Co znamenají loga automobilek

31. 3. 2022 6 min. čtení Tipy a rady

Každá automobilka má své ikonické logo. Zajímalo vás někdy, jaký význam má logo na vašem autě? Některé značky mají až tajuplný význam. Co vyjadřují loga automobilek a jak však ke své značce přišli? My se dnes podíváme na patnáct nejzajímavějších z nich.

Co představují loga automobilek

BMW

Logo BMW je často oplétáno mnoha mýty. Jako například, že v logu automobilky se nachází letecká vrtule. Kdysi se sice BMW zabývalo výrobou leteckých motorů, avšak to není pravý význam. Letecká vrtule se do loga dostala vlastně úplně náhodou, a to v reklamě, která však byla uvedena v roce 1929, tedy až 12 let po založení automobilky. Podkladem pro logo známého bavoráka je bavorská vlajka, která je tvořena z modrobílých čtverců. V anglicky mluvících zemích, neřekne BMW nikdo jinak než Bimmer. Tato přezdívka vznikla již kolem roku 1970 a přešla z anglické přezdívky „beamer/beemer“, které označovaly motorky od BMW.

Subaru

Subaru vám toho asi na první dobrou moc neřekne. V japonštině Subaru znamená souhvězdí Plejády. Tuto skutečnost Japonci do svého loga zakomponovali. Malá hvězdokupa v souhvězdí Býka se sestává z šesti (viditelných) hvězd. I tento počet má pro automobilku velký význam. Mateřská společnost Fujitsu Heavy Industries a jejích pět menších divizí tvoří celou firmu.

Škoda

Oblíbený okřídlený šíp je znám již po několik stovek let. Mladoboleslavská firma se na trhu objevila již v roce 1923, díky prvorepublikovému majiteli Emilovi Škodovi. Pravý význam loga není přesně znám. Zelenou barvou prý logo symbolizuje zaměření na obnovitelné zdroje a ochranu životního prostředí, křídla znázorňují volnost, šíp pokrokovost a kruh celosvětovost.

Toyota

Někteří odborníci tvrdí, že logo Toyoty má umělecké cítění, jiní, že jde o „fancy“ formu písmene „T“. Pravda je však úplně jinde. Tři elipsy, které dohromady tvoří písmeno T symbolizují důvěru mezi automobilkou a zákazníky (jejich proťatá srdce), přičemž elipsa okolo znázorňuje celosvětovost, s jakou automobilka působí.

Mitsubishi

Automobilka se se svým logem a názvem, který přijala v roce 1874, moc nepárala. Zobrazuje v něm totiž přesně to, co má napsáno. Slovo „Mitsu“ v japonštině znamená „tři“ a „hishi“ (kdy je první H vyslovováno jako B) je překládáno jako „kosočtverec". Logo je také často interpretováno jako „tři diamanty“.

Ford

Ford Motor Company získala svůj typický modrý ovál již v roce 1927 a od té doby se logo vlastně nezměnilo. Původně byl v roce 1909 znak přeplněný nápisem „Ford Motor Co. Detroit“ na černém a bílém pozadí. Modrý oval se však tak uchytil, že ho firma používá dodnes. Zajímavostí je, že logo obsahuje autentický podpis zakladatele Henryho Forda, který po neshodách s investory musel z firmy odejít.

Audi

Logo Audi se svými čtyřmi prsteny, navzdory tomu, co by vám ostatní mohli říkat, nemá s olympijskými hrami nic společného a ani nesymbolizuje pohon všech čtyř kol. Skutečný význam najdeme již v roce 1932, kdy se čtyři nejstarší němečtí výrobci automobilů spojili, aby vznikl koncern Auto Union. V tomto koncernu jste mohli najít auta od značek Audi, DKW, Horch a Wanderer. Každý jeden kruh pak symbolizuje jednu automobilku a vzájemné protnutí. Slovo Audi vzniklo překladem německého „Horch Automobil Werke“ (původní název automobilky), tedy „poslouchej“ do latiny.

Honda

Stříbrný, neměnící se emblém automobilky vypovídá o jeho eleganci, jednoduchosti a velice hovoří o filozofii značky. Název Honda automobilka získala po svém zakladateli Soichiro Hondy, který býval známým mechanikem, tunerem a pouličním závodníkem, jehož snem bylo vlastnit továrnu na automobily. Očividně se mu to povedlo, a to velmi úspěšně. Logo značky znázorňuje iniciálu příjmení zakladatele.

Volkswagen

Volkswagen je jedním z nejznámějších výrobců automobilů na světě. Emblém značky vyobrazuje zkratku VW. V překladu z němčiny Volkswagen znamená „lidový vůz“. Původním záměrem automobilky totiž bylo vyrábět a prodávat cenově dostupná auta, která by si mohl dovolit každý. Jedná se pravděpodobně o jedno z nejjednodušších log automobilek, a i proto je velmi ikonické.

Lada

Lada je známou automobilkou hlavně ve východní Evropě a Asii. Název spolu s logem je odvozen od vikingské bojové lodilad’ya“. Emblém ruské automobilky byl už několikrát modernizován.

Kia

Automobilka vznikla již v roce 1944 avšak pod názvem KIA byste ho našli až o osm let později. Původní název byl totiž Kyungsung Precision Industry. První znak v korejštině vyslovovaný jako „Ki“ znamená „z“ (předložka), „A“ pak v korejštině značí Asii. Český překlad korejského „KIA“ doslovně znamená „původem z Asie“. Ovál kolem loga pak znázorňuje, jako u většiny značek, celosvětovost.

Smart

Legendární projekt německé automobilky Mercedes - Smart, ukrývá ve svém logu stříbrné písmeno C, které znázorňuje slovo „compact“, tedy kompaktní/malý. Žlutá šipka směřující doprava pak reprezentuje pokrok vpřed.

Tesla

Známý americký výrobce čistě elektrických vozů se výjimečně nejmenuje po svém zakladateli, nýbrž po geniálním vědci a vynálezci Nikolovi Teslovi. Zakladatel společnosti Elon Musk říká, že logo Tesly představuje výseč zjednodušeného řezu elektromotorem. Písmeno T je část rotoru a linka nad ním zobrazuje část statoru.

Mazda

Letícího ptáka jako symbol svobody automobilka Mazda přijala až velmi pozdě. Zpočátku bylo logo znázorňováno jako ruce držící slunce.

Lexus

Lexus je luxusní značkou automobilky Toyota. Objevila se až v roce 1989, tudíž má logo vzhledem ke krátké historii nepříliš hluboký význam. Logo vzniklo z původního názvu Alexis. Tento název chtěli dát luxusním vozům, ale nakonec jej upravili a Lexus je nyní velmi váženou značkou ve světe automobility. Někteří lidé také tvrdí, že Lexus je zkratka pro „Luxury Exports to the US“ tedy „luxusní export pro Ameriku“, ale není to pravda.

Zdroj info: BMW, Wikipedie, Hybrid, Luxatic. Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrabel

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svého mazlíka.

Podobné články