🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Auta Policie České republiky v číslech

3. 11. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Díky spolupráci s Policií České republiky jsme se dostali k docela zajímavým údajům a číslům o jejím vozovém parku.

Auta Policie České republiky

Víc je nepolepených

Všichni asi víme, jak vypadá žlutomodré zabarvení policejních aut a dobře známý je i fakt, že policie využívá i vozidla bez maskování. Když jsme se dotazovali na přesná čísla, překvapivě je více aut v civilních barvách, konkrétně je to 8 012 kusů. Žlutomodrých je 4 648 a celkem tedy policie má 12 660 aut. Zajímavé je, že PČR vlastně neumí určit, kolik má SUV. Proč? Protože „SUV“ není zákonem nijak definovaný pojem. Každopádně pancéřovaných vozů jezdí ve službách zákona 19.

Auta Policie ČR – většinou koncern

Autopark Policie České republiky je dost rozmanitý. Nejvíce zastoupená auta jsou Škoda Octavia, Fabia, Superb, Kodiaq a Scala, dále Volkswageny Transporter, Crafter, Amarok. Ford je zastoupen modely Transit a Ranger. Dále má PČR i asijská auta, konkrétně i30 a Tucson od Hyundai a také Toyoty Land Cruiser. Z těch trochu výjimečnějších kousků, které můžete na silnicích potkat, stojí za zmínku mediálně hodně proprané Ferrari F 142 – 458, Tatra 815-7 8x8 pyrotechnické služby nebo třeba Mercedes-Benz Sprinter, což je velitelské a spojovací vozidlo. Zmínit musíme i přepravníky koní, taktéž na podvozku Mercedes-Benz.

Benzín vede

Motorizace policie preferuje benzínové před naftovými. Má to jednoduchý důvod – požadavek na plný výkon po studeném startu. Dnešní benzínové motory mazané oleji „řídkých“ specifikací (např. 0W-20) to snášejí lépe, než agregáty naftové, které by tím vyloženě trpěly. Obvykle policejní auto vydrží ve službě 7-10 let, nájezd je 12-50 tisíc kilometrů ročně. Co se ale bez motorového oleje obejde, jsou elektromobily, které policie také má. Konkrétně jde o 130 kousků Hyundai Ioniq, jedno BMW 745 a jeden Renault Twizzy. Na konci letošního roku by měla PČR ještě převzít 40 plně elektrických Hyundai Kona.

Průměrné stáří českého policejního auta je zhruba 8 let, pokud bychom počítali jenom osobáky, tak se dostaneme na 7 let. Pro zajímavost – nejstarší z vozového parku je valníkový nákladní automobil Avia A15 z roku 1978.

Servis policejních aut

Autopark samozřejmě vyžaduje servis. Ten probíhá v souladu s tím, co předepisuje výrobce vozidla. V případě ztížených provozních podmínek pak po dohodě s výrobcem může dojít ke zkrácení intervalů, respektive snížení počtu ujetých kilometrů mezi servisními prohlídkami, výměnami oleje a podobně. Ty se provádějí buď v autorizovaných servisech, ale policie má i vlastní servisy, ve kterých se ale dělá spíše běžná údržba. Pneumatiky se používají klasicky letní/zimní, v omezené míře pak i celoroční.

Zdroj info: Policie České republiky.
Zdroj médií: Policie České republiky.

Podobné články