V naší nabídce autobaterií naleznete 572 produktů. Aktuální nabídku můžete filtrovat dle ceny, dostupnosti, značky, parametrů, oblíbeného obchodu a jednoduše vyhledat produkt, který bude vyhovovat vašim požadavkům.
Nejdražší autobaterie
startovací baterie EXIDE EP2100
startovací baterie EXIDE ES2400
startovací baterie EXIDE ES1600
startovací baterie EXIDE ES1350
startovací baterie EXIDE EP1200
startovací baterie EXIDE ET1600
startovací baterie EXIDE ES1200
startovací baterie EXIDE ES1300
startovací baterie EXIDE EP900
Victron Energy LiFePO baterie 12,8V/60Ah Lithium SuperPack
ProMotive AGM 210Ah 710 901 120
startovací baterie EXIDE ES1000-6
Napájecí stanice Akira 600
Autobaterie 95Ah
startovací baterie EXIDE EF1853
startovací baterie EXIDE ES950
startovací baterie EXIDE EE1853
startovací baterie EXIDE ES900
startovací baterie EXIDE EX1803
Autobaterie Ford 12V 80Ah 800A AGM
startovací baterie EXIDE EG145A
Autobaterie Ford 12V 70Ah 720A
startovací baterie EXIDE EP450
startovací baterie EXIDE EG1803
Napájecí stanice Akira 300
startovací baterie EXIDE ES650
startovací baterie EXIDE EP800
BUFFALO BULL EFB 240Ah EFB 740 17
Kunzer Ultracap CSC 12/800
Nákupní rádce autobaterií
Rychlé odkazy na nabídku autobaterií
Nejoblíbenější značky autobaterií
Autobaterie podle kapacity
Autobaterie podle napětí
Technologie autobaterií
Olověné WEB autobaterie
Dnes už je tento typ baterií považován za zastaralý. Obsahuje olověné elektrody a tekutý elektrolyt. Hustotu elektrolytu je třeba pravidelně kontrolovat a doplňovat destilovanou vodou. Oproti moderním druhům autobaterií má olověná kratší životnost, která se pohybuje okolo 5-7 let a nižší výkon. Vhodná je proto hlavně pro starší automobily a také pro ty, kteří chtějí na investici do baterie co nejvíce ušetřit.
AGM autobaterie
Autobaterie typu AGM obsahují elektrolyt nasáklý v skleněných vláknech. Tento způsob uložení zajišťuje vysoký výkon a dlouhou životnost akumulátoru. Díky tomu patří k bezúdržbovým bateriím, které nezničí ani úplné vybití. Pro jejich nabíjení si ale musíte obstarat speciální nabíječku.
Tento druh baterií zvládne i náročný provoz moderních aut s mnoha elektro spotřebiči a systémem start-stop. Jejich nevýhodou je vyšší pořizovací cena.
GEL autobaterie
GEL autobaterie fungují na podobném principu jako typ AGM. Na rozdíl od výše popsaných baterií je ale elektrolyt vázaný na křemičitý gel. Stejně jako AGM baterie vynikají dlouhou životností a vysokým výkonem. Jsou proto vhodná pro silná auta, která mají bohatou elektro výbavu a systém start-stop. Při pořízení tohoto akumulátoru opět musíte počítat s vyšší cenou.
EFB autobaterie
Baterie EFB obsahují tekutý elektrolyt. Jedná se ale o modernější variantu, která je odolná vůči systému start-stop. Díky systému, který obsahuje silnější desky elektrod a separátor z polyesterových vláken, jsou tyto baterie výkonnější a přizpůsobené současně vyráběným vozům.
EFB baterie mají nejlepší poměr cena výkon, ale nejsou vhodné pro všechny typy aut (např. nejsou využitelné ve vozech s rekuperačním bržděním). Co ale jistě oceníte, je jejich bezúdržbovost.
Kalciové autobaterie
Speciální typ baterií s příměsí vápníku, který slouží jako vyztužení proti odpařování elektrolytu. Nevýhodou těchto baterií je špatná snášenlivost úplného vybití. To může baterii nenávratně poškodit.
Druhy autobaterií
Údržbové baterie
Údržbové autobaterie patří k staršímu a jednoduššímu druhu. Z jejich názvu vyplývá, že k tomu, aby správně fungovaly, potřebují pravidelnou údržbu. Oproti modernějším druhům je potřeba častěji kontrolovat napětí a dobíjet.
U tohoto typu akumulátorů je nutné také doplňování elektrolytu. Při odklopení víka baterie se elektrolyt musí pohybovat mezi ryskami minimum a maximum. Pokud by ho bylo méně, je třeba dolít do baterie destilovanou vodu do potřebné výšky hladiny.
Bezúdržbové baterie
Bezúdržbové baterie představují modernější typ. Není u nich třeba doplňovat elektrolyt, ale stále je třeba kontrolovat úroveň nabití a v případě potřeby je nabíjet.
V současné době je většina autobaterií, které se využívají v autech, bezúdržbová. Lépe zvládají bohatou moderní elektro výbavu a systém start-stop.
Výběr autobaterií
Pokud budete vybírat baterii, měli byste brát v potaz její parametry. Díky správné kombinaci bude baterie odpovídat potřebám vašeho vozu a spolehlivě fungovat.
Rozměr baterie
Rozměr autobaterie je stěžejním parametrem. Každý vůz má pro baterii vymezené místo. Pokud budete vybírat novou baterii, měla by mít stejné rozměry jako originální. Tyto údaje najdete i v manuálu k autu. Jestli vyberete akumulátor, který bude mít větší rozměry než je doporučeno, je možné, že se pod kapotu nevejde. V případě, že byste zvolili baterii menší, nebudete mít s umístěním problém, ale naopak riskujete, že baterie nebude mít dostatečnou kapacitu a bude ve vymezeném prostoru špatně držet.
