Test dodávky Renault Trafic Furgon 2.0 dCI - pro živnostníky značka ideál

29. 7. 2021 9 min. čtení Testy

Do redakce se nám dostává další dodávka, která je tentokrát určená pro velké pracanty, kteří potřebují hodně převážet. S dvoulitrovým motorem zvládne pořádný zápřah. Co možná ale zarazí, bude vnitřní zóna, která se napříč výbavami velmi liší.

Renault Trafic v testu

Jeden by si řekl, co si to ta blondýna zase vymyslela. No jo, někdy ta nejpracovitější auta zbývají na něžná pohlaví. Tentokrát jsem si ale přeci jen možná ukrojila trochu velké sousto, ačkoli první rozpaky z mohutnosti vozu a toho, že mu chybí zpětné zrcátko a nemá ani to digitální, se naštěstí rychle rozplynuly. Ve své podstatě by mi už ani nevadilo s ním jezdit každý den, jen to vyjíždění z parkovacího místa bylo občas trochu o fous. Ne každý totiž respektuje fakt, že dozadu a do boku máte dost omezený výhled. Jak se nám tedy spolu týden koexistovalo?

Renault Trafic v redakčním testu

Velké a nemotorné?

Trafic je opravdu velké auto, které je dokonce vyšší než já a to se moc často nestává. Co se týká samotného vzhledu, tak musím říct, že ten není vůbec tak moc "krabiciodní", jak bych zprvu očekávala. Možná k tomu přispívají i prolisy na bocích, které opticky zužují. Na délku má auto přes pět metrů a řadí se do skupiny L1H1. Na výběr jsou v katalogu ještě další délky, a tak můžu být ráda za to, co mám na test já. Už tak byl pro mě problém najít bezpečné parkovací místo na sídlišti.

Předpokládám, že si vůz koupí už zkušení a ostřílení jezdci dodávek, kteří už to přeci jen mají trochu v oku. Já jsem prvních pár dní měla problém odhadnout přesnou vzdálenost vozu třeba při předjíždění. Naštěstí auto vyvolává dojem robustního tanku, a tak vás každý všude raději pustí, než aby náhodou riskoval karambol. 

Světla testovaného Renaultu Trafic

V této výbavě jsou k dispozici pouze zpětná boční zrcátka, která jsou ještě dole vypoulená. To zajišťuje, abyste viděli lépe na zadní bok. Spoléhat se tedy musíte jen na ně, žádné zpětné středové zrcátko, ani to digitální s přenosem kamery vzadu, zde není. Což může pro začátečníka znamenat trochu problém, ale dá se na to nakonec zvyknout. Stejně tak si musíte umět najíždět do pravých úhlů, protože bez toho riskujete, že neuvidíte auto a nehoda je na světě.

Kromě zmiňovaných prolisů na karoserií, musím pochválit přední masku, která je výrazná s chromovanými lištami. Ty protínají na koncích světlomety, které jsou plně ledkové a mají už známý renaultí tvar písmene C. V tmavě šedé to dodávce velmi sluší a řekla bych, že více než na krásu, to hraje právě na praktičnost, která je v tomto segmentu to nejdůležitější.

Do nákladového prostoru se dá dostat dvěma způsoby. Buď zadními křídly (otevíratelné do 180°) nebo na pravém boku posuvnými dveřmi. Následně se naskytne prostor, do kterého se vejdou tři europalety. Vyjádřeno číselně - obsah má zhruba 5,2 metrů krychlových. Užitečná hmotnost připadá na 1215 kilogramů a ta provozní na 1806 kilogramů. Když se tak na to dívám, možná by se už do této verze vešla i malá vestavba, případně jen prostor na nouzové spaní.

Boční pohled na Renault Trafic

Pokud potřebujete převést opravdu něco dlouhé, co má třeba 4 metry, lze si oddělat spodní kus dílu přepážky oddělující nákladový prostor a kabinu u spolujezdce a tím to prostorem protáhnout třeba koberec. A kromě užitkových verzí, si můžete zvolit klidně i tu pro přepravu osob. V přání se meze nekladou, stačí se podívat jen do katalogu a vybrat si to své.

Uvnitř nutný základ bez příkras

Stejně tak je to s výbavou, která začíná vůbec na ničem anebo končí na tom nejlepším. V testovaném autě je výbava Cool, a tak jsem si mohla užívat i rádio s Bluetooth, které se snadno spáruje s telefonem a jakmile přijdete na to, čím se ovládá maličký černobílý displej, máte vyhráno. Skvěle zvládne přehrávat i hudbu ze Spotify. Ta se z reproduktorů line poměrně příjemně podaná, ale při vyšší rychlosti třeba na dálnici, si musíte hodně zvýšit hlasitost, protože hlučnost auta dramaticky naroste.

Renault Trafic - interiér testované dodávky

Hned pod rádiem se nachází celkem jednoduché otočné ovladače klimatizace. A přestože je zde použita velká míra tvrdého plastu, lacinost tu prolamuje například lesklý piano black proužek kolem výdechů klimatizace nebo chromová lišta kolem budíků v přístrojovém štítu. Nechybí ani mnoho odkládacích ploch. Ty se nacházejí klasicky ve dveřích s hlubším prostorem, dále pak například ve výklenku palubní desky a ten před spolujezdcem se dá i otevírat. Bohužel odkládací plošky nejsou opatřeny protiskluzovou podložkou, a tak vám v nich bude všechno lítat.

Jak už to u dodávek bývá nechybí ani rohové držáky na pití. Vejde se tam jen střední káva v kelímku, protože vyšší kelímek nebo malá lahev už má problém se sklonem čelního skla. Ale nemusíte zoufat, protože Francouzi mají vždy chytré řešení, a tak stačí pouze vyklopit držák ze středu palubky vedle řadící páky a máte hned, kam větší kelímek odložit. Bohužel ale v tomto momentu si na střední místo už nikdo nesedne, kvůli omezenému prostoru na nohy.

