V souvislosti s blížícím se termínem povinné výměny starších tachografů jsme se v několika firmách, které se zabývají mezinárodní kamionovou přepravou, zeptali, jak jsou na tom.
Nové tachografy jsou pro firmy jen náklady navíc
Články na téma výměna tachografů:
- Nevýhody výměny tachografů
- Tachografy a jejich výměny – proč to nenechat na poslední chvíli
- Co obnáší výměna tachografu
- Tachografy – dopravní firmy jsou zatím v klidu
- Nové tachografy: Co na to majitel spediční firmy?
- Nové tachografy: Jak jsou na tom firmy? Stíhají výměny? - právě čtete
- Tachografy nestihli vyměnit všichni. Kamiony budou stát
- Výměna tachografu: Problémy, které mohou nastat
- Tachografy – k čemu slouží a proč se budou měnit? - již brzy
Abychom čtenáře uvedli do tématu, věci se mají tak, že tachografy v části aut nad 3,5 tuny, která jsou provozována v mezinárodní přepravě, musejí být do konce roku nahrazeny nejnovějším typem. Vozidla s tachografy druhého nejnovějšího typu mají tento termín posunutý do 19. srpna 2025. S blížícím se koncem letošního roku tedy začínají mít servisy více a více plno v kalendáři a reálně se tak nemusí dostat na všechny.
Ve firmách jsme se ptali, jak jsou na tom, jestli výměny zvládají v termínu, kolik mají vozidel a jaké náklady jsou s výměnami tachografů spojené. Mimo to nás zajímal i názor na nutnost výměny a co to firmě přinese. Pro lepší přehlednost jsme odpovědi shrnuli do souvislého textu.
Spediční firma Kolín
„Aktuálně máme vyměněnou zhruba polovinu tachografů, teď to nevím z hlavy přesně. Máme celkem devět aut a do konce roku musí proběhnout výměna u všech, protože za hranice jezdíme neustále, živí nás to. S náklady jsme na zhruba 30 až 35 tisících korun bez daně. Není to pro nás samozřejmě likvidační, aktuálně se v mezinárodní dopravě docela solidně daří snad každému. Na druhou stranu je pravda, že nám nové tachografy nepřinesou nic dobrého, řidiči stejně většinou na hranicích dělali povinné přestávky, takže automatické přepínání za výhodu nepovažuji. Celé to vypadá spíš jako peněžní lobby, které má za úkol někomu namastit kapsu.“
Spediční firma Valašsko
„V oboru jsme velmi krátce, od letošního března. Mám zatím jenom dvě auta, mezinárodní přepravu jezdím málokdy, navíc mám nová auta. Co se týče rozdílů mezi tachografy, vím, že se něco měnilo, ale v servisu mi řekli, že pro mě to neplatí, že mám tachograf nejnovější.“
Spediční firma Hradec Králové
„Jsme ve stavu, kdy máme nové tachografy ve dvou nových autech ze 14. Mezinárodní přepravu nejezdíme úplně pravidelně, takže na to máme více prostoru a můžeme si dovolit výměny postupně. S náklady se pohybujeme kolem 30 tisíc korun bez daně. Pokud si můžu dovolit názor, tak měli raději nechat starší tachografy jak jsou a s obměnou vozového parku by se od nich trh časem vyčistil. Řešení, kdy jsme tlačeni legislativou do něčeho, co nám v ničem neprospěje a stojí nás to čas a peníze, nepovažuji za šťastné.“
Spediční firma Střední Čechy
„Výměnu máme v podstatě hotovou. V příštím týdnu budeme řešit poslední dva tachografy, jinak už máme veškerý vozový park na těch nejnovějších. Pohybujeme se zhruba na 30 tisících korun bez DPH za jeden tachograf. Není to pro nás zásadní položka, ale samozřejmě bychom tyto prostředky vložili raději do něčeho, co nám přinese užitek.“
Zdroj médií: Depositphotos.
Za odborné informace děkujeme partnerovi
Jsme autorizovaným servisem SCHMITZ CARGOBULL z Chebu. Náš servis se o vás kompletně postará bez ohledu na to, zda vlastníte jedno vozidlo nebo disponujete rozsáhlým vozovým parkem.