PRÁCE 🧰

MG ZS se základní motorizací nás příjemně překvapil spotřebou, do budoucna slibuje velkou výdrž

1. 3. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady MG

Malý atmosférický čtyřválec není z dnešního pohledu zrovna recept na úsporný motor. Přesto nás MG ZS dokázalo v testu svou spotřebou příjemně překvapit.

MG ZS - spotřeba

MG ZS přijíždí na trh s dvojicí pohonných jednotek. Tou základní je atmosférická čtyřválcová patnáctistovka v kombinaci s pětistupňovým manuálem. Tou druhou je litrový přeplňovaný tříválec, který může být spárovaný se šestistupňovým manuálem či automatem. My v testu měli tu základní variantu MG ZS a otestovali jsme u ní spotřebu.

Test spotřeby

Atmosférická patnáctistovka neoplývá výkonem, ten je totiž pouhých 78 kW (106 koní). Točivý moment je 141 Nm. Maximální výkon je navíc položen až v šesti tisících otáčkách, tedy těsně před omezovačem. I točivý moment graduje ve čtyřech a půl tisících otáčkách za minutu. Pro maximální výkon je tak potřeba často řadit a nechat motor vytáčet do vyšších otáček. Spoustu lidí už v éře turbomotorů zapomnělo s atmosféricky plněnými jednotkami jezdit a mylně se pak domnívají, že je základní motorizace MG ZS líná a nejede. Kdepak, pouze je potřeba se nebát vyhnat motor do otáček. Nebudu ale nic nalhávat, žádný trhač asfaltu to není. Pro dvoučlennou posádku je ale výkon motoru poměrně dostačující a dává necelých třináct set kilogramů vážícímu SUV ucházející dynamiku.

MG ZS

S častým vytáčením motoru se ale logicky zvyšuje spotřeba benzinu. Hned při první cestě se mi nicméně povedlo, v kombinaci dálnice, převážně okresních silnic a částečně města, zajet spotřebu 6,6 litru na 100 kilometrů. To přesně odpovídá tabulkovým hodnotám kombinované spotřeby, a to jsem se pohyboval v kopcovitém terénu a určitě jsem nebyl brzdou provozu. Hned na první dobrou na mě tedy MG ZS zapůsobilo. Auto jsem pak provozoval převážně na krátkých městských cestách, které vyhnaly průměrnou spotřebu na cca 7,5 litru. Absolvoval jsem ale i cestu s plně obsazeným autem, kde se mi při průměrně klidné jízdě podařilo podívat i na hranici šesti litrů na sto a nemyslím si, že je to při lehčí noze na plynu nereálná hodnota.

Pokud bych měl jmenovat jednu slabinu MG ZS, tak to jsou dálnice. Při dálniční stotřicítce točí motor okolo tří a půl tisíce otáček a spotřeba roste vzhůru. Pokud teda na dálnici chcete „frčet“, tak počítejte se spotřebou kolem osmi litrů na sto. Dálniční přesuny ale zcela jistě nebudou denním chlebem MG ZS. Tím budou každodenní meziměstské pojížďky, takzvaně kolem komína, které MG ZS zvládá velmi dobře se spotřebou pod sedm litrů. Objem nádrže 45 litrů je nanejvýš průměrný, reálný dojezd se tak pohybuje lehce nad 600 kilometrů.

Takže ano, MG ZS nás svou spotřebou příjemně překvapilo a jedná se tak o další z mnoha důvodů, proč si myslíme, že MG ZS v základní výbavě dává velký smysl. Základní jednapětka má navíc nepřímé vstřikování, což do budoucna slibuje velmi slušnou výdrž motoru. No, necháme se překvapit.

Zdroj info: Autorský text, MG.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Podobné články