PRÁCE 🧰

Test Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi - Hrdý pokračovatel rodu

5. 10. 2020 8 min. čtení diskuze (0) Testy Peugeot

Předchozí generace Peugeotu 2008 byla mezi řidiči velmi oblíbená a trhala evropské prodejní rekordy. Druhá generace má před sebou velmi těžký úkol, a to obstát na stejné příčce a zároveň přinést něco nového, co bude řidiče bavit tak, aby zůstali věrni své značce.

Test Peugeot 2008

Segment SUV a crossoverů je mezi lidmi oblíbený už delší čas. Z aut se snadno vylézá i nasedá, jsou vyšší, poskytují větší rozhled a pro mnohé mohou znamenat i větší pocit bezpečí - zejména pak pro maminky s dětmi. Není tak divu, že kamkoli se podíváte, uvidíte jezdit tato auta. K týdennímu testování se mi tak dostává jedno malé francouzské SUV, nebo chcete-li crossover.

Pokud jste do dnešní doby váhali, proč má Peugeot ve znaku lva, pak si můžete být jisti, že dnes už budete znát jistou odpověď. Není to jen vzhled, ale také kultivovanost a osobitost značky, kterou si bedlivě buduje po desetiletí. Ale co můj testovací vůz? Ten dokáže na první pohled přímo vyrazit dech. Samozřejmě už nám pod rukama v redakci prošla spousta aut s netradičním a odvázaným vzhledem, avšak málokdy se stane, aby design byl líbivý pro téměř všechny. V případě 2008 to tak přesně je. Kam jsem s vozem přijela, tam ho obdivovali a chválili.

Peugeot 2008

Vzhled

Při prvním pohledu na auto musí být každému jasné, jak diametrálně se změnil vzhled oproti původní 2008. Dívám se snad na jiné auto? Nikoli. Pouze na vyspělejší a modernější francouzskou hvězdu. Věřím, že každému oku bude lahodit robustní maska chladiče, které dominují světlomety v podobě lvích drápů. Ty dodávají autu určitý šmrnc. Na boku nechybí výrazné trojúhelníkové prolisy a zadek auta je už taková poslední dobou "pežoťácká" klasika - hlavním poznávacím znamením zadních světel jsou opět zaťaté drápy lva. Zadní část vám možná bude trošku připomínat 3008 a hlavně menšího sourozence, tedy 208.

Testovaný vůz byl v červené, která je za příplatek a barva tak kontrastovala s černou střechou. Vůz jsem dostala ve výbavě GT Line, což znamená hodně prvků navíc oproti běžné výbavě - jako například chromovaná koncovka výfuku, černý lem kolem masky, zatmavená zadní skla, hliníková 17palcová kola, bezklíčové startování nebo Full LED světla.

Peugeot 2008

Když už se na vůz dívám, opravdu se mi líbí. Je to něco poměrně jiného, než na co jsme v Česku zvyklí. Bude tak snadné se vzhledem odlišit od konkurence. Ostatně podobný design přebírají i další nové generace vozů Peugeot. Stačí se podívat na malého brášku 208, který je věrnou, avšak o něco menší kopií 2008. Někdy se prostě vyplatí vsadit všechno na jednu kartu.

Interiér vozu Peugeot 2008

Před nasednutím do auta jistě oceníte kryté prahy, které jsou skvělé zejména proto, že si neušpiníte kalhoty. Vychytávka, kterou bych uvítala u každého auta v dnešní době už automaticky. Po usednutí za volant je interiér plný překvapení. Tím největším je i-Cockpit 3D, který bude bavit nejednoho uživatele - a získáte ho ve vyšších výbavách. Netřeba se bát, žádné 3D brýle nepotřebujete. Koho by zajímalo, jak tento systém funguje, je to jednoduché. Jedná se o převrácený head-up displej, který čaruje s optickou iluzí.

