PRÁCE 🧰

Péče o lak karoserie automobilů

Vybírejte z ucelené nabídky produktů pro péči o lak karoserií automobilů různých značek obsahujících text odstraňovač.
Koch Chemie Eulex - odstraňovač asfaltu a lepidel Objem: 10 litrů - 10000 ml

Koch Chemie Eulex - odstraňovač asfaltu a lepidel Objem: 10 litrů - 10000 ml

5 046 Kč
Pěkná klasika
Bilt Hamber Korrosol V2 odstraňovač polétavé rzi Objem: 25 litrů Skladem

Bilt Hamber Korrosol V2 odstraňovač polétavé rzi Objem: 25 litrů

12 490 Kč
Pěkná klasika
Auto Finesse Iron Out Contamination Remover Odstraňovač polétavé rzi Objem: 5000 ml Skladem

Auto Finesse Iron Out Contamination Remover Odstraňovač polétavé rzi Objem: 5000 ml

1 999 Kč
Pěkná klasika
Bilt Hamber Korrosol V2 odstraňovač polétavé rzi Objem: 5000 ml Skladem

Bilt Hamber Korrosol V2 odstraňovač polétavé rzi Objem: 5000 ml

2 590 Kč
Pěkná klasika
ADBL Vampire Liquid - odstraňovač polétavé rzi Objem: 5000 ml

ADBL Vampire Liquid - odstraňovač polétavé rzi Objem: 5000 ml

1 390 Kč
Pěkná klasika
Soft99 Iron Terminator odstraňovač polétavé rzi Objem: 4000 ml

Soft99 Iron Terminator odstraňovač polétavé rzi Objem: 4000 ml

1 849 Kč
Pěkná klasika
Ewocar Tar Remover - odstraňovač asfaltu a lepidel Objem: 5000 ml

Ewocar Tar Remover - odstraňovač asfaltu a lepidel Objem: 5000 ml

1 590 Kč
Pěkná klasika
Gyeon Q2M Tar odstraňovač asfaltu a organických nečistot Objem: 4000 ml 12. 5. 2024

Gyeon Q2M Tar odstraňovač asfaltu a organických nečistot Objem: 4000 ml

2 789 Kč
Pěkná klasika
Gyeon Q2M Iron odstraňovač polétavé rzi Objem: 4000 ml

Gyeon Q2M Iron odstraňovač polétavé rzi Objem: 4000 ml

2 279 Kč
Pěkná klasika
Gyeon Q2M Tar odstraňovač asfaltu a organických nečistot Objem: 1000 ml Skladem

Gyeon Q2M Tar odstraňovač asfaltu a organických nečistot Objem: 1000 ml

779 Kč
Pěkná klasika
Gyeon Q2M Iron odstraňovač polétavé rzi Objem: 1000 ml Skladem

Gyeon Q2M Iron odstraňovač polétavé rzi Objem: 1000 ml

689 Kč
Pěkná klasika
Auto Finesse Iron Out Contamination Remover Odstraňovač polétavé rzi Objem: 1000 ml Skladem

Auto Finesse Iron Out Contamination Remover Odstraňovač polétavé rzi Objem: 1000 ml

679 Kč
Pěkná klasika
Bilt Hamber Korrosol V2 odstraňovač polétavé rzi Objem: 1000 ml Skladem

Bilt Hamber Korrosol V2 odstraňovač polétavé rzi Objem: 1000 ml

649 Kč
Pěkná klasika
KiurLab TARPEN - šetrný odstraňovač asfaltu, dehtu a lepidel Objem: 1000 ml Skladem

KiurLab TARPEN - šetrný odstraňovač asfaltu, dehtu a lepidel Objem: 1000 ml

599 Kč
Pěkná klasika
Auto Finesse ObliTARate Tar&Glue GEL Remover odstraňovač asfaltu a lepidel Objem: 1000 ml Skladem

Auto Finesse ObliTARate Tar&Glue GEL Remover odstraňovač asfaltu a lepidel Objem: 1000 ml

