Test Peugeot 508 SW GT PureTech 225

7. 10. 2021 9 min. čtení Testy Peugeot

Znovu se setkávám s nejhezčím kombíkem na trhu a tentokrát bez kabelu! O to příjemnější a lepší týdenní zážitek to bude. A dá se tomuhle autu vůbec něco vytknout? Dočtete se v našem redakčním testu Peugeotu 508 SW.

Recenze Peugeot 508

Tento model není nutné nijak zvlášť představovat, protože jeho podání se s námi drží už pár let. S lehkou modernizací a změnou nabídky motorizací si nyní můžete vybrat i ten s nabíjecím kabelem jako plug-in hybrid, jehož jsem mimo jiné testovala v ne zrovna příznivých zimních podmínkách. Dnes se ale podíváme na vůz v čistě spalovací benzínové verzi.

Peugeot 508 - exteriér testovaného vozu

Asi jsem se zamilovala...

Ačkoli z mých testů můžete pocítit mírnou nelibost ke kombíkům, 508 je právě takovým tím jednorožcem mezi adepty této karoserie. Nic hezčího a sympatičtějšího na trhu nenajdete. A ještě s tou tmavě červenou barvou se jedná o opravdu sexy auto. Samozřejmě vzhled podtrhují zepředu Full LED světlomety v podobě tesáků šavlozubého tygra a zezadu pak 3D světla v symbolice tygřích drápů. Příjemným prvkem je i černý proužek, který tato světla propojuje a na kterém nechybí ani název automobilky.

Na pohled se tedy jedná o velmi hezké auto, které je zároveň dost nízké. Ostatně se svou výškou 140 centimetrů, aby taky ne. Součástí testovací verze je panoramatická střecha, která se dá pohodlně zatáhnout pomocí elektrické roletky, což příliš nedoporučuju. Ne snad, že by mechanismus nefungoval, ale když zvolíte černé čalounění, je dost možné, že se uvnitř budete cítit opravdu stísněně.

Peugeot 508 - přední část (recenze vozu)

No a protože jezdíme čistě na benzín, prostor elektronicky otevíratelného kufru se zvětšil na 530 litrů oproti hybridu. Což by někdo mohl oponovat, že čekal vyšší číslo, když je to ten kombík, ale po složení zadních sedadel se naskytne plocha 1780 litrů, zde už nějakou skříň převezete, vzhledem k nízké nákladové hraně. Jenže mám takový pocit, že tohle auto není úplně pro stěhování věcí na chatu. Už jen díky svému designu, poslouží spíše pro náročnějšího manažera nebo jeho stejně ambiciózní manželku.

Peugeot 508 kombi - zavazadlový prostor

Ostatně ten, kdo žije v představě, že pneumatiky na autě jsou nepodstatný prvek, se bude mýlit a to výrazně. Pneumatiky totiž dělají při jízdě velký kus práce a pokud jsou kvalitní budete umírat blahem. 508 je obutá na 19palcových příplatkových Michelin Pilot Sport 4 a musím konstatovat, že jízda je úplně, ale úplně o něčem jiném. Auto tak solidně dostává svému charakteru a projevu. 

Velikou raritou v automobilovém světě jsou rovněž bezrámová okna, která naštěstí i při velkých mrazech, kdy auto stojí na ulici, nezamrzají (vyzkoušeno v zimním testu plug-in hybrida). Ačkoli je pravda, že při -17 °C jim chtělo trochu pomoci. Což vyřeší buď preventivní rozmrazovací olej či silikon, eventuálně pak trocha nenásilného škubnutí.

Peugeot 508 - zadní lampy testovacího auta

Jak už jsem před pár řádky avizovala, onen tvar placky může být pro některé uživatele trochu nekomfortní, vzhledem k tomu, že se do vozu hůře leze a následně vylézá. Problém by tak mohli mít lidé s horší pohyblivostí. Navíc je třeba si nastavit opravdu dobře sedadlo, protože spolu s tím si musíte chtě nechtě přizpůsobit i polohu nezvykle nízko položeného volantu. A aby to nastavování bylo příjemnější, pusťte si k tomu masáž zad.