Peugeot 2008 - interiér

Sezení je docela příjemné. Sedačky mají boční vedení, které drží tělo tam, kde má být i při rychlejší a agresivnější jízdě. Avšak problém nastává, pokud je zrovna teplé počasí. Sedačky jsou kožené a bez odvětrávání, tudíž se velmi snadno začnete potit. Další problém přichází, pokud jste jako já nekonfekční člověk - to znamená, máte více jak 175 centimetrů, a tak budete mít problém se správně naskládat za volant tak, aby se vám věnec držel dobře a zároveň jste viděli na displej. Já jsem si musela dát volant neobvykle nízko, aby mi nic nepřekáželo ve výhledu - pozitivní je alespoň zploštělá plocha na vrchu volantu, která ve výhledu pomůže. V ideálním případě bych si volant dala ještě níž, ale to už nevím, kam bych uložila nohy.

Volant nesedne každému

Když už jsme u volantu, tak ten je neobvykle malý. Mně osobně to asi nevadí, přestože mám ráda, když volant mohu držet pevně a s jistotou. U 2008 to nebylo s takovou lehkostí jako u jiných vozů. Nicméně na vše se dá v pohodě zvyknout - na konci týdne jsem se s velikostí volantu už sžila. Pokud se přesuneme dál v interiéru, pak se zde nachází 7palcová obrazovka infotainmentu, která vyčnívá do prostoru - tedy není zakomponována do palubní desky. Ale v tomto uspořádání interiéru mi to ani nevadí.

Peugeot 2008 - interiér

Většina funkcí se přesunula do digitální obrazovky, a tak na klapky v podobě klaviatury zbylo jen to nejnutnější - což není úplně vhodné, pokud chcete například změnit teplotu a musíte kvůli tomu složitě lovit za jízdy v infotainmentu. Stejně tak i Stop&Start systém se nachází skrytý v nabídce systémů a nedá se vypnout na stálo. U testovaného modelu jsem měla možnost vyzkoušet i vyhřívání sedadel, které se ovládá jak jinak než dotykem. Ten ale ne zrovna přesně reaguje. Takže když mi už hořel zadek, dělalo mi celkem problém stáhnout teplotu k normálu - tedy vyhřívání vypnout. Jinak je ale interiér vzdušný a nachází se zde mnoho možností, kam odložit pití nebo telefon - například do vyklápěcí přihrádky ve středovém panelu.

Pozitivně hodnotím i prostor kolem řidiče, kterého je opravdu hodně a pyšní se netradiční architekturou. Abych nezapomněla, všechny materiály, které jsou použity na interiér, jsou kvalitní. Také černé lakování působí luxusním dojmem, avšak opět tu platí ta stejná písnička kolem otisků prstů nebo prachu. Ten se snadno usadí na povrchu a je dost zřetelně vidět. Následuje mnou známé leštění a čištění takových ploch. Holt trendem doby je lesklý dekor. V noci si také můžete rozsvítit ambientní osvětlení, které krásně prosvětluje noční interiér, ale zbytečně neodvádí pozornost od řízení.

Peugeot 2008 - interiér

Z předních sedadel se přesuneme dozadu. Pro porovnání, měřím 182 centimetrů a podle toho mám tedy nastavenou i přední sedačku. Když si sednu sama za sebe, tak se sem v pohodě vejdu. Nutno podotknout, že cestování v pěti lidech asi nebude ideální volbou, ale čtyři normálně rostlí jedinci jsou akorát. Navíc, každý nerodinný majitel auta uvítá, že ukotvení isofixu se schovává v zipové kapse, takže konec všem do očí bijícím plastovým krytkám. 

Kufr klasicky po staru

Malý detail - kufr se neotevírá elektricky - což je celkem škoda, vzhledem k tomu, že je toto auto v nejvyšší výbavě. Kufr má objem 434 litru. Navíc se zde nachází dvojité dno, které lze polohovat, ale pozor. Dno jsem uvedla do polohy 45 stupňů a zabezpečila, jenže jaké bylo mé překvapení, když jsem náhodu položila tašku s notebookem a celá plošina následně spadla ke dnu. Samozřejmě, pokud tam odložíte nějaké lehčí předměty, pak plošina v pohodě drží. Inu můj zátěžový test nevyšel dle očekávání, protože toto umístění dna je především určené k lepšímu přístupu do prostoru pod ním - například pro vyndání rezervního kola. Jestliže se vám zavazadlový prostor bude zdát malý a vy potřebujete převést něco většího, pak po sklopení zadních sedaček získáte hezký prostor o objemu 1467 litrů. Bohužel ale chybí posuvná lavice, která by s prostorem mohla vykouzli další zázraky.