779 Kč
Pěkná klasika
Odstraňovač rzi a oxidů kovů MO Remover 5 L odrezovač Skladem

Odstraňovač rzi a oxidů kovů MO Remover 5 L odrezovač

932 Kč
Nanoimpregnace.cz
Gyeon Q2M Tar 500 ml odstraňovač asfaltu a organických nečistot

Gyeon Q2M Tar 500 ml odstraňovač asfaltu a organických nečistot

468 Kč
DetailingCar
Auto Finesse ObliTARate Tar&Glue Remover 500 ml odstraňovač asfaltu a lepidel

Auto Finesse ObliTARate Tar&Glue Remover 500 ml odstraňovač asfaltu a lepidel

398 Kč
DetailingCar
Angelwax Nemesis Tar remover 500 ml odstraňovač lepidel a asfaltu

Angelwax Nemesis Tar remover 500 ml odstraňovač lepidel a asfaltu

378 Kč
DetailingCar
ValetPro Dragons Breath 1L odstraňovač polétavé rzi

ValetPro Dragons Breath 1L odstraňovač polétavé rzi

498 Kč
DetailingCar
Gyeon Q2M WaterSpot - odstraňovač vodního kamene Objem: 1000 ml Skladem

Gyeon Q2M WaterSpot - odstraňovač vodního kamene Objem: 1000 ml

459 Kč
Pěkná klasika
Gyeon Q2M WaterSpot - odstraňovač vodního kamene Objem: 500 ml Skladem

Gyeon Q2M WaterSpot - odstraňovač vodního kamene Objem: 500 ml

299 Kč
Pěkná klasika
Auto Finesse ObliTARate Tar&Glue GEL Remover odstraňovač asfaltu a lepidel Objem: 500 ml Skladem

Auto Finesse ObliTARate Tar&Glue GEL Remover odstraňovač asfaltu a lepidel Objem: 500 ml

439 Kč
Pěkná klasika
Gyeon Q2M Tar odstraňovač asfaltu a organických nečistot Objem: 500 ml Skladem

Gyeon Q2M Tar odstraňovač asfaltu a organických nečistot Objem: 500 ml

439 Kč
Pěkná klasika
Auto Finesse Iron Out Contamination Remover Odstraňovač polétavé rzi Objem: 500 ml Skladem

Auto Finesse Iron Out Contamination Remover Odstraňovač polétavé rzi Objem: 500 ml

389 Kč
Pěkná klasika
Gyeon Q2M Iron odstraňovač polétavé rzi Objem: 500 ml Skladem

Gyeon Q2M Iron odstraňovač polétavé rzi Objem: 500 ml

379 Kč
Pěkná klasika
Koch Chemie Finish Spray exterior - detailer a odstraňovač kapek od vodního kamene

Koch Chemie Finish Spray exterior - detailer a odstraňovač kapek od vodního kamene

303 Kč
Pěkná klasika
Ewocar Tar Remover - odstraňovač asfaltu a lepidel Objem: 1000 ml Skladem

Ewocar Tar Remover - odstraňovač asfaltu a lepidel Objem: 1000 ml

459 Kč
Pěkná klasika
KiurLab S.O.S. - velmi silný odstraňovač asfaltu, dehtu a lepidel Objem: 1000 ml Skladem

KiurLab S.O.S. - velmi silný odstraňovač asfaltu, dehtu a lepidel Objem: 1000 ml

429 Kč
Pěkná klasika
Koch Chemie Eulex - odstraňovač asfaltu a lepidel Objem: 1000 ml

Koch Chemie Eulex - odstraňovač asfaltu a lepidel Objem: 1000 ml

477 Kč
Pěkná klasika

V naší nabídce produktů pro péči o lak karoserií automobilů naleznete 37 produktů obsahujících hledaný text odstraňovač. Aktuální nabídku můžete filtrovat dle ceny, dostupnosti, značky, oblíbeného obchodu a jednoduše vyhledat produkt, který bude vyhovovat vašim požadavkům.

Odkazy na prostředky péče o lak karoserie automobilů

Čištění a dekontaminace laku

Prvním krokem při péči o lak vašeho auta by mělo být čištění a dekontaminace laku. Nejúčinnější metodou v této oblasti je clayování. Clay se ale ke karoserii chová poměrně nešetrně. Může totiž způsobit i nové škrábance. Ohleduplnější metodu představuje použití odstraňovače asfaltu a organických nečistot, odstraňovače polétavé rzi nebo odmašťovače.

Co je clay a clayování?

