PRÁCE 🧰
Vánoční trhy 🎄

Tester autobaterií za 149 korun: Jaký je?

5. 10. 2024 3 min. čtení diskuze (7) Tipy a rady Rádce motoristy Péče o baterii Tester akumulátoru Auto-moto baterie a nabíjení

Měřit napětí autobaterie voltmetrem je sice fajn, ale jsou i daleko elegantnější způsoby, jak se dozvědět základní údaje o jejím stavu.

Tester autobaterií za 149 Kč

Články na téma tester akumulátoru:

  1. Jak vybrat tester autobaterií
  2. Ověřený tester akumulátoru
  3. Tester autobaterie Konnwei KW208
  4. Zátěžový tester autobaterie
  5. Vyzkoušeli jsme levný tester autobaterie - právě čtete

Napětí autobaterie

Obecně platí, že běžnému zaplavenému olověnému akumulátoru nedělá dobře napětí příliš nízké, při kterém začíná sulfatace elektrod. Ta je totiž faktorem, který spoustu autobaterií popraví mnohem dříve, než jaká je jejich reálná životnost. Sulfatace nastává při poklesu napětí na 12,4 V a níže. Je tedy dobré jí předcházet a udržovat napětí na hodnotě ideálně 12,6 V a více.

Ale chtít po majitelích aut, aby měřili napětí ob týden, je přeci jenom trochu moc. Většina lidí chce pochopitelně vůz hlavně používat a ne kolem něj jenom běhat a starat se. Proto vítáme každou vychytávku, která umožní si to zjednodušit. Když jsem tedy zjistil, že jeden velký český e-shop prodává tester autobaterie za 149 korun, neváhal jsem a jeden objednal.

Hned poté, co jsem si tester vyzvednul, jsem musel hluboce povzdechnout nad balením. Oceňuji, že je pravděpodobně vodotěsné, ale je to typ obalu, který nesnáším ze všech nejvíc. Vadí mi jak naprosto zbytečný objem plastu, tak i nedostupnost obsahu. Neexistuje nedestruktivní metoda, jak se dovnitř dostat, musíte si na to vzít nůž nebo hodně kvalitní nůžky.

Pakliže jste tak šikovní jako já, jste při otevírání jednou nohou na chirurgické pohotovosti. Od jisté krvavé příhody mám zkrátka zákaz tento druh obalů otevírat, když jsem doma sám. A pak je tu ještě hledisko pragmatické. Vrácení ve 14denní lhůtě se vztahuje na zboží nepoužité a s neporušeným obalem…

Jak tester funguje?

Princip funkce je primitivní. Po připojení na póly autobaterie stačí stisknout tlačítko a v závislosti na napětí, které do testeru jde, se rozsvítí příslušná dioda. Žádná věda.

Oka na připojení jsou velká tak akorát na póly, nikoliv na šrouby konektorů, na to je dobré upozornit dopředu. Při montáži tak je potřeba akumulátor odpojit.

Ze zadní strany je tester opatřen suchým zipem a nálepkou se suchým zipem. To aby v motorovém prostoru jen tak neplandal. Nicméně dvoužilový kabel je poměrně krátký, takže jsem nenašel vhodné místo k přilepení.

Funkčnost ovšem kvituji a potvrzuji. Při poklesu napětí na 12,5 skutečně ukazovalo stav jako „ucházející“. Při 12,3 V už byl signalizován stav „špatný“. A vyzkoušel jsem i test dobíjení, respektive alternátoru. Rozsvícení příslušné diody opět znamenalo, že je vše v pořádku. Zde ale přiznávám, že netuším, co by se stalo, kdyby nabíjecí napětí bylo přes 14,8 V, což je doporučené maximum. Patrně by se dioda vůbec nerozsvítila, ale to je pouze domněnka, auto s poruchou alternátoru jsem k dispozici neměl.

Pořídit, nebo ne?

Jak už jsem naznačil výše, oceňuji každé zjednodušení péče o auto. A tento jednoduchý tester dělá jenom to, že ukáže, jak je na tom akumulátor s napětím a jestli by bylo fajn ho dobít, nebo ne. Nic víc, nic míň. Je tedy od pohledu lehce laciného provedení, obal se taky úplně nepovedl, ale za necelých „stopade“ to není zlá nabídka.

Zdroj info: autorský text.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.
Dalibor Martišek, 5. 10. 2024 18:24, reagovat
Autor myslím tak trochu zaspal dobu. Tester autobaterie jsem měl asi dvacet let, naposled před cca deseti lety. Stál cca stovku a strkal se do zapalovače, takže jsem nemusel ani otevřít kapotu. Od té doby se mi napětí akumulátoru kdykoli zobrazí v aplikaci na komplu, anebo v mobilu. Klidně půl roku zpětně. A moc bych nevěřil uváděným hodnotám. Při napětí 12,2 V v pohodě nastartuju a start-stop mi klidně vypíná motor, což by při špatné baterii asi nedělal. Slabou baterku poznám buď v aplikaci, když při startu krátkodobě klesne napětí pod 12 V, anebo když je nejhůř, nahlásí mi to auto ještě před startem. Zatím jsem vždycky nastartoval, ale docela přesně vím, kdy mám dobít. Mimochodem - napětí při delší jízdě mám přes 15 V. A ten auťák asi ví, co dělá :-)
Josef Zdepa, 5. 10. 2024 13:41, reagovat
stačilo by napojit ten verk na řízený zdroj a pan tester by věděl naprosto přesně kdy se daná dioda rozsvítí.. doma v teple:-)
Míra Long, 5. 10. 2024 12:31, reagovat
Za 150 se dá koupit voltmetr s usb nabíječkou i se čtyřmi usb do zdířky zapalovače
Jan Chytil, 5. 10. 2024 12:02, reagovat
To jako fakt odpojit baterií 🤔a pak zadávat PIN kód na rádio a podobně 🤔
K69, 5. 10. 2024 10:21, reagovat
Je článek myšlen vážně? Nedovedu si představit, že si do auta trvale namontuji přístroj u kterého ani neznám klidový odběr. Ano asi nebude velký, ale proboha proč? Navíc jaké je vnitřní zapojení? U tak levné věci bych si nedělal velké iluze a ještě bych se ptal jestli je kryt opravdu dobře zatěsněný a nedostane se dovnitř vlhkost aby nedošlo ke zkratu? A proboha co ty připojovací oka - to je myšleno vážně? Má přístroj homologaci? Asi těžko, až auto shoří budete se na tomto webu marně domáhat úhrady škody. Co udělá zařízení když bude mít poruchu alternátor a napětí vyskočí třeba na 18V? Tpinul bych si ze shoří... No abych to shrnul - pokud někdo chce znát stav baterie, pak si koupí za stejné peníze obyčejný voltmetr, který bude nepochybně přesnější. Baterii si změří a případně dobije a určitě si nebude bastlit podobnou hrůzu do auta. Nechápu jak může seriózní web zveřejnit takový příspěvek jindy než na Apríla a to ještě s výrazným upozorněním, že se jedná o humor.
Josef Zdepa, 5. 10. 2024 13:43, reagovat
články tohoto pána vždy pobaví:-) ale dost slov o ničem co někdo/redakce/ zaplatí
Jiri Kvis, 5. 10. 2024 17:20, reagovat
klidový odběr patrně žádný, měří to až po stisku tlačítka.

Podobné články