Renault Trafic - interiér testované dodávky

Z výše zmíněného se dá dobře odhadnout, že přední lavice je rozdělena na sedadla pro tři osoby. Dva robustnější a jedno tintítko, řekla bych. Dvousedačka u spolujezdce skrývá po vyklopení další odkládací prostor. Sezení je jinak celkem pohodlné, samozřejmě na poměry dodávek, a dá se v sedadle v pohodě vydržet i dlouhá trasa. Pozice je vyvýšená, a tak je hezky vidět do všech směrů. Jediné, co mi tu opět chybí, je stropní madlo, za které by se člověk mohl zachytit a přitáhnout do kabiny, takhle jsem často musela použít jako držák volant, abych se do sedadla vyhoupla. Ve vyvýšené poloze se nachází i páka šestistupňového manuálu, která pohodlně padne do ruky a člověk se k ní nemusí předklánět nebo ohýbat. Ruční brzda je rovněž klasická - manuální.

V kapličce přístrojového štítu se nachází analogový otáčkoměr a palivoměr. Rychlost se ukazuje uprostřed digitální obrazovky, načež druhá menší je o něco výše pro přehled jízdních vlastností. Celá plocha je tak přehledná a člověk si nemusí zvykat na složitosti. Volant je plastový, a oproti jiným konkurentům má na sobě doslova jen to nejnutnější, tedy dvě tlačítka pro ovládání tempomatu.

Renault Trafic - palubní přístroje

Jeden malý problém

Co se týká samotné jízdy, tak s tou jsem měla místy problém. Nešlo ani tak o kvalitu řízení, nýbrž o spojkový pedál, který mi dal dost zabrat. Při přeřazování a stlačení pedálu, se mi následně při jeho pouštění zadrhávala noha. Chodidlo nešlo ven a musela jsem rychle pedál znovu sešlápnout a chodidlo o kus do strany posunout, jinak bych ho z prostoru nedostala. Za týden testování jsem si sice našla už svůj způsob, jak v klidu řadit a nepanikařit pokaždé, když se tohle stane, ale je to trochu nekomfortní řešení, mít nohu neustále tak trochu ke straně. Původně jsem si myslela, že je to opravdu mými botami, ale poté co se to samé stalo i s keckama, jsem usoudila, že bude chyba trochu někde jinde.

Samotná jízda je taková, jakou od dodávky očekáváte. Zapomeňte na pohodlí a komfort, který si dopřáváte v osobní vozidle. Tohle je pracant každým coulem. Na druhou stranu je to výhoda, když přejedete větší díru, máte jistotu, že se auto hned nerozsype. Pod kapotou se nachází dvoulitrový naftový agregát, který má 88 kW. Točivý moment je 320 Nm při 1500 otáčkách za minutu. Podvozek i spotřeba se chová logicky podle odlišného zatížení. Pokud budete mít v nákladovém prostoru spíše volný vzduch, pak je možné, že auto bude místy odskakovat a bude nestabilní. Ostatně pro tyto účely navržený není.

Recenze vozu Renault Trafic

Více mu svědčí naložený prostor, který jej svým způsobem zkrotí a auto pak drží ukázkově. Na dálnici se umí chovat dravě a zvládne s klidem i vyšší rychlosti. A to i přesto, že z nuly na sto zrychlí za 11,5 sekundy. Pozor je třeba si dávat na zatáčky, do kterých se najíždí vždy a jedině opatrně, přeci jen nemáte sporťák, ale na výšku téměř dvoumetrové auto. Ale hodnotím kladně, že se v těch zatáčkách alespoň tolik nenaklání jako konkurenční vozy. Člověk je pak s průjezdem o něco klidnější. A pokud nemáte ještě odhad v malíku, tak si dávejte pozor i při předjíždění a následném řazení se zpět do svého pruhu. Je důležité mít vždy dostatek prostoru a také samozřejmě koňské síly pro předjetí kamionu na okresce.

Spotřeba se pohybuje podobně jako zatížení auta. Bez můžete jezdit klidně i za 5 a míň litrů a s plně naloženým autem se vám to zvedne tabulkově zhruba o dva litry. Což je na velikost a účel auta velmi dobrý výkon. Navíc do nádrže se vejde 80 litrů paliva a 20 litrů AdBlue.

Renault Trafic - exteriér

Parametry testovaného vozu Renault Trafic Furgon

Motornaftový dvoulitr
Pohonpřední
Výkon 88 kW
Točivý moment320 Nm
Rozměry vozu (v. x š. x d. v mm)1 971 x 1 956 (bez zpětných zrcátek) x 4 999
Palivová nádrž80 litrů
Provozní hmotnost1805 - 2067 
Zrychlení z 0-100 km/h11,5 sekundy
Cena od 585 000 Kč

Závěr k testu Renault Trafic

Živnostníci si mohou mnout ruce, protože doslova za pár peněz dostanou dobrého parťáka na stavbu. Pokud navíc zvolí očesanou verzi, pak bude poměr cena výkon naprosto skvělý. Přeci jen nikdo nepotřebuje dotykový displej plný funkcí, když to nejdůležitější je odvést na stavbu materiál a večer se zase bezpečně vrátit domů.

Výhodou je rovněž možnost nakombinovat si auto pro pracovní nebo naopak osobní účely v různých délkách a zároveň si nepřiplatíte zas tolik.

Zdroj médií: redakce
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je v jedné ruce foťák a v druhé pero, s kterým si vše pečlivě zapisuje. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články