Na motor 2.0 HDi ve variantách 66 a 80 kW se objevují většinou kladné názory, ohlasy a vzpomínky. Nemálo aut s ním jezdí do dnes, namátkou třeba Citroën C4, Berlingo nebo Peugeoty 206, 307 a 407.
VIDEO: Turbo 2.0 HDi 66 kW a 80 kW

Články na téma turbodmychadla motoru HDi:
- Jak zachránit turbo a motor 1.6 HDi
- Jak poznáte, že máte problém s turbem motoru 1.6 HDi
- Turbo 2.0 HDi - právě čtete
- Turbo 1.6 HDi problémy
Jednoduchost sama
Pokud se bavíme o motorech 2.0 HDI 66 kW a 2.0 HDI 80 kW, tak jsou to motory vycházející ze stejného základu. Slabší varianta nemá intercooler, dále mají obě verze jinou elektroniku a liší se samozřejmě i turbodmychadlem - 80kW verze má větší střed. Turbo 2.0 HDi jako takové je jinak velmi podobné a koncepčně by se dalo říct dost konzervativní, protože je vybaveno podtlakovou regulací s obtokovým ventilem.
Pracuj v oboru auto-moto
V Peugeotech i Citroënech
Obecně na motoru 2.0 HDI není moc co by se mohlo pokazit a pokud se mu pravidelně mění olej, tak obvykle drží. Dostal se pod kapotu prodejně důležitých francouzských aut, namátkou Citroën Xsara, Citroën C5, Peugeot 307 a dalších. Překvapivě mu nevadily (a u některých aut do dnes nevadí) krátké trasy. To je způsobeno především absencí proměnlivé geometrie, která je citlivá na nespálené zbytky nafty, které se na ní připékají. Obtokový ventil je vůči tomuto docela odolný. Nekazí se ani vstřikovací systém, který dodala firma Bosch.
VIDEO: 2.0 HDi turbo
Zdroj médií: Depositphotos.