Peugeot uvedl na český trh novou 308

19. 1. 2022 6 min. čtení Aktuality Peugeot

S novými vozy koncernu Stellantis jako by se roztrhl pytel. A je to jen dobře, alespoň budou mít zákazníci z čeho vybírat. Dnes se podíváme na lvíče od značky Peugeot a to přesněji na novou 308!

Nový Peugeot 308

Model 308 už je tu s námi pěknou řádku let a stále se těší oblíbenosti mezi zákazníky. Aby taky ne, když za celou dobu existence 308 se prodalo na světě více jak 7 milionů těchto strojů. Ostatně i teď je nová 308 finalistou evropské soutěže Auto roku 2022. Zda-li si vůz urve jedno z "medailových" míst, se dozvíme v březnu.

Stejně jako DS 4 láká automobil potenciální zákazníky na všechny motorizace, jak tedy ty spalovací (včetně nafty), tak i na elektrifikované motory. Je tedy z čeho vybírat!

Nový Peugeot 308

Dravé lvíče se prozradí na první dobrou

Prcek už to rozhodně není. Díky prodlouženému rozvoru se nám krapet natáhl. Což určitě ocení cestující ve druhé řadě sedadel. Ti budou mít více prostoru před koleny. Mimo to se hýbalo i s jiným prvkem, přední sklo se posunulo o 10 centimetrů dozadu, díky tomu mohla vzniknout elegantnější silueta a protáhlá kapota jako mívají vozy prémiových značek. Na první pohled to určitě vyšlo.

Na přední masce nechybí už zcela charakteristické šavlozubé špičáky (denní svícení), které lemují boky. Poprvé se objevují u Peugeotu LED Matrix světlomety. Identifikace vozu i v noci je tedy zaručena. Stejně charakteristická světla jsou ta zadní, která mají podobu lvích drápů. Dominantní je rovněž chladič, na jehož středu se vyjímá nové logo značky. Obrys lva na černém erbu. Navíc v určitých výbavách se za tímto znakem skrývá radar. A nakonec objem zavazadlového prostoru je 412 litrů.

Nový Peugeot 308

Dobrou zprávou pro milovníky extravagantních barev rozhodně je i fakt, že jako základní barvu - tedy bez příplatku - si můžete zvolit zelenou (barva Olivine1). Tu můžete znát z propagačních materiálů značky. Na živo vypadá neskutečně a autu sedne doslova jako prdel na hrnec.

Interiér se také trochu změnil a vyspěl

Když to vezmeme pěkně popořádku, tak v přístrojovém štítu nechybí tradiční i-Cockpit, který se ve vyšších výbavách zrcadlí do 3D reality. Volant se dočkal nových tlačítek a seskupily se funkce, na jedné straně věnce jsou ty, kterými ovládáte multimédia a na té druhé pak systém. Nově si také budete moci vyhřívat volant - konečně!

A teď to inovativní! Od výbavy Allure se totiž ve středovém poli dočkáte unikátního přepínače i-Toggles (pod obrazovkou multimédií). Něco podobného má i nová DS 4, ale v tomto ohledu šel Peugeot dál. Do prostoru několika "oken" si můžete libovolně navolit funkce. Ty jsou pak vidět po celou dobu, a tak nemusíte složitě hledat v systému, co potřebujete. Můžete si do dotekového prostoru uložit například vypnutí start/stop systému nebo telefon (lze vidět na fotografii).

Nový Peugeot 308

308 pracuje s modernějším a vyspělejším infotainmentem, u kterého konečně nebudete usínat nebo umírat? Odezvy jsou maximálně rychlé a přesné, až mě to při krátké zkušební jízdě samotnou překvapilo. Nově se také můžete připojit bezdrátově do rozhraní Android Auto nebo Apple CarPlay. Samotné rozhraní infotainmentu je poměrně složité, a je potřeba si vyhranit delší čas, aby se v něm člověk zorientoval. To si tedy necháme až na týdenní test.

Trochu té technikálie

Auto stojí na platformě EMP2. Díky tomuto rozhodnutí je značka schopna vyrábět veškeré motorizace, včetně té plně elektrické.

Nový Peugeot 308

Již teď si lze vybrat ze dvou plug-in hybridů. Oba nabízí motor 1.6 PureTech buď s výkonem 150 nebo 180 koní, zároveň také elektromotor s výkonem 81 kW. Motory jsou spárovány s osmistupňovou automatickou převodovkou. Baterie má kapacitu 12,4 kWh. Podle protokolu WLPT vozy ujedou až 60 kilometrů čistě na elektřinu.

Nabíjet lze ze tří typů zásuvek:

  • standardní zásuvka - 8 A - plné nabití za 7 hodin 5 minut
  • zesílená zásuvka - 16 A - plné nabití za 3 hodiny 50 minut
  • Wall Box - 32 A - plné nabití za 1 hodinu 55 minut

Mimo to se nabízejí ještě spalovací verze motorů. Z těch benzínových si lze vybrat vždy z motoru 1.2 PureTech buď se 110 (jen základní verze) nebo 130 koňmi, které jsou spárované buď s automatickou nebo manuální převodovkou (váže se k slabšímu výkonu). Co se týká nafty, tak ta je spojena s čtyřválcovou 1.5 BlueHDI. Obě varianty nabízejí výkon 130 koní a vybrat si lze tak z manuálu nebo automatu.

Ceny Peugeot 308

Všechny vozy se budou vyrábět v zemi galského kohouta, tedy na domácí půdě Peugeotu, což by mohlo být výrazné plus. První auta zákazníci uvítají z kraje března.

První dojmy z jízdy

Předem avizuji, že testovací jízda byla časově omezena a měli jsme na první seznámení s vozem zhruba 30 minut. Za tu dobu se toho moc poznat nedá, a tak bližší informace přineseme, až ve velkém testu, kdy auto budeme mít k užívaní na týden.

Nicméně z výběru testovacích vozů jsem si na krátkou projížďku vybrala naftovou verzi (130 k) v bílé decentní barvě. Jednalo se o nižší výbavu Allure, což znamená, že vzhled vozu byl maličko odlišný, než v případě výbavy GT Pack. Například na předním boku chybí nový typický znak loga Peugeotu. Ovšem to je pouze estetická maličkost. Na kráse to vozu rozhodně neubírá.

Nový Peugeot 308

Co říct o svezení? Bylo příjemné, v určitých úsecích i dynamické. Sedačky jsou komfortní a za volantem jsem si snadno našla vhodnou pozici. Uživatelsky bych na infotainment potřebovala daleko více času, než jsem měla, protože je opravdu nabitý novými funkcemi. Velmi mě ale potěšila jeho rychlost a odezva na reakce - to je pro mě asi největší překvapení, protože v testech aut koncernu Stellantis (PSA) si často s kolegou stěžujeme na infotainment, který reaguje rychlostí šneka, s tím je naštěstí na dobro konec! Děkuji!

Jak již bylo řečeno, více informací vám přineseme až s ostrým týdenním testem, už teď se ale na to vyspělé lvíčátko těšíme - snad bude v té okouzlující zelené barvě.

Zdroj info: Peugeot. Zdroj médií: Michaela Rubešová.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články