Ceník Škody Superb třetí generace

5. 2. 2020 3 min. čtení Tipy a rady

Nedávno jsme recenzovali Škodu Superb. Pokud vás náš test zaujal, možná jste o ní začali uvažovat, případně vám pořízení tohoto vozu vrtá hlavou už delší dobu. Za jaké položky má smysl platit a kterým se s klidem vyhnout?

Samozřejmě je třeba nejprve zvážit, jak budete vůz používat a kde bude sloužit. Pokud budete jezdit převážně v jednom, tedy pouze řidič, asi má smysl zamyslet se, jestli skutečně využijete tak velký vůz s obrovským místem pro nohy cestujících vzadu. A pozor, už v základu má Škoda Superb dost velký zavazadlový prostor. Kombík tak nemusí automaticky tou správnou volbou v případě, že hledáte vůz pro rodinu.

Výbavový stupeň

Zde bude záležet především na tom, jak hluboko do kapsy máte. I základní Ambition ale poskytne dostatek luxusu. Za 649 900 korun dostane kupující dvouzónovou klimatizaci, 8" infotainment, multifunkční volant, tempomat a kopec další výbavy. Navíc, jak už jsme naznačili v našem testu - čím více za Superb zaplatíte, tím méně konkurenceschopný vůz dostanete, jednoduše řečeno - v případě ceny kolem devíti set tisíc korun a více, má smysl se poohlížet i jinde.

Škoda Superb Ambition a Škoda Superb Style

Jako optimální kompromis mezi luxusem a cenou bychom viděli Style. Zde dostanete navíc třeba i parkovací kameru a adaptivní tempomat a příplatek není tak vysoký. 739 900 korun je ještě v pohodě obhajitelná cena. V L&K už je v podstatě všechno, včetně adaptivního podvozku. Ten má u Superbu opravdu smysl, protože do značné míry ovlivní jízdní vlastnosti vozu a především pohodlí na palubě. Připravte si ale 899 900 korun. A zbývá nám Sportline. Zkrátka výbava uzpůsobená spíše svižné jízdě, za kterou dáte necelých osm set tisíc korun, přesněji 794 900. Neznáme nikoho, kdo by tuhle výbavu chtěl a tušíme, že ne silnicích jich moc vídat nebudeme.

Motor a převodovka

Zde se to opravdu láme podle toho, kde bude váš Superb jezdit. Diesel patří na dálnice a delší trasy, do města berte benzín. Ačkoliv základní 1,5 TSI dokáže na dlouhých trasách bez problémů spotřebou konkurovat vznětovým agregátům a síly má tak akorát. Hybridní "jednačtyřku" bychom doporučili opravdu spíše do městského provozu a kratší cesty "kolem komína" na delších trasách ztrácí smysl a vybitá baterie představuje další zátěž, tedy zvýšenou spotřebu. Naftový dvoulitr 2,0 TDI bude na cestování super, spotřebou potěší a výkonem rovněž.

Virtuální kokpit je fajn věc, ale není to nutnost.

Zájemci o čtyřkolku mají výběr trochu omezený. Tak jako tak ale dostanou dostatečnou dynamiku a vždy automat. Zmíněný 2,0 TDI je bez výhrad, 2,0 TSI pak za cenu vyšší spotřeby dodá opravdu velkou výkonovou rezervu.

Otázku manuál/automat si zodpovězte podle podobného klíče jako nafta/benzín. Dvouspojka trpí při poskakování v kolonách a popojíždění. Její výhody oceníte mimo městské aglomerace, cestování navíc nebude tak únavné.

Doplňková výbava

Zde se nejprve podívejte na pakety, kde bývají obvykle poskládané zajímavé položky do výhodnějších balíčků. Připlatili bychom si každopádně za bezdrátové dobíjení telefonu, což bud za do pár let samozřejmost už v základních výbavách. Na zvážení je virtuální kokpit, nic extra potřebného to není, ale fajnšmekři to ocení. Zimomřivci ocení vyhřívání volantu, případně sedadel a když už jsme u toho, tak v zimě přijde vhod i vyhřívané přední sklo. Kdo jezdí hodně v noci, vsadí asi na LED světla s perfektně fungujícím asistentem dálkových světel.

Plastová vana do zavazadlového prostoru je volbou praktickou, ale pro manažery možná zbytečnou. Ti ocení spíše, když jejich laptop nebude cestovat po celém kufru, čemuž zamezí síťový program.

Zdroj médií: škoda

Podobné články