🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf V (3. díl) – naftové motory

31. 3. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Konkrétní ojetá auta Volkswagen

Po dost komplikovaném kličkování mezi zážehovými agregáty se dostáváme k dieselům. Tady už je portfolio jednodušší, ale nikoliv prosté špatných variant.

Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf V (3. díl) – naftové motory

Volkswagen Golf V (2003 - 2008) naftové motory:

1.9 TDI-PD (77 kW)

Systém čerpadlo-tryska se ukázal jako poměrně spolehlivý a navíc úsporný. Nemá vlastně žádné slabiny a vydrží bez problémů nájezdy 300 tisíc a více. Podmínkou je však používání oleje specifikace VW 505.01. Nahradila ho sice modernější 507.00, která by měla v sobě obsahovat i původní normu, nicméně vsadili bychom opravdu jenom na ta maziva, která budou mít na obale výslovně napsáno, že 505.01 plní.

Proč tolik cavyků kvůli oleji? Důvod je prostý – vysoce namáhaná vačka pohánějící vstřikovač. Nesprávné mazivo ji nemusí optimálně lubrikovat a zejména při studených startech se vačka opotřebovává. Oprava je docela drahá, takže je lepší problému předcházet. Je to asi nejlepší možnost, pokud chcete Volkswagen Golf V s nafťákem pod kapotou.

Inzeráty ojetých vozů Volkswagen Golf 5. generace

2.0 TDI (103 kW)

Abychom si tento nepříliš povedený motor shrnuli: praskající hlavy, selhávající turbo a citlivé mazání. Při správné péči a citlivém jízdním stylu uměl vydržet a alespoň vstřikovače PD zde jakž takž fungovaly. Celkově bychom se ale této motorizaci vyhnuli.

2.0 TDI (125 kW)

Stopětadvacítka jede moc hezky, ale i zde se bohužel sešla opět určitá rizika. Hlavní hrozbou pro peněženku majitele je DPF filtr, který tu není zrovna trvanlivý. A pak je motor osazen PPD vstřikovači, které jsou velmi citlivé na kvalitu paliva. Ani tankování u prověřených čerpacích stanic a používání aditiv nemusí majitele uchránit od jejich selhání. Repase jednoho vstřikovače se vejde do tří tisíc korun a závada se typicky projevuje tím, že motor nelze nastartovat.

2.0 SDI (55 kW)

Výkonem to je skutečně taková bída, jak to vypadá na papíře. Akcelerace z nuly na sto se odehraje za něco málo přes 16 sekund, pokud je dobré počasí a mírný vítr v zádech. Ne, skutečně to není dálniční stíhačka, na druhou stranu jde o spolehlivou volbu. Překvapivě jí nevadí ani krátké trasy a jestli nemáte ve zvyku spěchat, klidně po ní sáhněte.

Zdroj info: autoexpress, parkers.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články