Nicméně nízko položený volant je věc, na kterou si vždy dost zvykám. A nevím jak, ale tentokrát se mi podařilo najít opravdu skvělou polohu volantu i sedadla, že mě samotný věnec zas tolik neiritoval. Je to prostě o zvyku a zkoušení najít to dokonalé. Nezapomeňte, že je nutné volant nastavit horní hranou pod displej přístrojového štítu, jinak nevidíte nic.

Peugeot 508 - interiér

Vzhůru za opravdovými materiály

Nacházíme se tedy ve velmi sympaticky řešeném prostoru kabiny, kterou nepatrně shazuje ono černé čalounění interiéru. Použité materiály jsou ale kvalitní a to nejen na dotek. To co vypadá jako dřevo, jím opravdu je a stejně tak třeba hliník, kvalitně působí i prošívání kožených detailů v interiéru nebo obšití hranatého věnce. Tady se nešetřilo a je to dobře, protože to nebývá často standardem ani dražších či prémiovějších vozů. A prostor celé přední části je dekorem dřeva dost vyplněný, což mně osobně nevadí, protože aspoň nezbývá moc místa, kam vložit lacině vypadající lesklý plast.

Prostor mezi spolujezdcem a řidičem rozděluje mohutnější středový tunel. Na konci si můžete opřít ruku o loketní otevíratelnou opěrku a na začátku pak pohodlně sáhnout po voliči jízdy nebo startovacím tlačítku, stejně tak se tu nachází i posuvník pro změnu jízdních režimů. A sáhnete-li níž, nachází se tam skrytý odkládací prostor pro telefon, který slouží zároveň pro dobíjení.

Peugeot 508 - interiér

Střed palubní desky pak tradičně vyplňuje 7palcový displej multimédií, který je orientován k řidiči. Infotainment propojíte s telefonem buď pomocí Bluetooth nebo v mém případě přes Android Auto. Ke skladbě a rychlosti systému se asi nemá smysl moc vyjadřovat. U všech Peugeotů je to stejné a já netrpělivě čekám, kdy konečně přijde nějaká aktualizace a ze šneka se pak stane gepard. Naštěstí k ovládání některých prvků slouží tlačítka v podobě klaviatury a hned pod ní se nacházejí už dotekové plošky pro ovládání klimatizace, včetně spuštění vyhřívání sedadel. K tomu malá poznámka, docela by se hodilo mít zde i prvek pro odvětrávání, protože léto v kožených sedačkách je fakt peklo.

Testovací model je v výbavě GT Pack. A kdo by na to snad zapomněl, tak na spodní hraně volantu najde emblém výbavového stupně. Výdechy klimatizace jsou netradičně celkem podélné a obsazují horní linii palubní desky. Život s nimi není úplně jednoduchý a je nutné najít tu správnou polohu pro foukání, aby vám nemrzl třeba krk.

Peugeot 508 - interiér

Co se týká prostoru na zadních sedačkách, tak zde si bohužel svou daň vybírá právě silueta vozu, která se tak elegantně vzadu svažuje. Opticky z venku je to jedna velká paráda, bohužel takovou parádu už to neudělá uvnitř, kam si sice dospělý sedne, ale pokud má víc jak 180 centimetrů, nebude se tu cítit komfortně. Prostoru nad hlavou zas tolik totiž už nezbývá.

Jde to i bez kabelu a lépe

Stejně jako plug-in hybridní verze má model pod kapotou osazený benzínový agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 165 kW (225 koní). Velkou zajímavostí tak jistě je, že ačkoli si hybridní verze dopomáhá elektromotorem, tak ta spalovací se z nuly na sto dostane o 0,8 sekundy rychleji, stačí ji k tomu tedy 7,3 sekund. O časovém rozmezí tak rozhoduje i hmotnost, která je u spalováku přeci jen nižší, protože autu chybí právě ta baterka.

