PRÁCE 🧰

Faceliftovaný Peugeot 208 poprvé na českých silnicích – projeli jsme hybridní i elektrickou verzi

4. 4. 2024 4 min. čtení diskuze (0) Aktuality Peugeot

Poprvé na českých silnicích jsme projeli pokořitele takových stálic, jako je například Volkswagen Golf. Peugeot 208 prošel faceliftem, nabízí hybridní i elektrickou verzi a dosahovat chce opět skvělých prodejů.

První jízdní dojmy s Peugeotem 208

Jestliže se říká, že jsou kompaktní automobily na ústupu a ve velkém je nahrazují malá SUV, tak v případě Peugeotu 208 to rozhodně neplatí. Však se také v roce 2022 stal nejprodávanějším autem v Evropě, kde předstihl dlouhodobého premianta v podobě Volkswagenu Golf. Už je to nějaká doba, co se faceliftovaný kompakt představil světu, při příležitosti uvedení na trh jsme však měli první možnost se s francouzským lvem svézt na českých okreskách.

Pravý facelift

A co se tedy na „dvěstěosmičce“ změnilo? Jedná se o facelift v pravém slova smyslu. Základní tvar karoserie zůstává stejný, změn ale doznala čelní maska i světelný podpis. Na první dobrou si všimnete pozměněné masky chladiče, která má nový postupně se rozvíjející vzor v barvě karoserie a prolíná se tak se zbytkem čelní části. Společně s trojicí drápů denního svícení, které faceliftovaná 208 převzala ze závodního prototypu 9X8, se z tohoto prvku stává nový poznávací znak Peugeotů.

Přepracovaného světelného podpisu se dočkala i zadní světla, kde nyní dominují tři horizontální pruhy. Zaujmout chce Peugeot i dostupnými laky karoserie. Kromě tradičnějších barev se v nabídce objevuje i křiklavá žlutá Aguenda. Abychom měli souhrn změn kompletní, tak ještě doplníme, že se i 208 po vzoru větších sourozenců dočkala zajímavějších vzhledů kol a inovovaného infotainmentu Peugeot i-Connect.

První jízdní dojmy s Peugeotem 208

Neobyčejný mildhybrid

Peugeot 208 se bude v České republice prodávat i s čistě spalovacím tříválcem, nás však zajímala novinka v podobě hybridního pohonu. Jeho největší odlišností je kupodivu nová šestistupňová dvouspojková převodovka e-DSC6, kde se skrývá elektromotor. O novém mildhybridním řešení Peugeotu už jsme v minulosti psali. Jeho největší přínos oproti jiným systémům se skrývá pod sedačkou řidiče. Tam je umístěna skromná baterie o využitelné kapacitě 432 Wh. Elektromotor tedy kromě výpomoci spalováku dokáže auto i samostatně rozpohybovat a šetří tak palivo třeba při popojíždění v koloně. Nabíjí se přitom výhradně rekuperací při brzdění.

Před testovací jízdou jsme se trochu báli, že akumulátor pod sedačkou řidiče zhorší řidičskou pozici. Naše obavy však byly vyvráceny po prvním usednutí za volant. Naopak nás velmi příjemně překvapila skvělá odezva pohonu na plynový pedál a reálná schopnost pohybovat se i ve vyšších rychlostech čistě na elektřinu, skromné baterii navzdory. Trochu zvyku bude chtít rekuperace, která se poměrně silně projevuje okamžitě po uvolnění pedálu plynu a rychle žene přebytečnou energii zpátky do akumulátoru.

Spotřebu po tak krátkém setkání hodnotit nemůžeme, ale jízdní vlastnosti ano. Celkový výkon je naprosto dostatečný i na nějaké to svižnější svezení. Jde tomu ostatně naproti i podvozek, který je příjemně poddajný a dobře si poradil i s nastraženou pořádně rozbitou okreskou. Ruku v ruce s tím jde i řízení, které má tradičně poměrně rychlý převod a manévrování v ulicích města i na zatočených okreskách je díky tomu jednoduchou záležitostí.

První jízdní dojmy s Peugeotem 208

Elektrická varianta

Při prvních jízdách jsme měli možnost usednout i do elektrické verze s označením e-208, která už patří ke stálicím v nabídce francouzské značky. Dle údajů výrobce se pofaceliftová verze chlubí dojezdem až 400 kilometrů. Stále se však jedná o elektromobil převážně do města, což potvrzuje i maximální výkon nabíjení, který dosahuje 100 kW, a to pouze s příplatkovou třífázovou palubní nabíječkou o výkonu 11 kW. O pohon se pak stará již dříve inovovaný elektromotor s výkonem 115 kW (156 koní) a baterie o kapacitě 51 kWh.

A jak elektrická verze jezdí? Výkonově na své nejbližší soupeře možná trochu ztrácí, neznamená to však, že by byla pomalá. Většinu času však bude elektrický Peugeot jezdit s omezeným výkonem. Ten maximální se totiž uvolní až ve sportovním režimu, nebo po protlačení akcelerátoru přes „kick down“ tlačítko. Důvod je jednoduchý – snaha dosáhnout maximálního dojezdu. Oproti spalovací verzi pak podvozek elektromobilu působí o něco měkčím, možná až gumovým dojmem. Rozdíl cca 200 kilogramů v hmotnosti zkrátka musí být znát. Ale pozor – Peugeot 208 není žádný cvalík, a i nejtěžší elektrická verze jen lehce překračuje 1 500 kilogramů.

Dokonalý výběr

Peugeot se vrací do časů, kdy jste nejdříve vybrali auto podle svých preferencí, a pak až volili druh pohonu. Faceliftovaná 208 přesně tohle splňuje, když můžete vybírat mezi spalovací, hybridní i elektrickou verzí. Svými vlastnostmi to je však stále stejné auto. V základu za něj zaplatíte 440 000 korun, hybrid startuje na 560 000 a elektrická verze stojí nejméně 890 000 korun. Aktuálně však Peugeot umí vyčarovat velmi zajímavé ceny a zvýhodnění až v řádech stovek tisíc korun.

Zdroj info: Autorský text, Peugeot.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Fotogalerie (8 fotek)

Podobné články