Bazarová luxusní auta za zlomek ceny - který ojetý vůz vybrat?

6. 11. 2020 4 min. čtení Tipy a rady

U luxusních vozů klesá cena velmi rychle. Není tak výjimkou, že se deset let staré auto, které stálo jako rodinný dům, dá koupit za cenu nového rodinného auta nižší třídy. Po jakých autech tedy koukat v inzerci?

Bazarová luxusní auta - mohou stát zlomek ceny

Než se podíváme na ty nejzajímavější kousky, je potřeba sdělit důležitou věc - luxusní auta po pár letech sice klesnou na ceně, ale jejich náhradní díly a servis si však cenu obvykle docela bezpečně drží. S ohledem na fakt, že většinou se u luxusních vozů vyskytuje velké množství elektroniky a kdeco tam ovládá servo nebo malý elektromotor, počítejte do budoucna s násobně vyššími výdaji na udržení v provozuschopném stavu.

Volkswagen Phaeton

Tahle investice se vám možná už za pár let vrátí, až nabídky na prodej Phaetonů z inzerce vymizí. Auto totiž bylo velmi ambiciózním projektem VW, který spolykal neskutečné množství peněz, ale na druhou stranu vyprodukoval opravdu kvalitní a luxusní vůz. Při výběru koukejte po motorizaci 3.0 TDI, která se snad jako jediná dá označit za jakž takž ekonomicky provozuschopnou. Nemáte-li hluboko do kapsy, berte klidně spolehlivý benzinový dvanáctiválec 6.0 W12 FSI nebo o něco menší osmiválec s objemem 4,2 litru.

Určitě ale pořádně zkontrolujte funkčnost všech komfortních systémů a zkrátka veškeré elektroniky. Hledání a řešení případných závad v tomto směru je totiž dost náročné. A cena auta? Seženete ho za 100 tisíc, spíš si ale připlaťte aspoň ještě jednou tolik za udržovaný kousek.

Mercedes-Benz třídy S

Mercedes - Benz W220 - luxusní ojetina za pár korun

Zadejte do vyhledávače v inzerátech "W220" a možná budete překvapeni, jak moc klesla cena někdejší vlajkové lodi. Vyloženě nedoporučeníhodný motor tady asi nenajdeme, zaměřte se při výběru na korozi, kterou mohl majitel dobře zamaskovat, aby se auto prodalo. Stejně jako u Phaetonu i tady platí, že je nutné řádně vyzkoušet veškerou elektroniku a ideálně nechat v autorizáku načíst závady z řídící jednotky. Na koupi si rezervujte tak 120, možná 150 tisíc korun, abyste našli solidní kousek. Nevýhody? Sousedi si možná budou mezi sebou šuškat cosi o kolotočářích.

Audi A6

Tak zhruba dvanáct let staré Audi už bude mít něco za sebou, ale pořád je to "á šestka". Pro zloděje už nebude moc zajímavá a se správným motorem poslouží v klidu ještě jednu dekádu. Shánějte buď naftový dvoulitr nebo třílitr. Elektronika tady příliš nezlobí, zaměřte se jen na funkčnost obou displejů (mezi budíky a uprostřed palubní desky). Co by vás mohlo vypéct, je automatická převodovka, která už může volat po nějakém větším servisu. A pak samozřejmě podvozek, který může být unavený. Výhodou je, že tahle auta moc nereznou a když už, tak je dané místo pravděpodobně opravované po bouračce. Cena? Do 150 tisíc korun.

Škoda Superb

Proč ne? První Superb kdysi ohromil až neuvěřitelným přídělem místa pro nohy cestujících vzadu. Ano, byl to převlečený Passat, ale tehdy jsme ho vnímali jako důkaz, že i škodovka umí udělat auto pro manažery a ředitele menších podniků. Při probírání inzerátů budete muset trochu hledat kousek nedoprasený tuzingem a následně prověřovat, jestli auto není stočené. Od nějakých 90 tisíc korun ale splašíte solidní kus, který na tachometru bude mít zhruba 250 až 350 tisíc. Pro naftovou 1.9 TDI nebo 2.0 TDI to nemusí znamenat v podstatě nic. Zkraťte interval výměny oleje na 10 tisíc kilometrů, nedávejte mu záhul za studena a s trochou štěstí ten motor půl milion dá.

Porsche Panamera

Porsche Panamera jako luxusní ojetina za pár korun

Krom luxusu můžete mít i trochu toho sportovna. Tady už si ale připlatíte a počítejte s investicí zhruba 600 až 700 tisíc korun. Pro sichr je lepší mít další dvě kila v rezervě, protože servis téhle hračky opravdu není levný. Motory jsou tu vcelku povedené. Pragmatici sáhnout po naftové 3.0 TDI s Tiptronicem. PDK převodovky až tak spolehlivé nejsou a opravy jdou do vyšších desítek tisíc.

Hodně se zaměřte na to, jak se k autu choval předchozí majitel. Někteří zkrátili interval výměny oleje na deset tisíc kilometrů a vše řešili včas. Najít takové auto je výhra a nemusíte se u něj bát ani vyššího nájezdu. Jestli má ale v tomto (dnes čistě německém) výběru nějaké auto potenciál zbídačit vaše konto při řešení poruch, je to právě Panamera.

Zdroj médií: Flickr
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?