🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Test letních pneumatik 215/55 R17 ADAC pro rok 2024

8. 4. 2024 4 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Jak vybrat pneu Testy pneumatik Testy letních pneu Rádce motoristy

Německý autoklub ADAC pravidelně pořádá předsezónní testy letních pneumatik a ani v letošním roce to nebyla výjimka. Konkrétně se tato organizace zaměřila na letní gumy v rozměru 215/55 R17.

Test letních pneu ADAC v roce 2024

Nedávno provedené testy autoklubu ADAC odhalily poměrně zajímavé výsledky. Plyne z nich, že zvlášť při pohledu do minulosti jsou nabízené letní pneumatiky v posledních letech stále kvalitnější a vzájemně vyrovnanější. Rozdíly mezi jednotlivými značkami i modely se začínají ztenčovat, což tyto testy potvrdily.

Testovací jezdci německého autoklubu ADAC se zaměřili na rozměr 215/55 R17 s rychlostními indexy W (do 270 km/h) a Y (do 300 km/h). Pro tyto pneumatiky platí, že jsou nejčastěji využívány na autech nižší a střední třídy a v případech menších SUV. Celkem se letošních předsezónních testů zúčastnilo 16 letních pneumatik, které jsou nabízeny téměř na celém evropském trhu, a tedy i v České republice.

Důraz byl kladen hlavně na bezpečnost

Ještě před odhalením konečných výsledků je vhodné představit letošní testovací schéma a váhy jednotlivých kritérií, podle kterých se následně letní pneumatiky seřadily do konečného žebříčku. V tomto ohledu platí, že 70 procent celkového hodnocení pneumatiky stojí na bezpečnosti, a to v případě suché i mokré vozovky.

Za zbylými třiceti procenty pak stojí hlučnost pneumatiky, opotřebení a spotřeba paliva. Menší vliv na konečné umístění a výsledky mají rovněž z části také jiné parametry, mezi kterými dominuje obsah škodlivin, hmotnost nebo množství oděru.

Představené výsledky ukazují, že tři pneumatiky se mohou pyšnit dobrým hodnocením, dvanáct je vnímáno uspokojivě a jedny dostatečně. Z toho je zřejmé, že ani jedny pneumatiky v testech neobdržely nejhorší možné hodnocení. To napovídá, že ať se zákazník při koupi svých nových letních pneumatik rozhodne jakkoliv, velkou chybu nejspíš neudělá.

Vítězství zamířilo do Continentalu

Absolutním vítězem letošního testu se staly pneumatiky Continental PremiumContact 7, které se letos německých testů zúčastnily vůbec poprvé. Zvlášť v bezpečnosti jízdy šlo o gumy, které neměly konkurenci. Pomyslné druhé místo obsadily pneumatiky Michelin Primacy 4+, které naproti tomu hodnotitele zaujaly hlavně z ekologických důvodů. Jejich provoz totiž oproti ostatním tolik nezatěžuje životní prostředí.

Do popředí pomyslného žebříčku se navíc dostaly pneumatiky, na které by možná vsázel jen málokdo. Jedné se o gumy Kumho Ecsta HS52, které se v žebříčku umístily i přes svou poměrně solidní cenovou dostupnost na třetím místě. Hodnotitelé k těmto pneumatikám uvedly, že jsou podobně udržitelné jako gumy PremiumContact 7, a zároveň jsou podobně bezpečné jako pneu Michelin Primacy 4+. Oproti ostatním konkurentům pneumatiky Kumho Ecsta HS52 dominovaly zejména v kilometrovém proběhu, který by měl být v porovnání s dvěma již uvedenými konkurenty příznivější.

Letní pneumatiky Kumho za skvělé ceny

Na posledním místě pneumatiky Vredestein Ultrac

Zvlášť velký rozdíl v kilometrovém proběhu, a tedy v odhadovaném kilometrovém výkonu, byl v rámci testu patrný v případě pneumatik Kumho Ecsta HS52 a Vredestein Ultrac, které se mezi všemi zkoumanými pneumatiky umístily na posledním místě. Hodnotitelé k těmto pneumatikám uvedli, že jejich největším problémem je právě velmi bídný kilometrový proběh. Ten je v porovnání s pneumatikami Kumho Ecsta HS52 o více než 40 tisíc kilometrů nižší. Na základě provedených testů jim je konkrétně prognózován kilometrový výkon okolo 27 tisíc kilometrů.

Ostatní zkoumané pneumatiky se umístily ve středu tabulky a hodnotitelé mezi nimi neshledali větší rozdíly. Konkrétně se jednalo o pneumatiky Debica Presto UHP 2, Dunlop Sport Maxx RT2, Bridgestone Turanza 6, Fulda SportControl 2, Hankook Ventus Prime 4, Goodyear EfficientGrip Performance 2, Falken Ziex ZE 310 EcoRun, Nexen N´Fera Primus, Goodride Solmax 1, Sailun Atrezzo ZSR2, Semperit Speed-Life 3 a Linglong Sport Master.

Umístění pneumatik v testu a jejich hodnocení
UmístěníNázev dezénuCelkové hodnoceníBezpečnost jízdyEkologická rovnováha
1.Continental PremiumContact 721,72,6
2.Michelin Primacy 4+2,12,21,7
3.Kumho Ecsta HS522,32,12,8
4.Debica Presto UHP22,62,62,6
5.Dunlop SP Sport MAXX RT22,62,62,6
6.Bridgestone Turanza 62,62,82,2
7.Fulda SportControl 22,62,62,7
8.Hankook Ventus Prime4 K1352,72,92,1
9.Goodyear Efficientgrip Performance 22,73,21,6
10.Falken ZIEX ZE310 ECORUN2,82,73
11.Nexen N'fera Primus33,12,7
12.Goodride Solmax 1333,1
13.Sailun Atrezzo ZSR233,12,9
14.Semperit Speed-Life 33,13,52
15.Linglong Sport Master3,33,52,9
16.Vredestein Ultrac3,82,33,8

Levné letní pneumatiky skladem

Zdroj info: adac.de.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články