Elektromobily a hybridy od značky Volkswagen - jaké jsou v nabídce?

3. 8. 2021 3 min. čtení Elektromobilita Volkswagen

Na hodně rozjetý vlak elektromobility velmi sebevědomě nastoupil i Volkswagen. Nabídka automobilky je tak na vozy s elektromotory vcelku bohatá.

Elektro a hybrid auta od známých automobilek:

  1. Elektromobily a hybridy od značky Volkswagen - právě čtete
  2. Elektromobily a hybridy od značky Audi

Hybridní vozy Volkswagen

Prakticky většina portfolia VW je nějakým způsobem elektrifikována. Základem jsou benzinové jednotky 1,4 TSI a 1,5 TSI. Větší jedenapůlka se dělá i jako mild-hybrid a v takovém případě je označena 1,5 eTSI. Elektromotor pomáhá s rozjezdy, ale sám o sobě nemá takovou sílu, aby zvládal autem pohybovat samostatně.

To u čtrnáctistovky je to jiná písnička. S elektromotorem je značena 1,4 TSI eHybrid nebo jako 1,4 TSI PHEV. V každém případě se dá vůz s těmito motory připojit do zásuvky, nabít a následně zvládne ujet dle Volkswagenu až 80 kilometrů čistě na baterie (např. Golf dle NEDC normy). Zmíněné motory najdeme v modelech Golf, Passat, Arteon a Tiguan.

Možná trochu překvapivě nemá Volkswagen žádný hybridní dvoulitr a v portfoliu elektrifikovaných motorů tedy zeje docela velká mezera, kterou z druhé strany ohraničuje až motor 3.0 eHybrid, což je benzinový třílitr se šesti válci doplněný o elektromotor a velkou baterii. Jedná se tedy opět o plug-in hybridní pohon, který umí auto pohánět několik desítek kilometrů čistě a bez lokálních emisí. Tato motorizace se dává pod kapotu modelu Touareg.

Čistě elektrické vozy Volkswagen

Před příchodem čistokrevných elektromobilů na platformě MEB měl Volkswagen jako "hlavní" elektromobil elektrický Golf. Pak měl přijít model ID.3, jenže jeho začátky byly dost rozpačité. Nedařilo se auto dokončit a i po zahájení dodávek těm, co si ho předobjednali, nebyl plně hotový software, který se následně dodělával doslova za pochodu.

Volkswagen ID3

Nyní už je situace lepší a ID.3 tvoří takový "entry level" elektrické nabídky VW. Cena začíná na 875 900 korunách za základ s akumulátorem o kapacitě 45 kWh. To vystačí na dojezd 347 kilometrů, ale kdo si připlatí, může mít klidně baterku s kapacitou 77 kWh, se kterou má auto ujet až 550 kilometrů.

O něco větší a spíše "rodinný" je ID.4. Tady už hovoříme spíše o crossoveru. V základu je Volkswagen ID.4 za 961 900 korun a 52kWh baterií, což znamená teoretický dojezd až 344 kilometrů. Komu je to málo, ten může vytáhnout ze šrajtofle 1,2 milionu a vzít třeba nejvyšší výbavu Pro, která nabídne 517 km dojezdu.

Volkswagen ID4

Abychom to měli kompletní, tak automobilka Volkswagen nabízí ještě jeden elektromobil. Tím je eCrafter, což je velmi příjemná dodávka do města. Její základní cena je 1,59 milionu. Maximální rychlost je omezena na 90 km/h a dojezd v praxi dosahuje ve městě tak 130-160 kilometrů. Za ty peníze to není žádná sláva, na druhou stranu, třeba takové rozvážkové služby byl mohly významně ušetřit na palivu a nákladech za údržbu.

Zdroj médií: Volkswagen, depositphotos
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články