🇦🇹 Diesel 1,56 € Natural 95 1,59 € 🇨🇿 Diesel 36,16 Kč Natural 95 38,14 Kč 🇩🇪 Diesel 1,63 € Natural 95 1,82 € 🇫🇷 Diesel 1,67 € Natural 95 1,84 € 🇭🇷 Diesel 1,37 € Natural 95 1,43 € 🇭🇺 Diesel 595,90 HUF Natural 95 597,30 HUF 🇮🇹 Diesel 1,71 € Natural 95 1,85 € 🇵🇱 Diesel 6,43 PLN Natural 95 6,55 PLN 🇸🇮 Diesel 1,46 € Natural 95 1,44 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,63 € 🇦🇹 Diesel 1,56 € Natural 95 1,59 € 🇨🇿 Diesel 36,16 Kč Natural 95 38,14 Kč 🇩🇪 Diesel 1,63 € Natural 95 1,82 € 🇫🇷 Diesel 1,67 € Natural 95 1,84 € 🇭🇷 Diesel 1,37 € Natural 95 1,43 € 🇭🇺 Diesel 595,90 HUF Natural 95 597,30 HUF 🇮🇹 Diesel 1,71 € Natural 95 1,85 € 🇵🇱 Diesel 6,43 PLN Natural 95 6,55 PLN 🇸🇮 Diesel 1,46 € Natural 95 1,44 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,63 €
PRÁCE 🧰

Peugeot 2008 – test spotřeby

28. 4. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Peugeot

Otestovali jsme apetit Peugeotu 2008 se silnějším benzinovým tříválcem. Hledání receptu na nízkou spotřebu nám zabralo celý týden a nebylo to vůbec nic jednoduchého.

Peugeot 2008 – test spotřeby

Peugeot 2008 je typický zástupce segmentu kompaktních městských SUV. Pořizují si ho často menší rodiny, důchodci, nebo bývá druhým, často ženským, povozem do rodiny. V testu nás 2008 potěšila slušným vnitřním prostorem nebo komfortním podvozkem. U takového auta je ale velmi důležitým parametrem spotřeba a tam nás naopak francouzské SUV nepotěšilo.

Peugeot 2008 má poměrně širokou nabídku různých pohonů. Základ tvoří benzinový tříválec o obejmu 1,2 litru. Jeho slabší varianta s výkonem 74 kW (100 koní) se pojí s šestistupňovým manuálem, zatímco tu silnější o výkonu 96 kW (130 koní) dostanete pouze s osmistupňovým automatem. Nabídku spalováků doplňuje mildhybridní provedení. Tam opět dostáváte oturbený tříválec, který ale díky elektrické dopomoci dává rovných 100 kW (136 koní). Hybridní ústrojí Peugeotu jsme si vyzkoušeli v modelu 208 a moc se nám líbila rychlá reakce na plyn nebo možnost jet čistě na elektřinu, malému akumulátoru navzdory. Nabídku pak doplňuje dvojice elektrických variant.

Nám k testu přijela nejsilnější benzinová varianta bez jakékoliv formy hybridizace. To znamená výkon 96 kW (130 koní) a točivým moment 230 Nm. Na stovku to i díky osmistupňovému automatu zvládá za 9,4 sekundy. Spojení motoru se nám líbilo. Nedocházelo ke zbytečnému podtáčení, na sešlápnutí plynu reagovala převodovka rychle a řazení svou rychlostí mnohdy v dobrém připomínalo dvouspojkové převodovky, ačkoliv se v tomto případě jedná o měničový automat. Vadilo nám ale cukání převodovky v nízkých rychlostech, kdy nebylo možné s autem pomalu popojíždět.

Peugeot 2008 – spotřeba

Tabulková spotřeba Peugeotu 2008 je dle údajů výrobce 5,9 litru na sto kilometrů v kombinovaném režimu. Peugeot 2008 jsem používal v režimu typickém pro takovýto typ auta – jízdy po městě a v jeho okolí, sem tam delší meziměstská cesta. No a za celou dobu jsem se nedokázal dostat pod sedm litrů. Dokonce jsem se držel průměrně na hranici 7,5 až 7,7 litru na sto kilometrů. Nemyslím si, že bych měl nějakou těžkou nohu na plynu, auto jsem užíval jako kterékoliv jiné. Na zmíněné meziměstské trase se mi jinak daří srážet spotřebu velmi nízko. Ne však v tomto případě.

Moje první jízda z Prahy domů vedla po dálnici a kopcovitých okreskách v Posázaví s občasným průjezdem obcí. Na dálnici se jednoznačně projeví menší pohonná jednotka. Osm stupňů v převodovce sice znamená, že při ustálené jízdě klesnou otáčky hezky nízko, neustálá potřeba vyššího výkonu je však zase rychle vystřelí do výšin. Na okreskách je ale motoru dobře, působí svižně a cesta s ním lehce ubíhá. I přes veškeré snahy se mi však spotřebu úplně srazit nepodařilo. Výsledkem byl po 140 ujetých kilometrech průměr 7,4 litru benzinu.

Peugeot 2008 – test spotřeby

Ve městě samozřejmě vyšší spotřebu chápu, čekal bych ale, že na delší cestě se apetit ustálí a bude klesat. Nikoliv však v tomto případě. Poslední šanci dostala pohonná jednotka při zpáteční cestě do Prahy. V tomto případě jsem se vyhnul kopcovitému profilu i dálnici a spotřeba se rázem začala měnit. Nutno dodat, že zvolená trasa je pro dobrou spotřebu jak dělaná – je rovinatá, plynulá, s konstantním rychlostním průměrem. Vlastně jsem se pak nemusel ani nijak snažit a v cíli, po ujetí 130 kilometrů, mi na palubním počítači svítila průměrná spotřeba 5,7 litru na sto kilometrů.

Takže ano – na, a dokonce i pod, tabulkovou spotřebu se dostat lze, recept je na to ale poměrně specifický. Lze nicméně předpokládat, že takovéto specifické podmínky nebude běžný uživatel pravidelně dodržovat. V tom případě počítejte s dlouhodobým průměrem někde okolo sedmi litrů. S nádrží o objemu 44 litrů z toho pak je akční rádius okolo 600 kilometrů. To vlastně vůbec není špatné. Jen se zkrátka nemohu ubránit dojmu, že bych v dnešní době u auta této velikosti čekal spotřebu lepší.

Zdroj info: Autorský text, Peugeot.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Podobné články