Clayování je nejúčinnější metodou čištění laku auta. Clay do sebe totiž nachytá i tu nejzažranější špínu jako například rez nebo asfaltové tečky. Slouží tedy k dokonalému vyčištění laku (používá se pro něj výraz dekontaminace). Představit si ho můžete jako plastelínu. Touto hmotou se jezdí po povrchu auta a ona do sebe zachytává nečistoty. Většinou je k dostání ve třech tvrdostech:

  • měkký clay (pracuje o trochu pomaleji, ale zato je k povrchu šetrnější)
  • střední clay (jedná se o zlatou střední cestu)
  • tvrdlay (vytáhne toho z laku nejvíce, ale je také možné, že ho jemně poškodí)
Měkký clay dokáže riziko poškození laku při čištění snížit na minimum. Stále tu ale nějaké zůstává. U této metody se totiž drobné poškození vytvoří téměř pokaždé.

Co vše clay odstraní?

Clay odstraní i takové nečistoty, které na první pohled nejsou vidět. Můžete je ale cítit, pokud po povrchu přejedete rukou. I když se budete snažit sebevíce, tyto částečky z karoserie nedostanete jejím pouhým umytím. Jedná se například o různé smetí nebo prach, který se zachytil v ještě nazaschnutém laku, kousíčky asfaltu ze silnice nebo polétavou rez (částečky železa z brzd nebo vzduchu).

Jaký je postup při správném clayování?

Postup při správném clayování není vůbec složitý. Jak tedy na něj?

  1. Nejdříve auto pořádně umyjte (tak, aby se odstranilo maximum nečistot).
  2. Odtrhněte kousek clayové hmoty a udělejte z ní placku.
  3. Na karoserii naneste clayovou lubrikaci (to je důležité, aby se hmotou po povrchu dobře jezdilo).
  4. Karoserii čistěte po částech krouživými pohyby.
  5. Jakmile je část karoserie čistá, vysušte ji mikrovláknovou utěrkou.

DOPORUČENÍ

  1. Na hmotu moc netlačte, abyste karoserii nepoškodili.
  2. Clayování provádějte na chladném laku (v garáži nebo ve stínu).
  3. Pokud vám clay spadne na zem, vyhoďte ho a znovu nepoužívejte. Jinak by mohl karoserii poškodit.

Odmašťovač karoserie

Odmašťovač karoserie je důležitý pro přípravu vozidla na aplikaci křemičitých povlaků. Odstraní olejovité zbytky a vytvoří hladký povrch. Při jeho použití se postupuje tak, že přípravek nejdříve nastříkáte na karoserii a poté ho setřete mikrovláknovou utěrkou. Odmaštěný povrch ukáže skutečný stav laku a umožní vám posoudit, zda potřebuje další leštění.

K dostání jsou i univerzální odmašťovače, které můžete použít i na jiné povrchy - například sklo nebo plast. Některé z nich se dají použít také na čištění koberců, kůže nebo gumových částí a zároveň motorů i pneumatik. Existuje také speciální odmašťovač motorů nebo odmašťovač brzd.

Oblíbeným odmašťovacím roztokem je isopropylalkohol.

Odstraňovač asfaltu a organických nečistot

Při každodenním používání se na vozidle usadí velké množství asfaltové kontaminace. Tento přípravek vám pomůže zachovat povrch v dobrém stavu. Dostane z karoserie vašeho auta asfalt i jiné organické nečistoty jako například smůlu ze stromů (pryskyřici), zbytky lepidel po různých nálepkách a fóliích nebo dokonce i žvýkačku. Nehrozí u něj vznik nových škrábanců. Chová se k povrchu šetrně. Také dokáže zkrátit následnou mechanickou dekontaminaci laku clayem. Clayovat totiž díky němu nebudete muset tak intenzivně, protože většina nečistot už bude odstraněná.

Použití odstraňovače asfaltu a organických nečistot

Odstraňovač jednoduše nastříkejte na lak, nechte chvíli působit a poté opláchněte vodou. Používat ho můžete jak často chcete. Při práci s ním je doporučeno využít rukavice, protože se jedná o poměrně agresivní chemický přípravek.

Odstraňovač polétavé rzi

Odstraňovač polétavé rzi si poradí s malými železitými částečkami, které se usazují na laku auta. Lze ho využít k jeho dekontaminaci (jako alternativu ke clayi), ale také k čištění hliníkových kol (dokáže totiž odstranit i brzdový prach). Jeho aplikace je jednoduchá. Postupujte podle následujících kroků:

  1. Auto pečlivě umyjte autošamponem
  2. Opláchněte ho vodou
  3. Na karoserii nastříkejte odstraňovač polétavé rzi
  4. Nechte přípravek několik minut působit (1 až 3)
  5. Jakmile se železité částečky zbarví do červena a rozpustí, můžete celé auto opláchnout
Při aplikaci přípravku se vyhněte přímým slunečním paprskům a aplikujte ho na chladný lak. Protože se jedná o agresivní chemickou látku, použijte při práci s ní rukavice.

