Špatný tlak v pneumatikách může být příčinou několika problémů. Od zvýšené spotřeby, až po zbytečné opotřebovávání pneumatik. Kontrola nízkého tlaku je tak namístě nejen při přezouvání na letní pláště!
Jak poznat nesprávný tlak v pneumatikách
Články na téma huštění pneumatik:
- Tabulka huštění pneumatik
- Jak správně hustit pneumatiky
- Nahuštění pneumatik a vliv na spotřebu
- Jak poznat nízký tlak v pneumatikách - právě čtete
- Podhuštěné pneu a jejich důsledky
- Nízký tlak v pneumatikách, jak jej poznat?
- Vliv nahuštěných pneumatik na spotřebu auta
- Co způsobují přehuštěné nebo podhuštěné pneumatiky
- Ryobi R18I 18V – test kompresoru na foukání pneu
Aby pneumatiky plnily svou funkci, musí mít správný tlak. Naštěstí u moderních aut, už existují chytří asistenti, kteří na nízký tlak v pneumatikách upozorní kontrolkou. Problém nastává jen v případech, kdy je senzor rozbitý a hlásí špatný tlak i v případě, kdy je vše v pořádku. U starších vozů si kontrolu musí řidič pravidelně provádět sám a to nejlépe jednou za měsíc.
Kontrola tlaku pneumatik snadno doma i na čerpačce
Kontrola tlaku je přitom velice jednoduchá a zvládnou to i ženy. Pokud nevlastníte manometr, pak je záhodno si ho pořídit. Jedná se o malý přístroj, který schováte pod podlahou kufru a nikde nepřekáži. Možností číslo dvě je jet na kteroukoli čerpací stanici, kde kompresor mají vestavěný a použití je zdarma!
Stačí pak jen odšroubovat jednotlivě ventil u každého kola a pomocí dlouhé hadice, její konec přišroubovat na ventilek. Po zmáčknutí tlačítka uvidíte aktuální tlak v pneumatikách. Pokud je potřeba přifouknout nebo naopak vypustit, děje se tak pomocí čudlíků na přístroji. Žádná věda!
Také čtěte
Nízký tlak v pneumatikách může znamenat nemalé problémy!
Pokud patříte mezi řidiče, kteří na prevenci příliš nedbají, může se snadno stát, že budete jezdit s podhuštěnými pneumatikami. Což samo o sobě nevěstí nic dobrého. Jeden z nejhorších důsledků je nerovnoměrné opotřebení pneumatiky. Mechanici také uvádí, že dochází i k výraznému zkrácení životnosti a to až o 60 %. Kdo tedy má děravou hlavu v preventivní kontrole, může snadno brzy vyhodit peníze za nové pláště.
Podhuštěná pneumatika se rovněž na silnici nechová úplně standardně. Nejčastěji jde o nedotáčivost a nepřilnavost. Vůz se stává tak hůře ovladatelným. Navíc je nutné počítat s delší brzdnou drahou, což v případě, kdy vám vběhne dítě do cesty, je docela podstatné. Výjimku netvoří ani spotřeba, která se špatně nahuštěnými pneumatiky zvyšuje. Při cenách dnešních paliv zřejmě na kontrolu tlaku už nezapomenete.
Doporučený tlak v pneumatikách
Ve většině případů se setkáte s údajem 2,3 baru. Každé auto ale není stejné konstrukce, a tak je někdy vhodnější hodnota vyšší. Jak je na tom zrovna vaše auto poznáte velmi jednoduše. Stačí se podívat do tabulky huštění pneumatik - jedná se o štítek nalepený nejčastěji nalepený u dveří, přesněji v jejich boční části nebo na vnitřní straně palivového víčka. Pomoc najdete i v uživatelské příručce.
Zdroj médií: Depositphotos.