Výměna oleje v automatické převodovce: Jaká je cena?

14. 11. 2021 2 min. čtení Tipy a rady Jak vybrat olej Výměna oleje Jak vyměnit olej Rádce motoristy

Měnit olejovou náplň v automatické převodovce by měla být samozřejmost. Nevěřte nikdy tomu, že je "doživotní" - tím, že v automatu bude starý olej, dochází k nadměrnému opotřebení, což si časem vyžádá drahou opravu.

Výměna oleje v automatické převodovce: Jaká je cena?

Články na téma výměna oleje v převodovce:

  1. Postup při výměně oleje v automatické převodovce
  2. Výměna oleje v manuální převodovce
  3. Výměna oleje v automatické převodovce: Jaká je cena? - právě čtete

DSG převodovky

Dvouspojkové skříně jsou u nás hojně zastoupené, protože je využívá koncern VW a v poslední době i korejští výrobci. Výměna se dá realizovat zhruba od 3 do 8 tisíc korun u běžných aut typu Volkswagen Golf nebo Škoda Superb. Třeba u Kodiaqu se sedmistupňovou DQ500 počítejte ale spíše s tou horní hranicí. Toto cenové rozpětí neplatí pro PDK (Porsche Doppelkupplung) převodovky, což jsou taky dvouspojky, které se osazovaly do vozů Porsche. Cena výměny olejové náplně zde může dosahovat i 20 tisíc korun.

Hydroměničové automaty

Klasika, kterou najdeme třeba ve vozech Peugeot a hodně ji používá i Mercedes-Benz. Cenové rozpětí je tu opět docela velké, začíná na hladině zhruba 6 tisíc korun a končí u zhruba 12 tisíc, pokud se bavíme třeba o automatu 9G-Tronic. Hydroměniče si žádají výměnu obvykle v intervalu 30-60 tisíc kilometrů.

CVT převodovky

Tyhle převodovky jsou známé svým specifickým projevem, který někdy připomíná mixér nebo vysavač. Jsou však nesmírně efektivní v městském provozu. Hodně na ně spoléhá třeba Toyota, Honda nebo Subaru. Výměna oleje i s filtrem se většinou vejde do 10 tisíc korun a začíná na zhruba 6 tisících. Dříve tyto automaty neměly nejlepší pověst, ale časem se povedlo je docela solidně vychytat a dnes jsou prakticky bezproblémové.

Robotizovaný automat

Tento druh převodovek je prakticky jenom manuální skříň obohacená o elektromechaniku, která ovládá řazení a spojku. Řešení je to typické spíše pro malá auta, kde je tlak na co nejnižší cenovku. Bohužel, často se nepovede robotické ovládání úplně odladit, takže jízdní projev je dost uškubaný. Taková Škoda Citigo má ale tento druh automatu a funguje velmi dobře. Servisní interval výměny oleje nicméně žádný předepsaný nemá. Pokud ale máte své auto rádi, možná nebude od věci výměnou alespoň jednou za 100 tisíc kilometrů provést. Není to nijak přehnaně drahé a měli byste se vejít do 5 tisíc korun.

Zdroj médií: Depositphotos, zdroj info: servisy a fóra.
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články