PRÁCE 🧰

Nový model Citroën C5 X se představuje na českém trhu

19. 5. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality Citroën

Model Citroën C5 X se konečně dostává na český trh. Vzhledem připomíná něco mezi sedanem a crossoverem. Přední maska tradičně mimozemská a jízdní vlastnosti solidní.

Citroën C5 X

Je to pár hodin, co jsme se mohli seznámit s novým modelem značky Citroën, který se vrací do segmentu střední třídy. Vlajková loď se bude vyrábět v závodě v jihozápadní Číně, přesněji ve městě Čcheng-tu. K dostání bude benzínová a plug-in hybridní varianta.

Vzhled vozu

Na první pohled vůz zaujme přední maskou, která je novou integritou značky a znáte ji například již z modelu C4. Působí trochu mimozemsky spolu se světlomety do ležatého písmene V. Zadní část se mi možná líbí o špetku více, neboť se jedná o zcela něco jiného, co perfektně k vozu pasuje.

Z dálky bych klidně i hádala, že se jedná o vůz německé výroby – příjemné překvapení. Výrazným prvkem zádi je také spoiler pod spodním okrajem zadního skla. Zavazadlový prostor je poměrně velký, čítá 545 litrů (486 litrů u plug-in hybridu). Zadní sedadla se dají sklopit v poměru 40:60 a objem se zvětší na 1640 litrů.

Citroën C5 X

Jak to vypadá uvnitř

Uvnitř se konala malá revoluce. Sáhlo se po hodnotných a kvalitních materiálech. Sedadla jsou velmi pohodlná a nově s funkcí odvětrávání. Komfort je zajištěn i nastavením podvozku, který je pro automobilku typicky trochu želatinový. Neznalý řidič značky si bude muset chvilku zvykat.

Přístrojová kaplička před řidičem je čistě digitální a středová obrazovka infotainmentu dostala svižnější software. Velké plus pro klimatizaci, která se ovládá klasickými točítky pod displejem. Volant se drží dobře v rukou, ačkoli jedna věc mi na něm trochu vadila, široký neprůhledný sloupec mezi věncem a středem volantu. V určitém momentu, například u velké zatáčky, si tak překryjete data na přístrojovém štítu. Ale možná je to pouze pocitem nezvyku, když jiné automobily tento prvek nemají.

Citroën C5 X

K prvnímu svezení jsme si vybrali benzínovou šestnáctistovku o výkonu 180 koní. Nutno podotknout, všechny modely budou pouze s automatickou převodovkou, která se v kabině ovládá pomocí minimalistického přepínače. Překvapilo nás, jak živé auto to vlastně je. Podvozek je suprově nastavený na české silnice. Nerovnosti filtruje hladce asi jako Aladin na létajícím koberci. Spalovací verze je doplněna standardně hydraulickými přírazy na tlumičích, ta hybridní bude mít aktivní tlumiče řízené kamerou, která monitoruje vozovku a přizpůsobí tomu nastavení.

Naše první třicetiminutová jízda mimo dálnici utekla poměrně rychle, a tak jsme se úplně s vozem nemohli seznámit, ale již teď se těšíme na ostrý test. Zajímavé bude srovnání s plug-in hybridní verzí, která nabídne 225 koní a je schopna čistě na elektřinu ujet až 55 kilometrů, v městském provozu by číslo mohlo být klidně i vyšší.

Zdroj info: Autorský text.
Zdroj médií: Michaela Rubešová.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články