Při koupi „nového“ vozu je potřeba i počáteční investice do náhradních dílů. Co všechno je potřeba koupit a vyměnit v případě BMW E46?
Náhradní díly pro BMW E46: Jak vybrat ty nejlepší
Články na téma péče o BMW E46:
- Náhradní díly pro BMW E46 - právě čtete
- 5 nejlepších úprav BMW E46
- BMW E46: jak vyměnit prasklou poloosu
- Jak správně poskládat zadní tlumiče – BMW E46
- Diagnostika BMW E46: vymazání chyby často problém neřeší
Dnes se podíváme na některé základní BMW E46 díly, které by bylo potřeba dřív nebo později vyměnit.
Podtlakové hadičky
Při koupi staré E46 je důležité zkontrolovat stav podtlakových hadiček. Starší hadičky mohou být opotřebované, popraskané nebo zteřelé, což může vést ke ztrátě podtlaku, ke zvýšení spotřeby a ke kolísání otáček. V takovém případě je vhodné tyto hadičky vyměnit, aby se zabezpečila správná funkce motoru a souvisejících systémů. Například pro vůz BMW E46 320D 110kw z roku 2002 budete potřebovat cca 3,5 metru o průměru 2 mm.
Také čtěte
Horní uložení/tlumiče
Je důležité zkontrolovat také stav horního uložení a samotných tlumičů. U coupe jde stav tlumičů velmi těžko poznat, je proto potřeba je z auta demontovat a zjistit jejich stav. Tyto součásti podvozku mají významný vliv na stabilitu, ovladatelnost a pohodlí při jízdě. Jejich správná funkčnost je nezbytná pro bezpečnou a plynulou jízdu. Horní uložení slouží k uchycení pružiny na karoserii vozidla. Tlumiče pak absorbují a tlumí otřesy a vibrace, které vznikají při průjezdu nerovnostmi či při brzdění.
Gumové těsnění
Zkontrolujte také stav gumových těsnění pod hlavou, od olejového domku, sání a podobně. Těsnění pod hlavou motoru je umístěno mezi motorovou hlavou a blokem motoru a zajišťuje správné těsnění spalovacích komor. Těsnění by mělo být pružné a měkké, nemělo by být tvrdé a rozpadat se, v takovém případě je potřeba jejich výměna.
Separátor oleje
Separátor oleje by se měl podle originálních BMW intervalů měnit co druhou výměnu oleje. Tento náhradní díl pro BMW E46 je vhodné kupovat pouze jako originál, a to především z důvodu správného fungování. Tento kus plastu pořídíte za cca 2 000 korun. Hlavním úkolem separátoru oleje je zabraňovat úniku oleje z motoru do výfukového systému. V průběhu spalování paliva v motoru dochází k tvorbě spalin, které obsahují drobné olejové částice. Separátor oleje zachycuje tyto částice a odděluje je od výfukových plynů, čímž zajišťuje čistější emise. Opotřebení nebo zanesení separátoru oleje může vést k jeho nedostatečné funkci a následnému úniku oleje. To může mít negativní vliv na výkon motoru a zvýšenou spotřebu oleje.
Oleje
V případě koupě nového – ojetého auta je potřeba také zkontrolovat stav olejů, nejen v motoru, ale také v převodovce, diferenciálu a vyměnit všechny filtry. Rozhodně není dobré věřit prodejci, že toto všechno udělal. Zkuste si sami sáhnout do svědomí, udělali byste to vy při prodeji? O kapalinách a plnění si povíme zase v jiném článku. A co jste při koupi auta dělali vy? Pochlubte se v komentářích.
Zdroj médií: Nikola Vrablová.