PRÁCE 🧰

Jak dokáže jeden kamion zablokovat dopravu

14. 3. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Reportáže

Není úplně tajemstvím, že v zimě často bývají velké komplikace s kamiony. Na toto téma jsem si dokonce vyslechl na chrudimském cestářství jednu docela výživnou historku.

Jak dokáže jeden kamion zablokovat dopravu

Chápeme samozřejmě, že řidiči velkých nákladních aut a kamionů to nemají lehké a jsou potřeba. Nicméně zejména ti zahraniční si často počínají dost nešikovně a nezřídka zvládnou ucpat komunikaci na několik hodin.

Sečský kopec

Je tomu několik týdnů, co jel polský kamion z Kovářova na Seč po silnici 2/340. Do Seče je to ale z Kovářova dost do kopce, což je v zimě někdy trochu problém. Bohužel, řidiči od našich severních sousedů jsou po celé Evropě vyhlášení schopností mimořádně špatně odhadnout možnosti techniky i své schopnosti. Stalo se tedy, co se stál muselo a kamion s návěsem kopec nezvládl vyjet. Jenže jak na potvoru mu to klouzalo tolik, že se návěs v kopci trochu „zlomil“ a zablokoval obě poloviny silnice. Kolem něj by stěží projela motorka, natož auto.

Šou začíná

Po chvíli za ním stála docela slušná kolona, včetně autobusů. Nakonec dojel i sypač, což bylo kolem sedmé hodiny večerní a jeho řidič dal vědět na dispečink, že nastal problém. Dispečer to oznámil policii, která taktéž dorazila na místo, ale řidič kamionu mezitím stihl zmizet, patrně se vydal pro pomoc do vsi.

Zanedlouho se vrátil s nepořízenou. Do akce se zapojil druhý sypač, který přijel z druhého směru, tentokrát z cestářství v Třemošnici. Problém byl, že aby mohl kamionu podsypat kola, musel zhruba tři čtvrtě kilometru couvat, protože na místě samotném už by se neotočil.

Dva sypače v akci

Takže tahle taškařice už zaměstnala a zdržela celou řadu lidí a oba sypače (z každé strany kamionu jeden) samozřejmě chyběly při prohrnování, protože hustě sněžilo. Dispečeři tedy museli povolat do akce externisty s traktory - takzvané „radličkáře“. Což s sebou nese i finanční náklady navíc samozřejmě.

Nakonec se podařilo shora podsypat kamion, ten se vyškrábal na kopec a mohl pokračovat v cestě. V tu dobu se začala na silnicích tvořit námraza, takže řidič spodního sypače ručně, tedy lopatou, podsypával autobusy, aby mohly z kopce couvat a celé to objet jinudy.

Není to zbytečné?

Celé to zabralo zhruba dvě a půl hodiny, kdy po silnici nemohl nikdo projet. To všechno kvůli tomu, že řidič tahače měl sjeté pneumatiky a nehodlal si přiznat, že na namrzlé vozovce kopec nemá šanci vyjet. Spolupráci s policií, případně s hasiči, si cestáři pochvalují, tyhle dvě složky dělají, co je v jejich silách. Bohužel, i tak je někdy řešení podobných situací složité a zdlouhavé.

Zdroj info: Správa a údržba silnic.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články