Seat učí auta komunikovat se semafory

2. 12. 2019 2 min. čtení Aktuality

Jaká barva bude svítit na dalších semaforech, pokud budu pokračovat v jízdě touto rychlostí? Odpověď na tuto otázku již nebude dávat řidiči jeho intuice, nýbrž vyspělá technologie.

Projekt, vedený společností Seat a realizovaný ve spolupráci se španělským Generálním ředitelstvím pro dopravu DGT (Dirección General de Tráfico), magistrátem Barcelony a společností ETRA (Electronic Traffic), úspěšně propojuje vozidla s dopravní světelnou signalizací a centrem pro řízení dopravy, aby mohli  řidiči předvídat budoucí stav semaforů. Tento projekt také umožňuje zasílání informací o nehodách na dálnicích přímo do vozidel bez nutnosti používat informační panely. Automobily jsou vzájemně propojeny s infrastrukturou prostřednictvím cloudu a bezdrátové komunikační sítě s latencí 300 milisekund.

Seat komunikace

Vozidla, používaná v tomto pilotním projektu, jsou vybavena nezbytnou technologií, která umožňuje jejich propojení s okolím a přijímání informací, ukládaných Generálním ředitelstvím pro dopravu (DGT) do cloudu. Řidič díky tomu může v reálném čase předvídat, co jej zanedlouho čeká. 

Jedna část projektu se věnuje propojení automobilů se semafory. Semafory odesílají signál do cloudu Generálního ředitelství pro dopravu o svém aktuálním stavu a o době, za kterou dojde k jeho změně. Vůz tuto informaci obdrží, zobrazí ji řidiči a upozorní na blížící se stav v závislosti na rychlosti jízdy. 

Pokud se vozidlo přibližuje k semaforu, objeví se na displeji zpráva s upozorněním, že bude na systému světelné signalizace, až k němu řidič dojede, svítit červená, zelená nebo žlutá. Systém uskutečňuje výpočet na základě vzdálenosti vozidla od semaforu a rychlosti jízdy. Aspektem hovořícím pro bezpečnost je skutečnost, že systém funguje pouze za předpokladu, že vozidlo nepřekračuje rychlostní limit. 

Seat komunikace

V současnosti je ve Španělsku v provozu 2000 informačních panelů, které poskytují řidičům informace o dopravě, povětrnostních podmínkách nebo práci na silnici či nehodách. Nový systém umožňuje veškeré uvedené informace zobrazovat přímo na displeji uvnitř síťově propojených vozidel na jakémkoli místě silniční sítě.

Podobné články