Zákon řidičům ukládá povinnost jezdit jen na pneumatikách s patřičně hlubokým dezénem. Jak ale poznat, jestli už je čas na výměnu nebo pláště ještě vydrží?
Jak poznat sjeté pneumatiky? A jak správně změřit hloubku vzorku?

Články na téma pneumatiky:
- Nízký tlak v pneumatikách
- Jak dlouho vydrží pneumatiky a jak jejich životnost prodloužit?
- Tabulka huštění pneumatik
- Jak poznat sjeté pneumatiky - právě čtete
- Koupě pneumatik podle použití
- Co znamenají jednotlivá čísla na pneumatikách
- Jak nakoupit pneumatiky online
- Správné uskladnění pneumatik
- Stáří pneumatiky a kdy už je plášť na výměnu?
- Jak správně hustit pneumatiky
Zákon hovoří jasně - pro letní pneumatiky je minimální hloubka dezénu 1,6 mm, pro zimní 4 milimetry. Pozor, pokud jezdíte na zimních pneumatikách v létě, nemusejí mít pláště 4 milimetry, ale postačí "letních" 1,6 mm.
Poznat jak je dezén hluboký je poměrně jednoduché. Pokud pomineme trochu neprofesionální měření pomocí pětikoruny, tak nejsnazší je to pomocí k tomu přímo určené plastové měrky o velikosti kreditní karty, která se dá koupit často třeba na benzínkách.
Je čas na výměnu pneumatik? Zde jsou internetové nabídky e-shopů
Hodně často bývá kombinovaná s žetonem do nákupního košíku, což je někdy k nezaplacení. Měřit se dá i pomocí posuvného měřidla (šuplery). Ať už to budete provádět jakkoliv, je vždycky ideální vytočit kola ven z podběhů, což měření dost usnadní a zpřístupní celou šířku běhounu pneumatik.
Samotné měření samozřejmě nemůže probíhat jen tak kdekoliv. Ideální je zhruba uprostřed vzorku, kde by se také měly nacházet kontrolní plošky. Ty jsou obvykle bílé nebo zelené a pokud jsou zarovnané se zbytkem dezénu, je guma sjetá a potřebujete novou.
Pozor také na to, když je pneumatika sjetá nerovnoměrně. Zkuste si změřit hloubku vzorků u jednoho a pak u druhé okraje. Pokud se významně liší, začněte pátrat po příčině. Tou je nejčastěji rozhozená geometrie nebo unavené zavěšení kol.