Který motor chtít v ojeté Škodě Superb druhé generace?

21. 1. 2020 3 min. čtení Tipy a rady Škoda

V Superbu se vystřídala celá řada motorů, ovšem ne všechny představují ideální volbu. Zde je dobré se neřídit jen nájezdem, ale při koupi se zaměřit i na potenciální problémy a věnovat zvýšenou pozornost jejich projevům. 

Články o Škodě Superb 2. generace:

  1. Který motor chtít v ojeté Škodě Superb druhé generace? - právě čtete
  2. Test ojetiny Škoda Superb Combi druhé generace - dobře dostupný luxus

"Vé šest forever?"

Začneme na vrcholu. Hodně často se lze setkat s názorem, že “stará dobrá vé šestka je věčná”. Není tomu tak. Tato pohonná jednotka je sice atmosféricky plněná a její výkon 191 kW je oslnivý, ale má své mouchy. Předně je spojena vždy s pohonem všech kol a pokud si předchozí majitel užíval často plného potenciálu zrychlení, budou dost pravděpodobně vytahané rozvody, které jsou řešené řetězem a motor má hned dvoje. Podle zkušeností to dravějším řidičům zabere kolem 150 tisíc kilometrů, těm ostatním 200-250 tisíc. Při koupi si tak připravte zhruba 80 tisíc rezervu. 

Šestiválci může částečně selhat i vodní pumpa, motor se poté přidře a správně provést výbrus tohoto motoru není jednoduché a už vůbec ne levné. U této motorizace pozor i na stav Haldex spojky, která vyžaduje výměnu oleje každých 60 tisíc kilometrů. Stejně je na tom DSG převodovka. Jak vidno, tak Superb s nejsilnějším motorem je trochu rizikovou koupí. U opravdu opečovávaného kusu, s doložitelnou servisní historií bychom se ale tolik nebáli, ačkoliv takových v nabídce nebude mnoho. Počítejte ale se spotřebou deset až dvanáct litrů na sto.

Vyhněte se Pumpe – Düse

1.9 TDI je solidní, ačkoliv spolehlivost už není tak legendární jako u těch dřívějších s rotačním čerpadlem. Zde, jestli něco selže, tak to budou vstřikovače a chod motoru je trochu hrubší, než by se na prezidentskou limuzínu slušelo. Navíc byl tento motor dostupný pouze s pětikvaltem. 1.6 TDI CR je daleko kultivovanější. Potrápit umí snad jen EGR ventil. 2.0 TDI PD je bohužel nepříliš dobrá volba, kterou trápí problémy jak se vstřikovači, tak s DPF filtrem. Naproti tomu 2.0 TDI CR je poměrně spolehlivý motor se slušnou dynamikou. Jedinou bolestí jsou vstřikovače, ty kolem 200 tisíc selhávají a nové se prodávají za ceny kolem šesti tisíc korun za jeden.  

Jednačtyřka je výhra

Když se vrátíme zpět k zážehovým motorům, tak základní 1.4 TSI potřebuje jen kvalitní palivo a výměnu rozvodů každých 70 tisíc kilometrů. Pak zvládne sloužit spolehlivě. Větší 1.8 TSI a 2.0 TSI sice poskytují lepší dynamiku, ale vyhněte se jim. Tyto motory karbonují, mají díky tomu problémy s mazáním a osmnáctistovkám praskají hlavy. 

Pečujte o něj!

Každý motor v každé ojetině si zaslouží péči. Uvědomte si, že nekupujete nový stroj, takže nějaké ty problémy lze očekávat. Rozhodně však měňte včas olej, u benzinových i naftových pohonných jednotek po 15 tisících kilometrech, při náročnějším provozu interval klidně stáhněte na deset. Po koupi vždy, bez ohledu na tvrzení předchozího majitele, doporučujeme výměnu rozvodů a všech filtrů a samozřejmě oleje. V závislosti na nájezdu pak buďte připraveni, že turbo, setrvačník, vstřiky, EGR a DPF filtr nemají neomezenou životnost.

Zdroj médií: flickr

Podobné články

Máme pro vás zajímavé rady, tipy a akční nabídky vozů. Chcete o nich vědět?