PRÁCE 🧰

Ojetiny pro cestu k moři do 100 000 korun

25. 8. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Pro cestu na dovolenou je nejlepší nějaké větší a hlavně spolehlivé auto. Náš výběr by vás neměl zklamat ani v jednom z těchto ohledů. V cenové hladině do 100 000 korun nic lepšího nepořídíte.

Tipy na ojetiny na dovolenou do 100 000 korun

Mazda 6 druhé generace

S tímhle autem nemůžete šlápnout moc vedle, pokud si ohlídáte korozi. Nebyla to sice taková bída, jako v případě první generace, ale i tak prostě tahle auta reznou víc, než německá konkurence. Na rozdíl od ní se však nevyskytovala ve firemních flotilách a nedocházelo k tak masivnímu stáčení tachometrů. Devizou Mazdy jsou spolehlivé benzinové motory a především jízdní vlastnosti dané robustním a propracovaným podvozkem. Klidně se spokojte se základní osmnáctistovkou, která bude levnější než dvoulitr, nebo motor 2.5. Nemá se na něm co pokazit, je to stará spolehlivá koncepce, jediné riziko představují oddalované výměny oleje, které způsobují, že časem začne mazivo mizet.

Škoda Fabia 2

Koncernová auta mají tu výhodu, že jsou na ně u nás velmi dostupné náhradní díly a opravovat je umí každý vesnický servis. Dvojková Fabia je výborný vůz, ačkoliv designem už notně zastaral. Praktické kombi mělo povedené motory a netrápil ho už obecně známý problém generace první, totiž koroze prahů u předních blatníků. Z motorů koukejte hlavně po těch zážehových, kde není tak vysoké riziko stočení. Skvělou službu odvedou atmosférické 1.4 16V i 1.6 16V. S přimhouřením oka se dá doporučit i 1.2 TSI, ale u něj pozor na známý problém s rozvody, který je potřeba řešit opravnou sadou. Trváte-li na naftě, berte 1.9 TDI-PD, ale vyhněte se motorům s kódem BLS, které měly velmi problematický DPF filtr.

Opel Insignia 2.0 CDTi (první generace)

Velmi robustní auto, které svého času platilo za jednu z nejvýhodnějších investic v rámci třídy. Nabídne velmi dobrou ochranu proti korozi, robustní podvozek a především perfektní motor. Jedinou možnou past představuje DPF filtr, který může být ve špatném stavu vlivem zaplnění po městských jízdách. Vyhněte se podvozku s nastavitelnými tlumiči FlexRide, které sice nemají problém s životností ani funkčností, ale když už na výměnu dojde, je to dost drahé. Není důvod se tu bát automatu – je to klasický hydroměnič, kterému, pokud předchozí majitel měnil olejovou náplň, tak bude držet. Případnou nehodu u tohoto auta poznáte snadno, a to podle koroze. Mrkněte na podvozek i do motorového prostoru. Pakliže najdete silnější než jen povrchovou korozi, je něco v nepořádku. Insignia totiž v tomto směru odolává velmi statečně. Za sto tisíc korun seženete kus s nájezdem pravděpodobně 200–300 tisíc kilometrů. Nedivte se, že auto bude dost zachovalé, je totiž poctivě vyrobené a až na vrzající plasty v interiéru (to se týká předfaceliftové verze) mu není co vytknout.

Jako ojetinou se vydáte na dovolenou vy?

Zdroj info: aaa, carmax, autoscout.
Zdroj médií: Škoda.

Podobné články