PRÁCE 🧰

Kdy měnit vzduchový filtr

26. 9. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Řidiči často zapomínají na výměny automobilových filtrů, jenže pak se nevědomky dopouští prohřešků, které mohou poškodit jednotlivé komponenty. A to znamená jediné - nákladné opravy.

Jak často měnit vzduchový filtr

Články na téma vzduchový filtr:

  1. Jak a čím čistit vzduchový filtr
  2. Jak často měnit vzduchový filtr - právě čtete

Výměna filtrů v autě

Výměna filtrů v autě je celkem snadná věc a většinu toho zvládnete svépomocí doma. Pokud si nejste ale jistí, pak není nic jednoduššího než se obrátit na svůj autoservis a nechat provést výměnu tam.

Životnost filtrů není bohužel nekonečná. V některých případech výrobci předepisují intervaly, ve kterých se mají měnit. Avšak občas by člověk měl dát na selský rozum a přiklonit se k častější výměně a tím se vyhnout i na zadělání počátečních problémů. V případě vzduchového filtru, který se stará o to, aby se do útrob motoru nedostávaly nečistoty, je to ale investice v řádu stokorun. A není tedy nutné jeho výměnu odkládat do nekonečna, jenom byste autu ublížili.

Kdy měnit vzduchový filtr

Opět tu máme nějaké časové intervaly, podle kterých byste se měli řídit. Někteří výrobci si ze řidičů dělají "dobrý den", když doporučují výměnu vzduchového filtru až po ujetí 50 tisíc kilometrů. Jenže co naplat, jaksi nežijeme v ultra čistém světě, a tak i v relativně neprašném území České republiky může vzít vzduchový filtr za své už po polovině tohoto intervalu. Ostatně stačí jezdit jen po městě - a nemusí to být nutně průmyslová Ostrava.

Jestliže se jedná o auto s přeplňovaným motorem, pak je vhodné měnit jednou ročně nebo pokud řídíte víc, tak až po 20 tisících kilometrů. V případě atmosférického motoru se interval o něco prodlužuje. Ale pozor, pokud často jezdíte vozidlem v prašném prostředí a nemusí se jednat zrovna o pole, pak je vhodné vzduchový filtr měnit už zhruba po 5 až 10 tisících kilometrech.

Proč vzduchový filtr vyměnit

Tak zejména proto, že v opačném případě by se vzduchový filtr zanesl takovým způsobem, že by už neplnil svou funkci. Do motoru a jeho důležitých částí by se mohly následně zanést i abrazivní částečky, které v citlivém prostředí mohou napáchat pořádnou neplechu. Navíc u starších vozidel s karburátorovými motory můžete pozorovat neobvykle vysokou spotřebu, ty moderní s tím nemají takový problém, protože se s tím elektronika umí vypořádat po svém, ale za to klesá výrazně výkon a zvyšuje se opotřebení motoru. Což je v obou případech nic moc.

Zdroj médií: Depositphotos.
Pavel Táborský

Autor článku
Pavel je člověk, který má rád moderní technologie a přesně i taková auta. Když má volnou chvíli jezdí na různé automobilové srazy a jeho druhým domovem jsou závodní okruhy. 

Podobné články