PRÁCE 🧰

Diagnostika BMW E46: vymazání chyby často problém neřeší

13. 4. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Vlastnit legendární BMW E46 není jen o extérních úpravách. Pomocí diagnostiky můžete díky chybovým kódům u BMW poznat, co mu chybí, ale můžete ho také trochu personalizovat.

Diagnostika BMW E46: vymazání chyby často problém neřeší

Články na téma péče o BMW E46:

  1. Náhradní díly pro BMW E46
  2. 5 nejlepších úprav BMW E46
  3. BMW E46: jak vyměnit prasklou poloosu
  4. Jak správně poskládat zadní tlumiče – BMW E46
  5. Diagnostika BMW E46: vymazání chyby často problém neřeší - právě čtete

Pamatujete si dobu, kdy jste měli jen pár možností jak zdiagnostikovat auto? Dnes je nabídka mnohem širší. Od externích zařízení, přes notebooky až po aplikace pro chytré telefony. Pojďme si udělat pořádek v tom, co je k čemu a jak vybrat tu nejlepší volbu pro vaše BMW E46.

Kde najdete místo pro napojení diagnostiky?

Diagnostické zařízení se připojuje k palubním systémům a řídicím jednotkám vašeho vozu pomocí rozhraní OBD. Zkratka OBD znamená "on-board diagnostics", tedy diagnostika na palubě. Ta zjišťuje možné chybové kódy například u BMW. Prvním standardem byl OBD I, zavedený v USA zhruba v 80. letech. Nebyl však jednotný, takže výrobci aut si vytvářeli vlastní verze (U BMW se jednalo o kulatý 20pin). Naštěstí jej od roku 2001 (benzinová auta) a 2004 (diesely) nahradil standardizovaný OBD II – 8pin. OBD II konektor najdete pod přihrádkou na levé straně od volantu (u starších BMW po rok 2000 se kulatá koncovka OBD I nachází v motorovém prostoru). A co se stane potom? Diagnostika prohodí řeč s řídicími jednotkami a zjistí, jestli někde něco hapruje. Umí nejen číst chybové kódy, ale i je interpretovat a navrhnout řešení. To vám ušetří spoustu starostí, protože nemusíte pátrat po příčinách problémů sami.

Jaký byl původní úkol OBD jednotek?

Na počátku bylo jejím úkolem hlídat emise a hlásit jejich problémy. Jenže brzy se ukázalo, že v tomhle malém pomocníkovi dříme mnohem více potenciálu. Najednou bylo možné "mluvit" s řídicími jednotkami aut různých značek stejným jazykem. A tak se z původního hlídače emisí stal univerzální diagnostický pomocník, který dneska umí mnohem víc, než si naši předchůdci vůbec dokázali představit.

Jak diagnostika funguje dnes?

Moderní auta se dnes hemží řídicími jednotkami, od desítek kusů u běžných modelů až po stovky u prémiových značek. Tyhle "mozky" auta hlídají vše od motoru a brzd po světla a infotainment. Ale co když něco selže? Pak nastupuje hrdina dne – diagnostika. Představte si diagnostiku jako překladatele mezi vámi a vaším autem. Pomocí portu se napojí na řídicí jednotky a načte z nich hromadu dat. Zmatek v kódech a hodnotách pak diagnostika přemění na srozumitelnou zprávu. Na displeji uvidíte chybový kód, jeho vysvětlení (u některých zařízení) a dokonce ho můžete i vymazat (u menších závad).

Ale pozor! Mazání chyb není jen tak pro každého. Stejně jako byste si sami neordinovali léky, ani s chybami nemanipulujte bez znalostí. Smazání chyby může zamést vážný problém pod koberec. Proto buďte opatrní a raději se poraďte s odborníkem, pokud si nejste jistí.

Zdroj info: My Carly.
Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články