Co znamená modrý kouř z výfuku vozidla a co ho způsobuje?

25. 1. 2021 5 min. čtení Tipy a rady

Jedním ze symptomů poruchy může být, krom jiných samozřejmě, i nezvyklá barva kouře, který vychází z výfuku automobilu. Co značí, pokud je zbarven do modra?

Co znamená modrý kouř z výfuku auta a co ho způsobuje?

Články na téma závady vozidel:

  1. Co znamená, když jde u auta bílý kouř z výfuku
  2. Modrý kouř z výfuku auta a co ho způsobuje? - právě čtete
  3. Co znamená černý kouř z výfuku auta? Může to být banalita
  4. Co způsobuje špatná váha vzduchu

Obecně pokud motor příliš kouří, a to bez ohledu na barvu, která se z výfuku line, doporučujeme zpozornět. V zimě trochu kouří všechny vozy, ale uprostřed léta, po zahřátí motoru, by to mělo být skutečně jen velmi decentní, a to jak u naftového, tak benzinového motoru.

Ale k věci - modrý dým značí spalování oleje, který se dostává do válce. Nějakou trochu samozřejmě motor spaluje vždy, ale začne-li to být nezdravě mnoho, začne být kouř do modra. Jakmile něco takového zpozorujete, je čas začít to řešit, příčin totiž může být celá řada.

Koncovky výfuků v online nabídkách e-shopů

Hodně často je příčinou vyšší opotřebení pohonné jednotky, zejména pístních kroužků, které netěsní tak, jak mají a skrze ně proniká mazivo do válce. Když se k tomu připojí třeba obroušené stěny válců a vybroušená vodítka ventilů, je to zkrátka poznat. Často je také na vině ložiskový uzel turbodmychadla, který při větším opotřebení propouští olej a ten se dostává do sání, což je nutné řešit opravdu co nejdříve.

Z těch opravdu zásadních problémů, kdy je už hodně zle, lze jmenovat třeba prasklý válec. Že se něco takového stalo, poznají pozornější motoristé podle toho, že dým zmodral opravdu náhle a jde ho z výfuku opravdu velké množství.

Tak jako tak je třeba modrou barvu dýmu řešit, bohužel to většinou nevěstí nic levného a často je nutné udělat kompletní generálku motoru. Kontrolujte častěji hladinu oleje, protože s tím, jak je spalován motorem, ho samozřejmě ubývá. Podle některých automechaniků začíná být dým lehce namodralý už při spotřebě zhruba jednoho litru maziva na 3 000 kilometrů. Jakmile je to litr co 1 000 kilometrů, tak už bývá barva viditelně modrá a pojí se s ní i charakteristický zápach.

Zdroj médií: Pxhere
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články