Ceny vozu Škoda Kamiq

23. 12. 2019 4 min. čtení Tipy a rady

V nedávno publikovaném testu jsme vám přinesli názor na Škodu Kamiq. Kdo má u tento vůz zájem, může si ho objednat, jenže zde přicházejí dilemata a volby, které mnohdy nejsou levné.

Ceny vozu Škoda Kamiq

Předem je třeba si říct a ideálně třeba i někam napsat, k čemu budete vůz používat. A toho se pak držet! Ono se to totiž při konfiguraci nezdá, ale přidáváním relativně malých položek se může cena vyšplhat až někam, kam nechcete. Ceník Kamiqa je poměrně rozsáhlý, pokaždé, když budete zaškrtávat nějakou výbavu navíc, se sami sebe zeptejte, jestli to skutečně budete potřebovat nebo ne. 

Stupeň výbavy

Jdeme na to! Vše začíná u stupně výbavy, zde je třeba si specifikovat, k čemu vám vlastně auto bude sloužit. Jestli to bude čistě k přepravě do práce, případně o víkendu na chatu, nebojte se sáhnout po základní Ambition. Velkou parádu sice dělat nebudete, ale základ je stejný pro všechny a bude stejně kvalitní, jako v případě konfigurace nejvyšší možné. Na druhou stranu, už v nejnižší konfiguraci je seznam výbavy poměrně bohatý. Kdo kupuje Kamiqa namísto třeba patnáctiletého vozu, bude si připadat jako v jiném vesmíru. Kontrola tlaku v pneumatikách, asistent rozjdezdu, tempomat, populární síťový program... To vše už tam je.

Style přináší větší kola, Bi-LEDková světla a 8" infotainment. Navíc dostanete dvouzónovou klimatizaci, což je rovněž silný argument. Bude-li vám sloužit Kamiq jako první auto v rodině, se kterým budete jezdit i na delší cesty, například na dovolenou k moři, asi bude lepší si něco připlatit. Komfort přepravy zvýší Climatronic a větší kola se budou na autě lépe vyjímat. Oproti Ambition není příplatek tak velký a seznam základní výbavy se tedy nijak oslnivě nezvětší. Ale 8 reproduktorů nebo dešťový senzor se hodí vždycky.

Komu jde především o styl, bude asi pokukovat po zatím nejvyšší výbavě Monte Carlo. Černá 17" kola a rovněž černé lízátko předního nárazníku udělají s designem opravdu hodně. V ceně je navíc i panoramatická střecha a zadní parkovací kamera. Bez jakýchkoliv dalších příplatků jsme už ovšem cena Škody Kamiq dělá půl milionu korun.

Motor a převodovka

Na kratší pojíždění po městě, okresky a pro nenáročného řidiče nemusí být základní 1,0 TSI s pětikvaltem špatnou volbou. Výkon 70 kW bude ale trochu omezující, zvlášť s naloženým autem. Proto bychom raději sáhli po 85 kW verzi, se kterou dostanete i šestistupňovou převodovku. Pro občasné cesty po dálnici a na delší trasy to je rozhodně lepší volba. A ne litrový tříválec není nijak nespolehlivý. Navzdory tomu, co o něm povídají hospodští "odborníci" je to povedený motor, u kterého se neprojevují žádné notorické závady. Pro opravdové šetřílky je tu verze na CNG, ale pozor, její výkon je pouze 66 kW.

Motor 1,0 TSI

1,5 TSI už má o něco horší pověst a to především díky softwaru, který způsoboval nečekaně obtížné rozjezdy. Problém už ale automobilka vyřešila a tak bychom se této pohonné jednotky nebáli. S relativně lehkým Kamiqem bude 110 kW solidně cvičit a tak zbývá jen zodpovědět otázku převodovky. DSG převodovka bude lepší volbou spíše na delší trasy po silnicích vyšších tříd a nebo po dálnicích, kde je jako doma. Ve městě trpí, nejvíce v kolonách a zácpách, kde se pomalu popojíždí, do takového prostředí bude lepší manuál.

Z dieselových jednotek je k dispozici 1,6 TDI a to opět s manuálem nebo automatem. Zde platí to, co v předchozím odstavci - manuál spíše na příměstské pojíždění, na dálniční jízdy automat. Motor není špatný, ale je třeba počítat s tím, že servisní náklady jsou zkrátka v případě nafťáku vyšší, nešetrné zacházení a tankování nekvalitní nafty se brzy projeví. EGR ventil rovněž nevydrží věčně.

Doplňková výbava

Zde bude šíře nabídky záležet především na první volbě, tedy na stupni výbavy. Poměrně široký seznam "věcí navíc" obsahuje Paket Extra Connectivity. Namátkou elektrické ovládání předních i zadních oken, bezdrátovou nabíječku na telefon, výškově stavitelná a vyhřívaná přední sedadla nebo Bolero infotainment. Za těch 40 000 tisíc korun, které si za to automobilka řekne, to asi stojí.

Simply Clever paket znamená 12 V zásuvku v zavazadlovém prostoru a další pod předními sedadly. Jeho hlavní výhodu ale spatřujeme v ochraně bočních hran dveří, což se zejména ve městě může sakra hodit. 3 400 korun není zase tak moc.

Z dalších stojí za zvážení třeba i příplatek za virtuální kokpit, který je skutečně parádní, těžko se pak přesedá do auta, kde jsou obyčejné "budíky". Zvážili bychom i Climatronic, pokud často cestujete ve dvou či více lidech.

Virtuální kokpit

Zdroj médií: škoda, redakce

Podobné články