Napětí
V současné době je napětí u převážné většiny baterií 12 V. Autobaterie s napětím 6 V je využitelná pouze u starších modelů.
Kapacita baterie
Kapacita baterie udává, kolik proudu dokáže dodat za jednotku času. Je uváděna v ampérhodinách (Ah). V případě, že vybíráte novou baterii, můžete se řídit údajem na originálním produktu nebo v manuálu vozidla. Pokud máte prostor pro pořízení baterie s větší kapacitou, zajistíte si tím její delší výdrž. Menší kapacita může naopak způsobit problémy s provozem auta.
Obecně se dá říct, že pro benzínové vozy je dostačující kapacita 60 Ah, dieselové potřebují kapacitu minimálně 70 nebo 80 Ah.
Startovací proud
Startovací proud určuje, kolik proudu je baterie schopná dodat krátkodobě při startování vozidla. Je uváděn v ampérech (A). Při výběru byste se opět měli řídit údaji v manuálu nebo na originálním zařízení. V potaz byste měli brát také veškerá elektrozařízení, která jsou na baterii napojená. Mezi ně patří například centrální zamykání nebo rádio.
Pro použití v benzínových vozech postačí akumulátor se startovacím proudem kolem 500 A. Dieselová auta pak budou potřebovat startovací proud minimálně 650 A.
Pólování
Pólování se liší u evropských a asijských aut. Zatímco evropské vozy mají kladný pól umístěný vpravo, u asijských ho najdete vlevo. Pokud byste pořídili baterii s obrácenou polaritou, nemuseli byste ji být schopni do auta zapojit z důvodu krátkých kabelů.
Původ vozů také ovlivňuje velikost pólů. U evropských automobilů je velikost kladného pólu 19,5 mm, záporného pak 17,9 mm. Asijská auta mají póly o něco menší. Kladný pól má průměr 14,7 mm a záporný 13,1 mm.
Kromě toho se baterie odlišují i způsobem uchycení. Evropské vozy mají na sobě typickou vystouplou patku, kterou najdete pod označením B13. Japonské nebo korejské vozy využívají jiný systém uchycení. Pokud byste zvolili špatný způsob uchycení, mohli byste při instalaci baterii poškodit.
Údržba baterií
Aby vám baterie spolehlivě soužila co nejdéle, je třeba se o ni pravidelně pečovat. První věcí, kterou byste měli kontrolovat je napětí baterie. To by se ideálně mělo pohybovat v rozmezí 12,5 - 12,6 V. Jestliže jezdíte často dlouhé trasy, akumulátor se bude dostatečně nabíjet sám. Pokud vyjedete jen občas a na krátkou vzdálenost, baterie se dostatečně dobít nestihne. To platí hlavně v zimním období. Když při kontrole zjistíte příliš nízké napětí, měli byste akumulátor připojit na nabíječku. Jestliže máte možnost parkování v garáži, vaše baterie to rozhodně ocení. Stabilní teplota nad nulou prodlouží životnost baterie.
Další věcí, kterou byste měli hlídat jsou kontakty baterie a svorky. Ty mají občas tendenci oxidovat, čímž kladou větší odpor elektrickému proudu. Pokud na baterii objevíte první známky koroze, měli byste kontakty vyčistit pomocí speciálního spreje a v případě většího množství nečistot použít i jemný brusný papír.
V případě, že jste vlastníky klasické olověné baterie, měli byste kontrolovat i hladinu elektrolytu. Pokud bude tekutina pod minimální ryskou, je třeba ji doplnit destilovanou vodou.
Nabíjení autobaterií
Při poklesu napětí v baterii je dobré ji dobít, abyste zajistili nejen její okamžitou funkčnost, ale i dlouhou životnost. Nabíječky autobaterií v současné nabízejí různé funkce. Můžete vybrat takovou, která bude při nevyužívání vozu udržovat napětí v ideálních hodnotách. Většina kvalitních nabíječek umí oživit i zcela vybitou baterii.
Při nabíjení je možné vyndat baterii z vozu a připojit ji doma k zásuvce nebo nabíjet akumulátor přímo v autě pomocí delších kabelů.
Startování pomocí startovacích kabelů
V případě, že nemáte možnost vybitou baterii dobít pomocí nabíječky, můžou vám pomoci startovací kabely a další vůz s nabitou baterií. Startovací kabely připojíte k bateriím obou vozů podle návodu a nastartujete vůz s funkčním akumulátorem. Následně se pokuste nastartovat vybitý automobil. Pokud motor nenaskočí hned napoprvé, můžete to zkusit po chvíli odpočinku znovu. Pokusy opakujte dokud motor nenaskočí.
Výměna baterií
Pokud dojde k poškození baterie nebo je její životnost již u konce, je třeba ji vyměnit za novou. Výměnu baterií provedou buď v odborném servisu nebo to můžete udělat sami. Po vyjmutí nefunkční baterie byste měli nejprve zkontrolovat a případně opravit kontakty a poté na místo staré autobaterie vložit novou a správně zapojit kontakty.
Nabízejte produkty na novém auto-moto vyhledávači a získejte více zákazníků
Máte vlastní e-shop, který nabízí zákazníkům produkty ze segmentu auto-moto? Ukažte své produkty tisícům nových návštěvníků každý den.
Registrujte se nyní a získejte přístup na měsíc zdarma.