Bazarovky aneb Kupujeme auto do 100 tisíc korun

18. 2. 2020 4 min. čtení Tipy a rady

Nechcete utrácet za nové auto, automobil pro vás není prioritou a nebo prostě jen nemáte na účtě tolik peněz, abyste si mohli dovolit nejnovější vůz? Pak je tento článek přímo pro vás.

Výběr ojetého vozu je vždy tvrdý oříšek. Vybrali jsme vozy, jejichž koupí určitě neprohloupíte. Jediné s čím musíte počítat, je fakt, že to nebudou auta moderní a vzhledově krásná. Pokud se budete rozhodovat mezi manuální nebo automatickou převodovkou, vždy více kontrolujte stav té automatické, která je obecně více poruchovější. Oprava vás může stát nemalé finance. Nedá se říct, že by v tomto finančním rozpětí byl výběr veliký, ale pár takových aut existuje. Bývají často bezproblémová a hlavně levná na provoz.

Toytoa Yaris

Maličký hatchback potkáte na našich silnicích často. V autobazarech se objevuje s nájezdem kilometrů už pod 100 tisíc. Tomu je stejná úměra, co se ceny týká. Například model z roku 2010 seženete už za 92 tisíc korun. V takovém autě už můžete počítat s multifunkčním volantem a palubním počítačem. Potěší klimazitace i posilovač řízení. Vůz se také pyšní  velmi nízkou spotřebou, takže ušetříte i za provozní náklady. Pod kapotou vozu hledejte nejlépe motor 1.0 VVT-i nebo 1.3 VTT-i. Pozor byste si měli dávat na spojku, která nemá ráda hrubé zacházení a občas se stává, že se zasekávají pásy u B-sloupků. Pro Toyotu je bezproblémovost synonymem, ale zejména u starších vozů se chybička občas objeví. Auto je vhodné do města, ale i na delší trasy. Každý se do něj hned zamiluje. Na zadní sedačky také snadno ukotvíte dětskou sedačku. Kufr není největší, ale na nákup stačí.

Peugeot 207

Důvodů, proč si pořídit právě toto auto, je celá řada. Pokud máte raději více prostoru, pak se můžete porozhlédnout po verzi SW - tedy combi. Auto je francouzské, a tak je třeba počítat s drobnými vady na "kráse". V autobazarech byste si auto měli především vyzkoušet. Zaměřte se na spojku, aby bylo řazení snadné a nepřeskakovaly někde zuby, to by pak byl problém. Na rozdíl od modelu 206 se nemusíte bát žádné koroze. Obecně se říká, že když někdo prodává Peugeot, lze očekávat, že na autě bude nějaký problém. Je proto důležité, abyste si sebou vzali automechanika, který vůz důkladně prohlédne a případně nalezne problém. Vhodnou variantou motoru je čtrnáctistovka, konkrétně 1.4 16V a 1.4 Hdi. Dnes můžete sehnat bezproblémově auto s rokem výroby 2011 za 80 tisíc korun, a to pouze s nájezdem lehce přes 100 tisíc kilometrů.

Škoda Fabia II

Zatímco první generaci Fabie koupíte klidně i za 30 tisíc, my jsme do tohoto článku vybrali auto už druhé generace, která má také lepší výbavu a samozřejmě i jízdní vlastnosti. Vhodná varianta motoru je 1.4 16V o výkonu 63kW. Velikou výhodou Škodovky je bezesporu množství levných náhradních dílů. Můžete si tak nechat své auto opravit i mimo autorizované servisy za pár korun. Pokud jste zručnějšího rázu, pak si spoustu věcí zvládnete udělat doma v garáži. Častým problémem u tohoto modelu je zatékání do zavazadelníku, který se ale nedá úplně a navždy vyřešit. Přestože jsou uměle vytvořeny dva tábory, ti co na Škodovku nedají dopustit a pak ti, kteří ji ze srdce nemají rádi, stále je to vůz, který se z dlouhodobého hlediska stane vaší dobrou investicí do budoucnosti. Běžně je auto k sehnání v autobazarech a jeho ceny se pohybují okolo 90 tisíc korun. Koupit auto můžete už i za 50 tisíc korun, ale je třeba počítat s vyšším kilometrovým nájezdem.

Renault Clio

Hledáte úsporné auto s nízkým počtem kilometrů v nájezdu? Pak určitě volte toto vozidlo. Stačí pozorně zapátrat v autobazarech a naskytnou se vám určitě vhodné kousky. Pro představu jsou k nalezení například vozy s rokem výroby 2010 a s nájezdem 40 tisíc kilometrů, které stojí 80 tisíc korun. Pokud vám nesejde na stáří vozu, pak můžete najít i vůz z roku 2006, a to vás přijde přibližně na 45 tisíc korun. Vhodnou volbou je benzínový motor 1.2 16V o 43kW. Není to sice trhač asfaltu, ale povozí dobře a spolehlivě. Ve výbavě se objevuje často ABS, elektrická okénka a ukotvení dětské sedačky. Auto je téměř bezúdržbové. Bohatě stačí, když jednou za rok zajedete ke zkušeným automechanikům, aby vám zkontrolovali olej a celkový stav vozu. Jedinou slabinou auta je jeho převodovka se spojkou. Apelujeme tedy na vás, abyste před koupí auto pořádně projeli a vyzkoušeli. Občas se může stát, že před vámi majitel nebo autobazar bude zakrývat nějaký problém.

 

Zdroj médií: pixabay

Podobné články