Použití odstraňovače polétavé rzi u hliníkových kol

Odstraňovač polétavé rzi se dá použít i na čištění hliníkových kol. Postup je podobný jako u laku auta. Přípravek nejdříve nastříkejte na kola. Poté ho nechte několik minut působit. Železité částečky se opět začnou zbarvovat do červena a rozpustí se. Pak můžete kola opláchnout vodou.

Pokud vám bude stačit malý objem tohoto přípravku (např. 50 ml), seženete ho už za cenu do 100 korun. Jestliže ale naopak víte, že budete mít velkou spotřebu, výrobci nabízejí i velký objem (např. 4 000 ml). Ten vás vyjde přibližně na 1500 až 2500 korun. Zlatou střední cestou je přípravek o objemu 500 ml, za který zaplatíte asi 150 až 550 korun.

Leštění laku

Pokud už je vaše karoserie dekontaminovaná, můžete přistoupit ke druhému kroku péče o lak - jeho leštění. K tomu se vám budou hodit leštičky, leštící kotouče, brusné a leštící pasty a speciální leštící utěrky nebo aplikátory.

Brusná pasta

Brusná pasta vám může pomoci ušetřit peníze za lakování v servisu. Je totiž velmi dobrým pomocníkem při renovaci poškrábaného laku. Obsahuje abrazivní složky, které odstraňují drobné škrábance. Výrobci nabízí dvě varianty - brusnou pastu s abrazivy hrubými nebo jemnými. Při výběru se rozhodujte podle poškození laku. Pokud se jedná o drobnější škrábance, bude vám stačit pasta s jemnými abrazivy. U hlubšího poškození zvolte raději pastu s hrubými abrazivy.

Leštící pasty

Leštící pasty se používají jako doplněk k brusným a leštícím kotoučům. U aut se využívají k leštění laku. Jsou schopné odstranit drobné i výraznější škrábance a jiné defekty. Také lak připraví pro nanesení vosku či jeho jiné ochrany. Podle typu abraziva, které obsahují, se dělí na lehce abrazivní, středně abrazivní, silně abrazivní, extrémně abrazivní a finišovací pasty.

Lehce abrazivní pasty

Tyto pasty jsou velice šetrné k laku. Obsahují totiž jen ty nejjemnější abraziva. Proto se vám budou hodit zejména, pokud je lak na vašem vozidle ve velmi dobrém stavu a nepotřebuje zbavit škrábanců nebo jiných defektů. Tento přípravek je také vhodný pro přípravu laku na voskování. Díky němu bude mít vosk vyšší odolnost a vydrží déle. Využít se dá pro strojní i ruční leštění.

Středně abrazivní pasty

Tento druh pasty odstraní jemné škrábance nebo jiné defekty. Vhodný je pro strojní, ale i ruční použití. Použít ho můžete i na plasty, chrom nebo nerez. Po jeho aplikaci je vhodné využít také finišovací pastu. Ta neobsahuje žádná abraziva nebo jen ta nejjemnější a lak finálně rozleští.

Tento typ leštící pasty si poradí s typickými škrábanci způsobenými kartáčovou myčkou aut.

Silně abrazivní pasty

Jak vám napoví samotný název, tyto pasty obsahují silná abraziva. Ta vám umožní odstranit všechny běžné škrábance. Jsou vhodné především pro strojní leštění. U kvalitních past už nemusíte používat finišovací pastu, protože lak zvládnou dokonale rozleštit samy.

Extrémně abrazivní pasty

Tento výrobek slouží k rozleštění hlubokých škrábanců a v podstatě jakýchkoli jiných defektů na laku auta. Pastu používejte výhradně pro strojní leštění. Po jejím použití se doporučuje aplikovat ještě finišovací pastu pro dokonalé rozleštění.

Extrémně abrazivní pastu byste měli využít pouze, pokud už máte s leštěním laku nějaké zkušenosti. Je totiž "nebezpečnější" než ostatní typy past, protože způsobuje výrazný úbytek laku.
Extrémně abrazivní pastu můžete použít i na škrábance na skle.

Finišovací pasty

Finišovací pasta slouží k finálnímu rozleštění laku. Neobsahuje žádná abraziva nebo jen ta nejjemnější. Je tedy k laku velice šetrná. Dodá mu vysoký lesk a navíc zabrání jeho vysychání a stárnutí. Připraví ho na následnou aplikaci vosku nebo keramické ochrany.

