tedy 47 kW a 50 kW. Rozdíl mezi nimi je prakticky neznatelný.
Pro cesty klidnějším tempem v rámci rychlostních předpisů motor stačí, pokud nejezdíte často po dálnicích, nemusí být nižší dynamika překážkou. Výhodou je, že třeba ve zmíněné Fabii je to skutečně úsporná motorizace, které je víceméně jedno, jak moc tomu řidič šlape na krk. Spotřeba na okreskách je mezi čtyřmi a pěti litry na sto, na dálnici jsou svižnější řidič schopni se dostat i k sedmi, ale to už je potřeba to skutečně hnát, co to jde.
Nejlepší ojetiny s motorem 1.9 SDI
Jestli někdy dává smysl koupit auta s motorem SDI, pak teď. Ještě se dají najít zachovalé kousky, a to za velmi příjemné ceny. Za pár let budou už i ty shnilé a prakticky bez hodnoty.
Také čtěte
Seat Ibiza
Seaty obecně jsou u nás trochu neprávem ve stínu škodovek. Přitom je to podobně kvalitně zpracované auto, ačkoliv s dnes už trochu zastaralým designem. Podvozek je naladěný spíš do tvrda, což snižuje komfort, ale třeba sedadla jsou skvělá. Při prohlídce se zaměřte na přední nápravu. Čepy mají tendence to vzdát poměrně rychle, pokud se s autem jezdí po nekvalitních silnicích.
Škoda Fabia
Nezmara českých silnic nesmíme samozřejmě vynechat. V kombíku je to skvělá ojetina, která odvozí třeba stavebniny na chatu. Ano, bude to ve volnějším tempu, ale i s přívěsným vozíkem se to dá. Fabie trpí na usazování nečistot za podběhy, což zpravidla vyústí v korozi v místě napojení blatníku a prahu. Pokud na čištění těchto míst předchozí majitel kašlal, bude rez již dobře patrná.
Volkswagen Caddy
Jestli chcete opravdového „dělňasa“, jaké se dnes už nedělají, tak v inzerátech je ještě pořád spousta těchto malých pracovních aut. Nabízejí se často i s tažným zařízením a pozor, to bylo obvykle na 1000 kilogramů. Za nižší desítky tisíc můžete sehnat často solidně udržovanou ojetinu s vysokou užitnou hodnotou.
Zdroj médií: Volkswagen.
Za odborné informace děkujeme partnerovi
Poraďte se s námi při koupi ojetého vozu, jsme odborníci na slovo vzatí. Auto před koupí profesionálně zkontrolujeme a také Vám rádi pomůžeme s výběrem konkrétního modelu. Využijte našich služeb a přidejte se ke stovkám spokojených zákazníků.
Diskuze (8)
Nebo od 1992-98 bylo 1,9TD s komůrkou 55KW a současně od 1995 (?)- 1999 bylo TDI 66 a pak i 81KW stejné jako v oktávce.