Peugeot 2008

Motor, jízdní vlastnosti, spotřeba

Auto je postavené na nové platformě CMP, kterou využívají i jiné vozy PSA koncernu. Jak známo Peugeot u nehybridních motorizací nabízí pouze pohon předních kol - tak jest i u této 2008. Testovaný vůz poháněl čtyrválcový turbodiesel s výkonem 96 kW, to odpovídá zhruba 130 koním. Podle nových evropských norem je motor samozřejmě vybaven i filtrem pevných částic. Co se týká převodovky, tak ta je osmistupňová automatická a plní svou funkci dobře. Rozjíždění je plynulé bez zbytečných zádrhelů. Jakmile se sešlápne plyn k podlaze, začne řadit příjemně rychle.

Na dálnici budete trochu cítit, jako když vám vzduch sviští kolem hlavy. Ne, opravdu to nejsou pootevřená okýnka, ale za vše může aerodynamika vozu díky designovým prolisům karoserie. Musím se přiznat, že za dobu testování jsem si na to nezvykla a pokaždé mě to iritovalo, tak že jsem si musela zvýšit hlasitost rádia, abych to přehlušila. Na druhou stranu, pokud budete jezdit pod 120, pak šum není téměř slyšitelný a řešením je cestovat nižší rychlostí.

Peugeot 2008

Na silnici se ale jinak auto chová dobře, bohužel pokud si chcete zazávodit, 2008 vám připomene své limity. V případě, že byste si zapnuli jízdní režim sport, budete možná zklamaní, neboť žádná extra sportovnost se nekoná. Po zapnutí se motor začne vytáčet do zbytečně vysokých hodnot, autu až nepříjemně moc ztuhne řízení a jízda vás nebude ani trochu bavit. Navíc tlumiče nemají ani proměnlivé nastavení. Na nějakou zpětnou vazbu můžete také samozřejmě zapomenout. Jízdní režim si tak můžete přepnout ještě na Eco, ale to je spíše pro velké šetřílky. Nutno podotknout, že neutrální Comfort režim autu sedí nejlépe. V tomto režimu budete mít agilní auto se správnou dávkou komfortu při jízdě. Malé nerovnosti žehlí s přehledem, jen s těmi většími je to už trochu problém.

Šetří peněženku

Podle výrobce je udávaná spotřeba 4,9 litru, co už může být dokonce i reálné. Má týdenní spotřeba se ustálila na 5,5 litrech, a to je na malé SUV velmi dobrá hodnota. Co ale nepotěší je moderní nešvar automobilek v podobě malé palivové nádrže, která čítá u naftové verze pouze 41 litrů. Na jednu nádrž ale i tak ujedete s lehkou nohou zhruba 700 kilometrů.

Peugeot 2008

Závěr testu

Z tuctového, nemastného a neslaného auta se stalo něco opravdu jedinečného, co dokáže zaujmout na první pohled. Uznejte sami, nezamilovali byste se? Dle mého názoru se z nové 2008 stal hrdý pokračovatel rodu se lvem ve znaku, který dokáže nabídnout dobrý komfort, skvělý vzhled a také samozřejmě pohodlí na cestách.

Možná má nějaké chyby, ale to koneckonců každé auto v dnešní době. Rozhodující bude možná také cenovka. Vůz lze v základní výbavě pořídit do 400 tisíc korun, a to rozhodně stojí za zvážení. Pokud ale budete chtít to výbavově nejlepší s různými příplatky, pak si budete muset připravit přibližně o 200 tisíc korun víc.

Zdroj médií: redakce; úvodní: Milan Veselý.

+

  • vzhled interiéru i exteriéru
  • schovaný izofix do zipu
  • kultivované jízdní vlastnosti
  • spotřeba
  • cena

  • poloha za volantem
  • kufr se otevírá klasicky i v nejvyšší výbavě
  • většina ovládání v infotainmentu
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články