Finišovací pasty nejsou vhodné k odstraňování škrábanců a defektů laku. K tomu jsou určeny pasty se silnějšími abrazivy.

Leštící kotouče

Leštící kotouče se používají při leštění laku strojní leštičkou. Jsou schopné zbavit lak škrábanců a dokonale ho rozleštit. Rozlišují se podle velikosti, tvrdosti nebo použitého materiálu. Kromě nich je třeba k leštění také vybrat vhodnou brusnou nebo leštící pastu (rozlišuje se u ní několik stupňů abraziv).

Hrubé leštící kotouče

Hrubé leštící kotouče jsou určeny pro tvrdé, starší nebo více poškozené laky. Vhodné jsou pro excentrickou i rotační leštičku. Zajistí rovnoměrnou aplikaci brusné nebo leštící pasty na lak.

Základní rozdíl mezi rotační a orbitální (excentrickou) leštičkou na auto představuje možnost poškození laku. Excentrická leštička je k povrchu šetrnější.

Střední leštící kotouče

Střední leštící kotouče jsou vhodné jak pro excentrickou, tak i pro rotační leštičku. Často se jim také říká "leštící kotouče 2v1", protože zvládnou v rámci jednoho kroku odstranit jemné škrábance a zároveň dosáhnout vysokého lesku.

Finišovací leštící kotouče

Finišovací leštící kotouče jsou vhodné pro závěrečný proces leštění, kdy už nedochází k takovému úbytku laku, ale spíše k zajištění maximálního lesku. Odborníci je doporučují používat v kombinaci s excentrickou leštičkou.

Výrobci nabízí také speciální leštící kotouče na sklo.

Proč používat mikrovláknové utěrky?

Mikrovlákno je syntetické (uměle vyrobené) vlákno, které tvoří tisíce hustě propletených mikroskopických pramenů. Oproti přírodním materiálům vyniká svou odolností, pevností a jemností. Díky svým vlastnostem (hustotě vláken) se v mikrovláknu neudrží pyl, roztoči ani alergeny. Mezi jeho další výhody patří schopnost vysoké absorbce vody nebo dlouhá životnost.

Proč tedy na lak použít utěrku právě z tohoto materiálu? Protože je kromě dříve vyjmenovaných výhod také velice šetrná i k nejchoulostivějším lakům. Běžná utěrka po několika použitích ztvrdne a může pak lak auta poškrábat. V takovém případě už ji můžete rovnou vyhodit. Kvalitní mikrovláknovou utěrku naproti tomu můžete jen vyprat a použít znovu a znovu. Tato výhoda se tedy časem projeví i ve vaší peněžence.

Aby si mikrovláknové utěrky udržely své vlastnosti, je třeba o ně správně pečovat. Perte je proto na 30 stupňů. Nepoužívejte aviváž a uschnout je nechávejte samovolně (bez použití sušičky).

Na co všechno se dají mikrovláknové utěrky použít?

Mikrovláknové utěrky mají řadu možností využití. Jedná se například o:

Na trhu se dají sehnat i univerzální mikrovláknové utěrky, které můžete využít téměř na jakékoli čištění vašeho auta.

Leštička na auto

Pokud chcete, aby se vaše auto krásně lesklo, ale nehodláte za jeho úpravu pokaždé utrácet v autoservisu, bude pro vás leštička na auto nezbytností. Zároveň je k ní třeba přikoupit i leštící kotouče a leštící pastu. Někteří výrobci ale prodávají kompletní praktickou sadu, která obsahuje všechny tyto pomůcky.

Jakou leštičku na auto vybrat?

Existují dva základní druhy leštiček na auto - orbitální (neboli excentrická) a rotační. Každá z nich má své výhody a nevýhody. Kterou z nich si vyberete, záleží jen na vás.

Rotační leštička

Tento typ leštičky pracuje tím způsobem, že její nástavec rotuje po stále stejné, kruhové dráze. Většinou se u ní dá regulovat rychlost otáček. Pracuje velice tiše. Leštění s ní je velmi rychlé, zároveň ale o něco méně šetrné než u leštičky orbitální.

