PRÁCE 🧰

Ford Mondeo MK5 - motorizace

9. 12. 2022 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Ford Mondeo MK5 už patří k vyhynulým druhům. Na jaře roku 2022 byla oficiálně ukončena výroba a s nástupcem se v Evropě nepočítá. Jaké motorizace jsou pro poslední generaci této ojetiny dostupné a na co si dát pozor?

Ford Mondeo MK5

Ford Mondeo nabízí motory benzínové i naftové, ve výrobě byl i zajímavý hybrid. Paleta prodávaných motorizacích je poměrně široká, na trhu se nicméně nejčastěji setkáte s naftovou jednotkou.

Naftové motory

Naftové motory byly pro Ford Mondeo k dispozici v objemech 1,5 a 2,0 litru s výkonovým rozpětím 85-155 kW (116-210 koní). Úplně zkraje výroby se v Mondeu vyskytoval diesel o obejmu 1,6 litru. Na ten pozor, protože splňuje pouze normu Euro 5. Brzy byl však nahrazen modernější jednotkou o objemu 1,5 litru. To je sice úsporný motor, ale na auto velikosti Mondea úplně nestačí.

Zlatou střední cestou jsou motory 2,0 TDCi Duratorq. Ty se nabízeli s výkony 110 a 132 kW. Párovat se daly s šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem Powershift, dostupný byl i pohon všech čtyř kol. Ne nadarmo to je asi nejčastěji zastoupený motor v nabídce ojetin. Zvlášť ve výkonnější variantě je příjemně svižný, úsporný a na rozdíl od tehdejší konkurence ještě nepracuje s AdBlue. Technik Fordu nám navíc potvrdil, že se jedná o velmi spolehlivý agregát. To i díky tomu, že má Mondeo nadprůměrně velkou olejovou náplň, která tak rychle neztrácí své vlastnosti.

Zazlobit může méně prodávaná verze naftového dvoulitru s dvěma turbodmychadly. Přeci jen to je složitější motor a opravy se mohou prodražit. Dostupný byl také pouze s dvojspojkou Powershift. Obecně je ale potřeba u dvoulitrových dieselů prohlédnout olejovou vanu. Kvůli softwarové chybě (nyní už opravena) se mohl přehřívat olej, který plastovou vanu mohl i poškodit.

Facelift pro rok 2019 přinesl úplně novou generaci naftových motorů EcoBlue, která nahradila starší generaci nafťáků Duratorq. Pracuje už s AdBlue a celkově to je modernější motor. Stále ale vychází ze svého předchůdce a lze také očekávat vysokou spolehlivost.

  • 1,5 l TDCi – 88 kW, 270 Nm, šestistupňový manuál
  • 2,0 l TDCi – 110/132 kW, 350/400 Nm, šestistupňový manuál nebo automat
  • 2,0 l TDCi BiTurbo– 155 kW, 450 Nm, šestistupňový automat
  • 2,0 l Ecoblue – 88/110/140 kW, 370/370/400 Nm, šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat

Ford Mondeo MK5

Benzinové motory

Benzinové motory jsou v Česku dostupné pouze ve čtyrválcové verzi, v objemu 1,5 a 2,0 litry. Výkonové rozpětí je 118-177 kW (160-240 koní). Do Mondea se montoval i litrový tříválec. Ale 92 kW na veliké Mondeo moc nestačí a na našem trhu se ani oficiálně neprodával.

Základním motorem pod kapotou Mondea na našem trhu je Ecoboost o objemu 1,5 litru. Je to nejprodávanější benzinový motor. Dostupný byl v jedné výkonové variantě se 118 kW. Pro pohon Mondea už je dostatečný, ale nečekejte zázraky. Pokud budete chtít jet svižněji, počítejte s vyšší spotřebou.

Vrcholem celé nabídky je dvoulitrový benziňák. Ten se nabízel ve dvou variantách s výkonem 149 a 177 kW. Zároveň byl spojen výhradně s šestistupňovým automatem. Na automat ale dávejte pozor, jedná se totiž o starší šestistupňovou planetovou převodovku. Celkově jsou ale všechny benzinové jednotky spolehlivé, pozor si dávejte pouze na úniky chladící kapaliny.

S benzinem se nabízela i hybridní varianta, kde zážehový dvoulitr pracuje v Atkinsonově cyklu. Celkový systémový výkon činí 138 kW (187 koní). Je to taková naše tajná volba pro ty, kterým by se nelíbil diesel. Škoda jen, že baterie ubírají místo v zavazadlovém prostoru.

  • 1,5 l Ecoboost – 118 kW, 240 Nm, šestistupňový manuál nebo automat
  • 2,0 l Ecoboost – 203/240 kW, 345 Nm, šestistupňový automat
  • 2,0 l Duratec Hybrid – 138 kW, 300 Nm, eCVT automat

Jaký motor bychom pro Ford Mondeo vybrali my? Dvoulitrovým dieselem určitě nic nezkazíte. Spolehlivost, spotřeba i jízdní dynamika mluví v jeho prospěch. Navíc je jeho nabídka na trhu nejširší ze všech motorizací.

Zdroj info: Ford, Ford Club.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Podobné články