Jak poznat sjeté pneumatiky? A jak správně změřit hloubku vzorku?

14. 9. 2020 4 min. čtení Tipy a rady Jak vybrat pneu Pneumatiky a zákon

Zákon řidičům ukládá povinnost jezdit jen na pneumatikách s patřičně hlubokým dezénem. Jak ale poznat, jestli už je čas na výměnu nebo pláště ještě vydrží?

Jak poznat sjeté pneumatiky

Články na téma pneumatiky:

  1. Nízký tlak v pneumatikách
  2. Jak poznat sjeté pneumatiky - právě čtete
  3. Koupě pneumatik podle použití
  4. Jak nakoupit pneumatiky online
  5. Správné uskladnění pneumatik
  6. Jak vybrat pneuměřič do automobilu
  7. Vyplatí se koupě levných pneu?
  8. Sada na opravu pneu - vyplatí se?
  9. Oprava pneumatiky - již brzy
  10. Použité pneu - již brzy
  11. Oprava pneu cena - již brzy
  12. RunFlat pneumatiky: Co to je a jaké jsou výhody - již brzy
  13. Typy dezénů pneumatik - již brzy
  14. Kdy přezout na zimní - již brzy
  15. Nejlevnější pneu: Jaké vybrat? - již brzy
  16. Nejlevnější pneu - má smysl kupovat? - již brzy
  17. Značení pneumatik - již brzy

Zákon hovoří jasně - pro letní pneumatiky je minimální hloubka dezénu 1,6 mm, pro zimní 4 milimetry. Pozor, pokud jezdíte na zimních pneumatikách v létě, nemusejí mít pláště 4 milimetry, ale postačí "letních" 1,6 mm.

Poznat jak je dezén hluboký je poměrně jednoduché. Pokud pomineme trochu neprofesionální měření pomocí pětikoruny, tak nejsnazší je to pomocí k tomu přímo určené plastové měrky o velikosti kreditní karty, která se dá koupit často třeba na benzínkách.

Je čas na výměnu pneumatik? Zde jsou internetové nabídky e-shopů

Hodně často bývá kombinovaná s žetonem do nákupního košíku, což je někdy k nezaplacení. Měřit se dá i pomocí posuvného měřidla (šuplery). Ať už to budete provádět jakkoliv, je vždycky ideální vytočit kola ven z podběhů, což měření dost usnadní a zpřístupní celou šířku běhounu pneumatik.

Samotné měření samozřejmě nemůže probíhat jen tak kdekoliv. Ideální je zhruba uprostřed vzorku, kde by se také měly nacházet kontrolní plošky. Ty jsou obvykle bílé nebo zelené a pokud jsou zarovnané se zbytkem dezénu, je guma sjetá a potřebujete novou.

Pozor také na to, když je pneumatika sjetá nerovnoměrně. Zkuste si změřit hloubku vzorků u jednoho a pak u druhé okraje. Pokud se významně liší, začněte pátrat po příčině. Tou je nejčastěji rozhozená geometrie nebo unavené zavěšení kol.

Zdroj médií: redakce
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?