Výhody rotační leštičky
  • rychlost
  • nižší cena
  • tichost
Nevýhody rotační lestičky
  • větší riziko poškození laku než u leštičky orbitální

Orbitální (excentrická) leštička na auto

Tento typ leštičky pracuje na principu orbitálního pohybu. To znamená, že nástavec pouze nerotuje, ale provádí ještě navíc pohyb do strany (výkmit). Leštička umožnuje oscilaci nástavce po měnící se eliptické dráze. Oproti leštičce rotační má nižší rychlost otáčení, takže si na dokonalý výsledek chvíli počkáte, ale zato u ní nehrozí nebezpečí dalšího poškození laku.

Výhody orbitální leštičky
  • šetrné leštění
  • dokonalé vyleštění laku
Nevýhody orbitální leštičky
  • déle trvající práce
  • vyšší cena
TIP: Při péči o karoserii svého auta jistě oceníte také vosky a keramické ochrany.

Při výběru leštičky na auto se také zaměřte na následující parametry:

  • průměr kotouče (čím menší je kotouč, tím detailnější práci vám umožní, naopak čím je kotouč větší, tím větší plochu jím budete moct vyčistit a tím rychleji vám práce půjde od ruky)
  • výkon (čím větší výkon, tím vyšší počet obrátek, ale také větší spotřeba)
  • počet otáček (pokud ho má leštička opravdu vysoký, zacházejte s ní opatrně, abyste lak nepoškodili)
  • nabídka dalších funkcí (jako například přídavná či antivibrační rukojeť nebo regulace otáček)
Výrobci také nabízejí leštičky elektrické nebo aku. Ty elektrické se dobíjí kabelem ze zásuvky, ale disponují vysokým výkonem. Aku leštičky jsou napájeny baterií. Mají nižší výkon, ale zato se s nimi lépe manipuluje.

Ochrana a údržba laku

Posledním krokem péče o lak vašeho auta je jeho ochrana. K tomu slouží vosky na auto nebo keramické povlaky. V této fázi také využijete detailer.

Detailery

Detailer se používá při poslední fázi mytí vozidla. Dokáže odstranit vodní spot a drobné nečistoty, které se vám nepovede umýt autošamponem. Existují speciální typy detailerů, které zvyšují lesk, vytváří novou ochranu laku nebo posilují tu stávající. Postup pro použití detaileru je jednoduchý. Řiďte se následujícími kroky:

  1. Přípravek dobře protřepejte.
  2. Ze vzdálenosti asi 20 centimetrů nastříkejte na povrch.
  3. Čistou utěrkou přípravek rozleštěte.
Při používání detaileru se vyhněte přímému slunci a neaplikujte ho na horký lak.

Keramické ochrany laku

Keramická ochrana laku představuje jedničku mezi ochranami laků obecně. Oproti voskům nebo sealantům totiž vytváří na povrchu tvrdou vrstvu, která chrání lak i mechanicky (například proti poškrábání). Má ale i řadu dalších dobrých vlastností. Jedná se například o:

  • životnost až několik let
  • schopnost vytvořit hluboký lesk laku
  • chemickou odolnost
  • bezkonkurenční hydrofobní vlastnosti

Druhy keramických povlaků

Existují dva druhy keramických povlaků - základní a pokročilé. Základní povlak tvoří pouze jedna vrstva. Jeho životnost dosahuje maximálně dvou let. Pokročilý povlak je tvořen dvěma vrstvami - jedna nabízí maximální tvrdost a druhá pružnost a chemickou odolnost. Jeho životnost dosahuje až pěti let, při dobré péči dokonce i více.

Vosky na auto

Voskování je nejoblíbenějším a nejběžnějším způsobem ochrany laku auta. Vosk dodá laku lesk a zároveň ho ochrání před povětrnostními vlivy. Navíc má hydrofobní vlastnosti. Před samotným voskováním je třeba nejdříve auto umýt, poté dekontaminovat lak (pomocí claye nebo odstraňovače polétavé rzi) a na závěr ho ještě vyleštit. Až pak je možné přistoupit k voskování.

Jaký je postup u voskování auta?

Existují vosky přírodní (ty obsahují takzvanou karnaubu) nebo syntetické (ty se mohou pochlubit dlouhou životností). Aplikace je ale u obou typů stejná. Vosk naneste pomocí aplikátoru na karoserii, nechte ho několik minut (5 až 10) zaschnout a poté ho rozleštěte mikrovláknovou utěrkou.

Nabízejte produkty na novém auto-moto vyhledávači a získejte více zákazníků

Máte vlastní e-shop, který nabízí zákazníkům produkty ze segmentu auto-moto? Ukažte své produkty tisícům nových návštěvníků každý den.

Registrujte se nyní a získejte přístup na měsíc zdarma.