Škoda chce prodávat dva miliony aut ročně

6. 2. 2020 2 min. čtení Aktuality Škoda

Do konce této dekády by Škoda chtěla zvýšit prodej nových aut na dva miliony ročně. Pomoci by tomu mělo představení řady novinek.

Cíl, který si mladoboleslavská automobilka na následující dekádu stanovila, se jeví velmi ambiciózně. Aby ho dosáhla, musela by prodávat o 750 tisíc vozů ročně více než v roce 2019. K tomu by jí mělo pomoci i představení řady novinek. Do roku by jich mělo být hned 30. Budou mezi ně patřit úplné novinky i další generace stávajícího portfolia. Deset z těchto vozů by mělo být plně nebo částečně elektrifikovaných.

Mezi nejžhavější novinky budou patřit nové modely Fabia a Superb, které by měly být představeny už v příštím roce. Nová Fabia by měla sedět na platformě MQB A0. Pohánět by ji měl litrový tříválec s turbem, případně 1,5litrový čtyřválec o výkonu 150 koní.

Jediný aktuálně nabízený model, pro který už není počítáno s nástupcem, je Škoda Citigo. Týká se to jak klasické, tak i elektrifikované varianty. Další levný elektromobil automobilka v tuto chvíli nepřipravuje, pro tento typ malých vozů podle ní stále ještě ve většině zemí není dostatečně vyvinutá infrastruktura. Nicméně zpřísňující se emisní limity tlačí k vývoji alternativ celý automobilový průmysl.

Další novinkou, která se ale na evropský trh dostane jen možná a případně s větším časovým odstupem, je nově představený koncept Vision IN. Ten by měl zamířit na indický a s největší pravděpodobností i mexický trh. To byl znamenalo návrat škodovky na americký kontinent.

Zdroj médií: škoda

Podobné články

Máme pro vás zajímavé rady, tipy a akční nabídky vozů. Chcete o nich vědět?