🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Řidičské mýty, kterým mnoho lidí věří!

26. 5. 2024 2 min. čtení diskuze (3) Tipy a rady

Těmto řidičským mýtům věříte? Možná vás překvapí, že jsou to omyly! Zjistěte pravdu o rozšířených řidičských mýtech a naučte se jezdit zodpovědně a bezpečně.

Znáte tyto čtyři řidičské mýty?

Řidičské mýty se šíří jako lavina. Mnozí řidiči se mylně domnívají, že jim jisté praktiky pomohou obejít dopravní předpisy nebo získat nekalou výhodu. Bohužel, realita je jiná. V tomto článku se podíváme na tři rozšířené mýty a objasníme, jak se skutečně věci mají.

Káva na palubní desce

Mnozí řidiči se domnívají, že pokud nechají na palubní desce kelímek s kávou, odtahová služba si jejich auto neodveze, aby nezničila interiér rozlitou kávou. Tato představa je však špatná. Strážníci a odtahová služba se řídí dopravními předpisy, nikoliv stavem interiéru vašeho vozu. Pokud parkujete na nevhodném místě, riskujete odtah bez ohledu na to, co máte v autě. Rozlitá káva ve vašem autě je druhotný problém. Odtahová služba se snaží manipulovat s vozidlem co nejšetrněji, ale v případě neoprávněného parkování má prioritu odstranění auta z daného místa.

Jízda na neutrál

Někteří řidiči si myslí, že šetří palivo, když jedou z kopce na neutrál. To je ale omyl – motor v tomto případě spotřebovává více paliva, než když brzdí motorem. Kromě paliva při brzdění motorem šetříte také své brzdové destičky a kotouče. Kromě výše uvedených benefitů skýtá brzdění motorem další trumf v rukávě, a to zejména v zimním období. U starších aut, která postrádají moderní systémy ABS, představuje brzdění motorem efektivní způsob, jak zpomalit bez rizika zablokování kol. Díky tomuto efektu si řidič udržuje kontrolu nad vozem i na namrzlé vozovce, a to i v situacích, kdy by brzdění pedálem vedlo ke smyku.

Pokuta i mezi pruhy

Mnoho řidičů se mylně domnívá, že pokud projedou mezi pruhy v úseku s radarem, kamery jejich registrační značku (SPZ) nezachytí. Tato domněnka je však mylná. Systém je navržen tak, aby spolehlivě snímal a identifikoval SPZ bez ohledu na pozici vozidla v jízdním pruhu. Moderní radary disponují širokým zorným polem a obvykle zaznamenávají všechny jízdní pruhy najednou.

Blikání na semaforu nepomůže

Někteří řidiči se mylně domnívají, že blikáním dálkovými světly na semaforu si vynutí zelenou. Jedná se však o mýtus. Blikání na semafor nemá žádný vliv na jeho chod a v nejhorším případě můžete oslnit ostatní řidiče, čímž ohrozíte bezpečnost na silnici. Moderní semafory jsou řízeny automatickými systémy, které reagují na dopravní situaci v daném místě. Blikání na ně nemá vliv a zelenou vlnu si tímto způsobem nevynutíte. Pokud se vám zdá, že se vám po zablikání rozsvítila zelená, jedná se o pouhou náhodu, která však nesouvisí s vašim jednáním.

Zdroj info: Autoklub České republiky, Pneumatiky.
Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Josef Kodym, 27. 5. 2024 19:24
to o blikání světlama jsem nikdy neslyšel, a taky jsem neslyšel že by se nějaký semafor tím řídil. Obvykle tam bývají snímače ve vozovce nebo infrasenzory.
Ta jízda na volnoběh, tam hodně záleží na terénu, dopravní situaci a schopnostech řidiče. Ten kdo umí předvídat, zná silnici, obvykle na volnoběh ušetří. To že auto při brzdění motorem nic nespotřebovává nemá vliv. Spotřeba je tak malá že to bohatě vyrovná delší jízda na gravitaci.
Radar Radarov, 27. 5. 2024 11:46
Jízda na neutrál
Co tam autor píše je pravda jen do určité míry. Naše vesnice je dlouhá přes 8km a od jednoho konce ke druhému se mírně svažuje. Takže když vyřadím a jedu na neutrál, tak jedu cca 3 - 4 km cca 50 km/h. když tam nechám rychlost, tak to brzdí a musím jít po plynu. Úspora pak 0.
Jiří Makoň Ing., 26. 5. 2024 21:12
U starých vozů, třeba Š 120, MB, Žiguli a pod , které mají ještě karburátor, je jízda na neutrál úsporou. Obdobně blikání dálkovými světly na křižovatkách, které jsou v noci řízeny světly přijíždějících vozidel, je určitá pomoc.

Podobné články