🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Správná pozice za volantem - jak sedět v autě?

17. 8. 2022 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Cestování do zahraničí Základní info k cestování

Lidé tráví v autě průměrně 350 hodin ročně, to s sebou nese i rizika. Obzvlášť pokud člověk neumí správně sedět za volantem, jsou pak bolesti zad na denním pořádku. Přidáme-li k tomu ještě nesprávné sezení v kanceláři nebo doma, na dlouhodobé potíže je zaděláno. 

Správné sezení za volantem aneb Jak správně sedět v autě

Následky špatného sezení za volantem

Špatné sezení za volantem není jen o tom, že si huntujete páteř, ale v případě dopravní nehody si to můžete dost zkomplikovat. Pokud u řízení ležíte, pak je zaručeno, že případná dopravní nehoda pro vás může mít fatální následky - špatné sezení se ale netýká jen řidičů, bohužel i spolujezdec leckdy neumí udržet nohy na svém místě. Pokud se stane nehoda a spolujezdec má nohy na palubní desce, končí to ve většině případů těžkými zlomeninami. Pokud se nohy zachrání, tak takového člověka čeká nepříjemné období hojení a rehabilitace.

Počátek začínajícího problému se zády

Statistiky udávají, že každoročně navštíví ordinace lékařů tisíce lidí s bolestí zad a hlavy. Kolikrát ale viník není tak neznámý, jak by se na první pohled mohlo zdát. Nejen za volantem, ale i doma můžete sedět špatně. Bolesti sice můžete ignorovat a sem tam si zobnout prášek, ale časem se vše bude prohlubovat. V nejhorším scénáři můžete skončit až na operačním sále s pár kovy v páteři.

Tip pro řidiče: Ještě než vyrazíte na dovolenou, sjednejte si cestovní pojištění. To můžete doplnit o rozšířené asistenční služby, případně krátkodobé pojištění domácnosti. Při online sjednání nyní získáte 20 % slevu a navíc e-knihu jako dárek.

Chcete na cestovním pojištění výrazně ušetřit? Pokud do zahraničí vyrážíte alespoň dvakrát během roku, vyplatí se přemýšlet o roční cestovní kartě.

Kalkulačka cestovního pojištění

Bolestí zad to obvykle začíná, ale později se k tomu přidává i špatná nálada a nevrlost. Což nejsou zrovna ideální vlastnosti, které by patřili za volant. Existují dvě extrémní polohy za volantem. Ta první je, když řidič u řízení téměř leží. Snadno odhadnout, že se jedná o špatně nastavené sedadlo a volant. Páteř trpí tím, že ztrácí celkovou stabilitu. Často tuto polohu vidíme u mladých řidičů. Druhou skupinou jsou  řidiči, kteří jsou až zbytečně moc nalepeni na volant. Většinou takovou polohu můžeme vidět u seniorů, kteří se snaží mít lepší výhled z vozu. V takové sedavé poloze máte ale mnohem vyšší pravděpodobnost, v případě dopravní nehody, že si odnesete vážnější zranění, než kdybyste seděli normálně.

Jak správně sedět v autě

Jako první je potřeba nastavit hlavovou opěrku a také uchycení pásu. Dále pokračujte v nastavení sedačky. Ruce položené na volant by nikdy neměli být napnuté - to je varovný signál, že sedíte zle. Při takovém stylu můžete do rukou dostat křeč. Pokud potřebujete větší výhled z vozidla, pak si lze snadno nastavit sedadlo výš. Vždy využijte k nastavení všechny parametry sedadla, které nabízí.

Důležité jsou i nohy. Ty by měly být jen mírně pokrčené. Následně si nastavte bezpečnostní pás. Spodní část by v ideálním případě měla vést přes oblast pánve, nikoli tedy přes břicho. Horní část by měla vést od ramene šikmo dolů - dejte si pozor tedy na to, aby vás pás neškrtil na krku.

Vždy řiďte oběma rukama. I když máte najeto přes tisíce kilometrů nikdy nevíte, co se stane na vozovce a kdy budete potřebovat rychle reagovat. Volant byste měli držet v poloze za deset dvě. Řízení jednou rukou je pro mazáky, ale také si tohoto stylu můžete všimnout u řidičů, kteří u volantu leží. Schopnost reagovat na nečekané události je pak minimální.

Kalkulačka havarijního pojištění

Zdroj médií: Pixabay.
Pavel Táborský

Autor článku
Pavel je člověk, který má rád moderní technologie a přesně i taková auta. Když má volnou chvíli jezdí na různé automobilové srazy a jeho druhým domovem jsou závodní okruhy. 

Podobné články