PRÁCE 🧰

Jaká jsou nejlevnější nová auta na světě a vážně je lidé kupují?

18. 10. 2020 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

U nás je nekoupíte a možná byste je ani nechtěli, a to přestože se jedná o nejlevnější nová auta na světě. Na druhou stranu, nejsou nejlevnější jen tak pro nic za nic. Co na tom, že vám možná upadne kolo. Šetřit by se mělo, ale určitě ne na novém autě.

Nejlevnější auta na světě

Články na téma nejlevnější auta na trhu:

  1. Nejlevnější nová auta na českém trhu
  2. Nejlevnější nová auta ve světě - právě čtete
  3. Nejlevnější automobily na českém trhu v roce 2024

Jak už bylo řečeno, ne všechno co je levné, je zároveň i dobré. Platí to v případě levných bot, tak i v levné pracovní síle, která vám má postavit vysněný dům. Výsledek je na nic a vzniknou akorát další náklady. Pokud ale jde o automobily, platí rčení dvojnásob. Často totiž můžete najít v inzerátech ojetá auta, která mají podezřele nízkou cenu - a taky se později ukáže proč.

To vše ale nebrání lidem na celém světě kupovat levná auta, která jim budou sloužit jen chvíli. Nízká cena prostě táhne a ostatní faktory už asi nejsou důležité. Jaká nejlevnější auta jsme našli za poslední dva roky?

Tata Nano

Vozidlo, které s největší pravděpodobností nikdy v Česku neuvidíte. Vyrábělo se totiž v Indii. Auto nebylo určeno na větší vzdálenosti, přeci jen s nádrží 15 litrů toho moc neujelo. Výbava se skládala z klimatizace, topení a antény. Postrádalo jakékoli bezpečnostní prvky včetně protiblokovacího systému. Když bylo v roce 2008 uvedeno na trh, stálo 45 tisíc korun, časem se cena zvyšovala, až dosáhla maxima 85 tisíc korun. Z nepochopitelných důvodů o něj přestal být zájem - sarkasmus - a přestalo se v roce 2018 vyrábět.

Bajaj Qute patří mezi nejlevnější auta světa

Chery QQ

Na trh se dostalo v roce 2017 a prodávalo se za 115 tisíc korun. Výrobcem byli Číňané. Na první pohled možná normální auto, ale jeho pověst ho předcházela. Prakticky jakmile člověk nastartoval, za pár desítek metrů se něco porouchalo. A to poslední, co od nového auta potřebujete, je, abyste ho museli neustále opravovat.

Maruti Suzuki

Maruti Suzuki je konglomerátem, který se v Indii proslavil právě tím, že vyráběl dostupná - levná auta. Nepleťte si společnost s tou japonskou - mají diametrálně rozdílné produkce vozů. Tohle byla pouze indická odnož automobilky. Jaké ale bylo auto? Holá kostra dodávky se úspěšně prodávala zejména v hlavním městě Indie. Auto bylo pětimístné, často využívané jako taxi, protože dostat se z bodu A do bodu B, nebylo nikdy jednodušší. Chtěli byste za zhruba 115 tisíc korun snad něco víc?

Renault KWID

Inu, Indie je ráj pro levné automobily, a tak tu ještě chvíli zůstaneme. Renault se rozhodl před pár lety expandovat na indickém trhu, na kterém nabídl auto - které opravdu vypadá na první pohled jako auto a navíc za velmi lákavou cenu pod 100 tisíc korun. Auto bylo v té době velmi holé, co se výbavy týká, ale aspoň byly k dispozici bezpečnostní pásy. Na druhou stranu jste si nemohli poslechnout ani rádio, protože ho jednoduše nemělo, za to mělo 68 koní! Kdyby to bylo auto z padesátých let, mohlo by se směle nazvat sporťákem.

Datsun Redi-Go aneb jedno z nejlacinějších aut na světě

Datsun Redi-Go

Automobilka Datsun existovala v Americe v 80. letech, kdy zaznamenala největší slávu, pak se ale stáhla do pozadí. Nyní se jedná o odnož Renault-Nissanu. Vůz Redi-Go, jak by si někdo z názvu mohl odvodit, je prostě krabička na kolech, která primárně slouží na přesuny z jednoho místa na druhé. Avšak ještě před dvěma lety za zhruba 115 tisíc korun auto nemělo bezpečnostní prvky, infotainment ani klimatizaci.

Bajaj Qute

A vy jste si naivně mysleli, že poslední auto nebude z Indie? Poslední kousek možná nevypadá jako klasické auto, ale spíš jako taková čtyřkolka - z prostého důvodu, protože v základní verzi nemá ani okna. Klimatizace zadarmo! Ale nemusíte se bát, při koupi dostanete folii, kterou si můžete do prostoru oken vlepit. Navíc auto je zcela bezpečné, protože má výkon jen 16 kW a maximální rychlost je 70 km/hProdává se za 40 tisíc korun, to je furt lepší, než chodit pěšky, ne? Mimochodem společnost dala vzniknout legendárním rikšám.

Zdroj médií: Pixabay, commons wikimedia, Bajaj.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články