🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Vybíráme ojetinu – Ford Mondeo třetí generace (3. díl) – naftové motory

10. 3. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Konkrétní ojetá auta Ford

Ford Mondeo je tak trochu synonymum pro auto stvořené na dlouhé cesty po dálnicích, při kterých vůz nabídne pasažérům nadprůměrné pohodlí a komfort. A pro „nízké přelety“ Evropy se ponejvíce hodí vznětové motory.

Vybíráme ojetinu – Ford Mondeo třetí generace (3. díl) – naftové motory

Ford Mondeo Mk4 (2007 - 2014) naftové motory:

1.6 TDCi (85 kW)

Tohle mít v mondeu asi úplně nechcete. Pokud by mělo najeto řekněme 80 tisíc, tak by se dalo přimhouřit oko, jenže motor má citlivý EGR ventil a zásadní konstrukční vadu, kterou si odnesl od PSA, odkud pochází. Problém je s olejovou vanou – má výpustný šroub zapuštěný a při výměně maziva vždycky to nejhorší zůstane na dně a je to jenom naředěno novou náplní. Dá se to opravit i v domácích podmínkách, eventuálně je ke koupi modifikovaná vana za zhruba 500 korun.

Pokud však najdete majitele, který si toto ohlídal a úpravu provedl (není nic jednoduššího, než se podívat pod auto), máte před sebou pravděpodobně velmi opečovávanou ojetinu. V takovém případě to může být i docela dobrá koupě, ačkoliv jedna-šestka má s těžkým mondeem dost práce.

Inzeráty ojetých naftových aut Ford Mondeo 3. generace

1.8 TDCi (74 kW a 92 kW)

Zásadní výhoda – motor nemá DPF filtr, takže o jedno riziko méně. Když mu dopřejete kvalitní naftu a vyměníte v předepsaném intervalu rozvody, bude sloužit dlouho. Byly dvě verze tohoto agregátu. Starší měla rozvody řemenem a olejové čerpadlo samostatným řetězem, který sice uměl chrastit, ale vydržel. Novější pak rozvody opět řemenem a samostatný řemen poháněl i olejové čerpadlo. Byl ale máčený v oleji, takže byl jednak požadavek na přesnou specifikaci maziva (a ideálně originál olej Ford) a pak také je nutné v předepsaném intervalu řemen měnit (10 let/200 000 km). Konstrukční změna se týká všech těchto motorů vyrobených po 8. říjnu 2007. Kdo včas řemen čerpadla nevymění, tomu se přetrhne, motor přestane mazat a zadře se.

2.0 TDCi (85 kW, 96 kW, 100 kW, 103 kW a 120 kW)

Dvoulitr je klasika, v inzerci jich najdete asi nejvíce. Většina motorů má filtr pevných částic (verze Euro 4, která byla prodávaná u nás, neměla) a jezdí skvěle, nechybí mu pružnost ani ochota jít do otáček. Dá se s ním jezdit skutečně za málo (běžně pod 5 litrů na sto). Mechanicky je to odolná technika, verze Euro 5 má DPF vždy, ale regenerace je zde vyřešena lépe, takže filtr samotný vydrží klidně 400 tisíc kilometrů.

2.2 TDCi (129 kW a 147 kW)

Moc jich nenajdete, ale když už nějaký, tak ho berte jen pokud má skutečně neprůstřelnou servisní historii. Původ má opět ve Francii (řada DW) a jede skvěle, má docela výraznou špičku. Převodovka je poskládaná „dlouze“, takže je to ideální motor na dálniční jízdy, kde exceluje i díky vysokému krouticímu momentu. DPF má vždy, ten se zde nekazí. Někdy má nepravidelný tah, což se řeší výměnou řídící jednotky, eventuálně přehráním softwaru.

Zdroj info: Ford, AAA, autoexpress.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články