Existuje mnoho různých tvarů sněhových řetězů. Čím jsou speciální sněhové řetězy od rakouské společnosti Pewag s firmou v českém Vamberku?
Starwave – musí být sněhové řetězy pouze z řetězu?
Články na téma základní info k řetězům:
- Jak nasadit a používat sněhové řetězy
- Postup výroby sněhových řetězů
- Jak nasadit sněhové řetězy
- Starwave – musí být sněhové řetězy pouze z řetězu? - právě čtete
- Vyvracíme mýty o sněhových řetězech
- Ocelové vs. textilní řetězy
- Zimní řetězy: 6 zásad, které si ohlídat
- Jak nasadit sněhové řetězy
- Sněhové řetězy na autě s pohonem 4x4
- Sněhové řetězy na nákladní auta
- Sněhové řetězy na traktor - Jaké vybrat?
Výrobní závod Pewag započala výrobu sněhových řetězů již brzy v roce 1479 v malé kovárně v rakouském Brucklu. Od té doby se rozšířila do mnoha zemí, včetně České republiky, a do dnes se specializuje na výrobu sněhových řetězů nejen pro osobní automobily. Sněhové řetězy najdou využití také na traktorech, autobusech nebo kamionech, či dodávkách.
Inovativní je především speciální tvar samotných oček, které dohromady tvoří celý sněhový řetěz. Očko je z drátu tvarováno a vznikají na něm vlnky (podle tloušťky drátu i víc vlnek). Na první pohled se může zdát, že jediným využitím speciálních „vlnitých řetězů“ od společnosti Pewag je pouze lepší záběr. Vlnky mají však i jiný smysl.
Z drátu do nekonečného řetězu
Při výrobě sněhových řetězů na počátku do firmy přijede velký svitek ocelového drátu. V první hale se tento drát namotává pomocí automatizovaných ramen do přístroje na tvarování. Zde dochází k protahování materiálu na přesný tvar profilu – právě například Starwave.
Následně se drát ohýbá, stříhá a tvaruje do nekonečného řetězu. Každé jednotlivé oko drátu se svařuje a každý článek je zatížen předepsaným zatížením, aby se zajistila kvalita sváru a materiálu. Následně je nekonečný řetěz rozstříhán na většinou lichý počet – cca 5 článků – aby byl řetěz „překroucen“ a dosáhl ještě lepších záběrových vlastností.
Cementace a galvanizace
Při dalším postupu výroby prochází řetězy tepelnou úpravou. V cementační peci se jednotlivé části řetězů předehřívají v jednotlivých komorách atmosférou takzvaně „nauhličí“ a tím řetězy získají povrchovou otěru-vzdornost.
Stopové kříže získávají následným galvanickým zinkováním „antikorozní ochranu“, jelikož dochází ke styku s nasolenou sněhovou vozovkou. Ve spodní části pece se nachází olejová lázeň, do které se řetězy vloží a tím se prudce zchladí a ztvrdnou. Řetězy se kalí z důvodu, aby byly na povrchu tvrdé a uvnitř houževnaté. Zde se dostává ke slovu opět speciální vlnovitý řetěz.
Prémiové řetězy přímo od výrobce nyní se slevou 25 % s kódem PORTAL25
Zdroj médií: Nikola Vrablová.