U elektromobilů si spousta lidí, kteří o tom často mnoho nevědí, stěžuje na dojezd. Jenže ona to není vůbec taková bída, jak se říká v nádražních nálevnách, naopak, dojezdem už se špička blíží vozům se spalovacími motory.
Elektromobil s největším dojezdem
Články na téma dojezd elektroaut:
- Dojezd elektromobilu v zimě - opravdu je to taková mizérie?
- Dojezd elektromobilů - jak moc se liší ve skutečnosti?
- Dojezd elektromobilů v zimě
- Elektromobil s nejdelším dojezdem - právě čtete
- WLTP norma pro elektromobily
- Jak dojet s elektromobilem co nejdál
- Energetická hustota – co to je?
- Porovnání plánování trasy Volvo EX30 vs. Škoda Enyaq
Drobné vysvětlení na úvod. Ano, elektromobily jsou zatím drahé a pravděpodobně budou vždy dražší, než spalováky. Jejich cenu se s velkou pravděpodobností nepodaří srazit na úroveň dnešních běžných aut. Nicméně tento článek nemá žádný jiný cíl, než ukázat, jakého dojezdu je schopna současná špička elektromobilní produkce, bez ohledu na cenovky.
Mercedes-Benz EQS
Rekordman nejen po stránce luxusu, dalo by se říct. Ano, EQS je aktuálně elektrickou vlajkovou lodí automobilky Mercedes-Benz a jak napovídá ono „S“, má být bateriovou alternativou k třídě S. Dojezd podle WLTP cyklu je 780 kilometrů, což je porce, kterou průměrný člověk nenajezdí ani za týden. S tímhle autem už se dá bez problémů cestovat prakticky na jakékoliv vzdálenosti. Pohon je velmi efektivní a dojezdu pomáhá i akumulátor o obří kapacitě 112 kWh. Ano, cena je skutečně vysoká, pro většinu lidí spíše z říše snů, za elektromobil s největším dojezdem bez jakékoliv příplatkové výbavy dáte totiž 3 213 760 korun s DPH.
Také čtěte
Mercedes-Benz EQE
O něco méně luxusní brácha modelu EQS zvládne urazit až 654 kilometrů bez nabíjení. Což je popravdě pořád fantastická vzdálenost. 90kWh baterie se zvládne dobíjet výkonem 170 kW, což sice na úplnou špičku nemá, ale i tak u nabíjecího stojanu nebude řidič trávit moc času (reálně při delších cestách 15-25 minut). Samozřejmě jsme u automobilky s trojcípou hvězdou, takže posádka si bude užívat maximálního luxusu a pohodlí. Odpovídá tomu cena, která je stále ještě dost vysoká. EQE začíná na 1 963 830 korunách.
Tesla Model S
V oblasti elektromobily jednoznačně průkopník, ačkoliv je pravda, že kolem Tesly se točí spousta kontroverzí. Do značné míry je kouzlo těchto aut v jejich softwaru, který tu a tam přidává třeba nové možnosti nastavení, případně umí vylepšit dojezd nebo nabíjení. Naprostou špičku představuje Autopilot, který je zatím asi nejblíž tomu, co si představujeme pod pojmem „auto, které se řídí samo“. Model S je vlajkovou lodí Tesly, tedy nejluxusnějším sedanem. Odpovídají tomu výkonové parametry i dojezd, který má maximum dle WLTP normy na 652 kilometrech. Aktuálně je na webu pro Českou republiku dostupný pro objednání pouze Model S Plaid, což je extrémně výkonná varianta s dojezdem „jen“ 600 kilometrů. Na 100 km/h ale vůz zrychlí za 2,1 sekundy a maximální rychlost má 322 km/h. To vše za 3 465 900 korun.
BMW iX
Vracíme se do Německa! S velkou ofenzívou na poli elektrických vozů přispěchalo před časem BMW. Nejdelším dojezdem se z portfolia může chlubit model iX, který po nabití do 100 % urazí až 629 kilometrů. Ano, tohle auto má dost kontroverzní design, nicméně na živo skutečně vypadá daleko lépe, než na fotkách. K obřímu dojezdu mu pomáhá akumulátor s kapacitou 111,5 kWh a svezení bude velmi příjemné i díky výkonu 523 koní. iX začíná na 2 067 000 korunách, přičemž za vyšší dojezd si musí zákazník připlatit a dostane se tak na 2 684 500 korun.
Zdroj médií: Mercedes-Benz, Tesla, BMW.