Značka Cupra na tiskové konferenci v komplexu CASA SEAT nedávno potvrdila příchod modelu, který změní pohled na elektricky poháněná vozidla. Model el-Born od loňského představení na Ženevském autosalonu přitáhl hodně pozornosti a byl oceněn za jeho elegantní vzhled a osobnost.
SEAT představil svůj sportovně laděný elektromobil
Tajnůstkářský Seat
Cupra na baterie se bude vyrábět stejně jako Volkswagen ID.3 v německém Cvikově. Model Cupra el-Born je postaven na modulární platformě MEB. Také bude prvním vozem Cupra s neutrální bilancí emisí oxidu uhličitého. Automobilka Seat zmínila, že vyvinula sportovní podvozek s adaptivními tlumiči DCC Sport exkluzivně pro el-Born. Některé údaje, které automobilky obvykle zveřejňují a chlubí se s ní, značka neuvedla. Seat uvádí zrychlení z 0 na 50 km/h, což je za 2,9 sekundy, ale zrychlení 0-100 km/h nevíme. Dále má Cupra el-born sníženou světlou výšku, ale opět - nevíme o kolik.
Také čtěte
Solidní dojezd i rychlost nabíjení
Elektromobil disponuje nejmodernějšími technologiemi, mezi ně samozřejmě patří i head-up displej s rozšířenou realitou. První sportovní elektromobil s logem Cupry ujede na jedno nabití až 500 km, což rozhodně není málo, díky sadě akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh. Funkce rychlého nabíjení zajišťuje, že je model Cupra el-Born schopen doplnit dostatek energie pro ujetí minimálně 260 km za pouhých 30 minut.
Brácha od Enyaqa
Jaký bude výkon elektromotorů, zatím španělská automobilka neuvedla. Jistě nevíme ani to, zda se hnací síla bude přenášet jen na zadní kola, nebo jestli to bude čtyřkolka. Interiér určitě potěší ekology. CUPRA kladla zvláštní důraz na obnovitelnost el-Born pomocí recyklovaných materiálů v interiéru automobilu. Je zcela totožný se sériovými Seaty, respektive modely Cupra.
Elektromobil bude mít velkou konkurenci v rámci koncernu. Podle neoficiálních zpráv se chystá například Enyaq RS od Škody Auto a ostrý hatchback pak nabídne například Volkswagen. Právě s výtvorem od VW popisovaná Cupra sdílí stejnou techniku, obě auta se totiž budou vyrábět na stejné lince v již výše zmíněné německé továrně.