Peugeot 508 - exteriér

Možná vás nepotěší, že současný motor plní nejnovější emisní normu, a tak se místy může zdát, že jízdní projev už není tak dravý jako si jej pamatujeme z minulosti. V tomto případě se s tím nedá nic dělat, leda zatlačit slzu a jet dál. Ve volbě režimů se nachází i kouzelné tlačítko Sport, které alespoň trochu napraví reputaci. Sice to není na zběsilé předvádění se před novou přítelkyní, ale dálniční úseky spolyká velmi komfortně a rychle.

Solidně reaguje na nečekané pohyby volantem a neexistuje situace, kdy by vás nechal na holičkách. Samozřejmě není to auto na zkoušení svých, ale ani jeho limitů. Pud sebezáchovy tady stále existuje. Motorové ústrojí je spárované s 8stupňovou automatickou převodovkou Aisin, která si nebere v ničem servítky, ale zároveň pracuje přesně a spolehlivě. Otáčky umí držet v nízkých číslech, a tak když je nutnost nečekané akcelerace, umí se s tím poprat bez zbytečného cukání nebo akusticky nekomfortního projevu.

Peugeot 508 - exteriér

Samotná jízda je pak bez výrazných připomínek. Tím, že má auto nízké těžiště, sedí dobře na vozovce. Díky stupni výbavy má i adaptivní podvozek. U každého režimu, ať už Eco, Normal nebo Sport, je znát jiný stupeň ztuhnutí, který ale není zas tak razantní. Nerovnosti filtruje dobře, záleží jen co tam zrovna máte navoleno, na druhou mu dělají spíše problém malé výmoly, než ty velké, které krásně eliminuje. Ani jízda po kočičích hlavách (kostkách ve městě) není výrazně otravná. Otřesy v kabině tak příliš nečekejte. Není to tedy auto, při kterém by se vám měly ježit chlupy na rukou, spíše je to to auto, které vyvede směle z problému a ještě poděkuje.

Co se týká apetitu, tak ten se pohybuje v docela širokém rozsahu. Běžně jsem s ním jezdila okolo 6 až 7 litrů na 100 km, ale pokud se rozhodnete spíše "prasit", pak je nutné počítat i s 10 litry a to budete rádi. Na druhou stranu proč ne, to auto to zvládne a vy si alespoň vyplavíte trochu adrenalinu z těla. Nicméně zvládne i poklidnou jízdu s ratolestmi vzadu - isofixy jsou už samozřejmostí.

Peugeot 508 - exteriér

Parametry recenzovaného vozu Peugeot 508 SW

Motorzážehový přeplňovaný čtyřválec 1.6 l
Pohonpřední
Celkový výkon165 kW / 225 koní
Emise oxidu uhličitého131 g / km
Rozměry vozu (v. x š. x d.)1 403 x 1 859 x 4 750 mm
Převodovkamodifikovaná 8stupňová Aisin
Nejvyšší točivý moment300 Nm při 1900 ot./min
Palivová nádrž62 litrů
Zrychlení z 0-100 km/h7,3 s
Cena testovacího auta, včetně výbavy1 339 000 Kč

Model 508 je sice tak trochu extravagantního rázu a dokáže zaujmout pozornost kolemjdoucích, nicméně kdo si na tohle auto jednou zvykne, bude ho milovat navždy. A to i přes drobné vady na kráse. Ono se občas totiž vyplatí nejít s davem a moderním trendem "SUV, kam se podíváš". Takže díky za to, že existuje ještě možnost volby. Navíc auto není jen hezké, ale v praxi přesvědčí, že opravdu funguje.

Zdroj médií: redakce.

+

  • Design
  • Spotřeba
  • Jízdní vlastnosti
  • Prémiové pneu
  • Kvalita zpracování interiéru

  • Méně prostoru vzadu
  • Omezený a stísněný výhled ven vzhledem k černému čalounění
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je v jedné ruce foťák a v druhé pero, s kterým si vše pečlivě zapisuje. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články