Test zimních pneumatik 185/65 R15 aneb Jaké obutí zvolit na letošní zimu?

14. 11. 2020 5 min. čtení Tipy a rady Jak vybrat pneu Testy pneu dle rozměru Testy zimních pneu Škoda

Zima se nezadržitelně blíží, povinnost přezout na zimní pneumatiky je již dokonce platná 14 dní. Podívali jsme se na to, jaké pláště jsou nejlepší v rozměru 185/65 R15 nejčastěji používaném na voze Škoda Fabia.

Test zimních pneumatik 185/65 R15 (recenze)

Články na téma zimní pneumatiky:

  1. Zimní pneumatiky a zákon
  2. Má smysl šetřit na zimních pneumatikách?
  3. Jak poznat zimní pneumatiky
  4. Test zimních pneumatik 2020
  5. Test zimních pneumatik 2019
  6. Test zimních pneumatik 205/55 R16
  7. Test zimních pneumatik 195/65 R15
  8. Test zimních pneumatik 185/65 R15 - právě čtete
  9. Hloubka dezénu zimních pneumatik
  10. Smí se používat zimní pneumatiky v létě v Německu
  11. Fungují zimní pneumatiky v létě?
  12. Testy zimních pneu 2021 - již brzy
  13. Nejlepší zimní pneumatiky - již brzy
  14. Testy zimních pneumatik 2018 - již brzy
  15. Levné zimní pneumatiky - již brzy
  16. Nejlevnější zimní pneumatiky - již brzy

Na úvod je třeba si říct, že s výběrem zimních plášťů to není tak, že se prostě člověk podívá to tabulky s výsledky testu, vítěze si najde v eshopu a objedná. Žádné zimní pneumatiky totiž neexcelují ve všech disciplínách. Některé budou výborně držet na sněhu, ale na mokré vozovce je překonají jiné. Ty zase nemusejí podávat optimální výkon na zledovatělém povrchu. Je tedy ideální se zamyslet nad tím, do jakých podmínek zimní gumy kupujeme a podle toho vybírat.

Proto si rozdělíme optimální výběr do několika kategorií nebo chcete-li škatulek. Jako zdroj a autorita nám poslouží loňský test německé organizace ADAC, o jejíž fundovanosti nepochybujeme.

Zimní pneumatiky v rozměru 185/65 R15 v nabídkách e-shopů

Do města

Jakkoliv se může zdát, že nejdůležitější disciplínou pro zimní pláště je jejich výkon na sněhu, není to tak úplně pravda. V městském provozu člověk daleko víc ocení solidní chování na mokré vozovce, případně dokonce na zcela suchém povrchu. V tomto směru lze asi doporučit pláště Kleber Krisalp HP3, které na suchu vyšly z testu jako nejlepší. Poradí si i s mokrým povrchem, ale pro provoz na sněhu a ledu lze vybrat i lépe.

Obutí do hor/univerzální použití

Předpokládejme, že potřebujete jezdit od podzimu do jara na sněhu, zimu trávíte ve výše položené horské chatě, případně se řadíte k nadšencům do lyžování. Optimální bude vzít absolutního vítěze testu, který vlastně v ničem nepropadá. Na sněhové pokrývce či vodě však naprosto exceluje, za bonus lze považovat i nejnižší spotřebu z celého srovnání (o toto prvenství se paradoxně dělí i s absolutním propadákem). Dunlop Winter Response 2 je to, co shánějte.

Zimní pneu na dálnice

Jezdíte-li spíše delší trasy po dálnicích či silnicích první třídy, které jsou obvykle v zimě udržované prioritně, tak asi neřešíte tolik sníh, ale spíše sucho, mokro, eventuálně led. A v neposlední řadě se bude hodit i nižší opotřebení plášťů. Zde bychom vsadili na Michelin Alpin A4, ačkoliv ty vyšly z testu jako druhé nejhorší pokud se podíváme na spotřebu a jsou i poměrně hlučné.

Pro šetřílky

Přezutí na zimní obutí není zrovna levná záležitost, takže chápeme, pokud je pro někoho prioritou nízká cena. I pláště do tisícovky mohou mít solidní vlastnosti. Hankook Winter i*cept RS2 W452 je guma, která není vyloženě excelentní v ničem, ale koupíte za devět stovek jednu. Za své peníze dostanete veskrze stále výborné pláště, na ledu bude potřeba jet o něco pomaleji než s těmi špičkovými, ale poměr cena výkon vychází skvěle. Jezdíte-li v zimě jen "kolem komína", případně jen když je to opravdu nutné, nebojte se jich.

Zdroj médií: pixabay
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?