Nezanedbávejte výměnu vzduchového filtru

20. 4. 2021 5 min. čtení Tipy a rady

Výměnu filtrů na autech často řidiči zanedbávají, jenže pak se nevědomky dopouští prohřešků, které mohou poškodit jeho jednotlivé komponenty. A to znamená jediné - nákladné opravy.

Vzduchový filtr

Pří výměně filtrů se jedná o celkem snadnou věc a většinu toho zvládnete doma. Pokud si nejste ale jistí, pak není nic jednoduššího než se obrátit na svůj autoservis a nechat provést výměnu tam.

Životnost filtrů není bohužel nekonečná. V některých případech výrobci předepisují intervaly, ve kterých se mají měnit. Avšak občas by člověk měl dát na selský rozum a přiklonit se k častější výměně a tím se vyhnout i na zadělání počátečních problémů. V případě vzduchového filtru, který se stará o to, aby se do útrob motoru nedostávaly nečistoty, je to ale investice v řádu stokorun. A není tedy nutné jeho výměnu odkládat do nekonečna, jenom byste autu ublížili.

Vyberte pro svůj vůz kvalitní vzduchový filtr

Kdy je vhodné filtr vyměnit

Opět tu máme nějaké časové intervaly, podle kterých byste se měli řídit. Někteří výrobci si ze řidičů dělají "dobrý den", když doporučují výměnu takového filtru až po ujetí 50 tisíc kilometrů. Jenže co naplat, jaksi nežijeme v ultra čistém světě, a tak i v relativně neprašném území České republiky může vzít filtr za své už po polovině tohoto intervalu. Ostatně stačí jezdit jen po městě - a nemusí to být nutně průmyslová Ostrava.

Jestliže se jedná o auto s přeplňovaným motorem, pak je vhodné měnit jednou ročně nebo pokud řídíte víc, tak po až 20 tisících kilometrů. V případě atmosfér se interval o něco prodlužuje. Ale pozor, pokud často jezdíte vozidlem v prašném prostředí a nemusí se jednat zrovna o pole, pak je vhodné filtr měnit už zhruba po pěti až deseti tisících kilometrech.

Proč filtr vyměnit

Tak zejména proto, že v opačném případě by se filtr zanesl takovým způsobem, že by už neplnil svou funkci. Do motoru a jeho důležitých částí by se mohly následně zanést i abrazivní částečky, které v citlivém prostředí mohou napáchat pořádnou neplechu. Navíc u starších vozidel s karburátorovými motory můžete pozorovat neobvykle vysokou spotřebu, ty moderní s tím nemají takový problém, protože se s tím elektronika umí vypořádat po svém, ale za to klesá výrazně výkon a zvyšuje se opotřebení motoru. Což je v obou případech nic moc.

Zdroj médií: Pixabay.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je v jedné ruce foťák a v druhé pero, s kterým si vše pečlivě zapisuje. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články