PRÁCE 🧰

Renovace BMW E46 coupe 1. díl: Odstrojení interiéru

3. 5. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady BMW

Cesta vyvařování starého BMW E46 coupe započala v listopadu roku 2020. První část této série začíná odstrojováním interiéru. Odstrojení interiéru na voze BMW e46 může být náročný proces, který vyžaduje pečlivou přípravu, správné nástroje a znalosti.

Renovace BMW E46 coupe 1. díl: Odstrojení interiéru

V mém coupe se nachází manuální černé kožené sportsitze sedačky s výhřevem. Spolu s černou stropnicí, černou kůží na výplni dveří a černými sloupky dodávají tyto doplňky německému vozu lehký „sportovní“ nádech. A proto by bylo škoda, aby se této výbavě něco stalo – a přesně kvůli tomu muselo všechno pryč.

Elektřina a sedačky

Prvním krokem, který bylo nutno udělat, bylo odpojení baterky. Odpojení baterky je potřeba udělat především z bezpečnostních důvodů a aby nedošlo k poškození elektroniky. Dalším krokem byly sedačky. Ty je možné povolit pouze na pár šroubech, odpojit z kabelových svazků a vytáhnout z lyžin. Dále pokračovala zadní lavice spolu s opěrkami. Ty je možné pouze vycvaknout.

Vozy BMW v inzerci na našem portálu

Následoval středový panel, ze kterého bylo třeba vymontovat loketku, ruční brzdu, držák nápojů a mincovník, rádio, panel na ovládání klimatizace a přihrádku na drobnosti. Celá tato část drží na pár šroubech a její demontáž je naprosto jednoduchá. Je důležité však nezapomenout na odpojení všech potřebných kabelů.

Vytahování ineriéru

Řezaný koberec, který svět ještě neviděl

Následně se musel sundat také koberec. Koberec je obvykle zasunutý pod palubní deskou, bohužel nejspíš předchozí majitel už s kobercem manipuloval, proto byl pod palubovkou uříznutý a bylo možné jej jednoduše vysunout a vytáhnout. V coupé se koberec dělí na dvě části. Přední část včetně středové části a poté zadní část, která vede pod sedačky.

Kromě koberců bylo potřeba demontovat také tapce. Přední výplně dveří obvykle drží na 5 šroubcích, tři se nachází v madle, jeden u kliky a pátý za plastovým štítkem s nápisem „Airbag“. Zadní tapce drží pak dva šroubky v madle.

Ty prokleté tapce

Správně by se měla demontovat také palubní deska, tu jsme ale z mnoha důvodů nechali na místě a při rekonstrukci ji jednoduše zakryli. V neposlední řadě se sundávala také černá stropnice spolu se sloupky. Z C sloupků bylo potřeba sundat světýlka, které je možné jednoduše vyloupnout, odpojit konektory a sundat. B sloupky drží na dvou plastových „šroubcích“, u kterých je potřeba povytáhnout jejich střed, aby se uvolnily. B sloupek pak jde jednoduše vytáhnout, je potřeba u něj však demontovat také bezpečnostní pás pomocí jednoho šroubu ve spodní části sloupku. A sloupek po odkrytí plastového krytu „Airbag“ ukáže své tři šroubky, které lze jednoduše odšroubovat a sloupek vytáhnout.

Spolu se sloupky se demontovaly také zadní trojúhelníková okna, která opět drží pouze na dvou šroubcích a na druhé straně je stačí pouze vycvaknout z plastového držáku.

Ze stropnice se následně sundávají stínítka (2+2 šroubky na každé straně + konektor na světýlko) a středové světýlko (které stačí opět vyloupnout a odpojit konektory). Dále je potřeba odšroubovat přední spolujezdcovo madlo, řidičovu záslepku na madlo, háčky (jeden šroubek na každé straně) a brzdové světlo. Po odmontování všech šroubků se stropnice svěsí a opatrně vytáhne z auta. Tento krok je nutné dělat až v případě, že jsou sedačky z interiéru vytažené, jinak stropnici není možné protáhnout ven.

Části interiéru

Ze zavazadlové části se demontovala plastová schránka, která ukrývá originální BMW nářadí (dva šroubky v „pantech“), sundal se tlumící koberec a demontovaly se couvací světla včetně mlhovky. Jednou velkou výhodou je skládat si veškeré šroubky do krabiček, které je potřeba si řádně popsat, při zpětné montáži to výrazně ušetří práci.

Odstrojení interiéru se může zdát, že je náročný proces, ale s pečlivým plánováním, správnými nástroji, a hlavně s pomocí mnoha návodů na internetu to zvládne i naprostý laik. Při odstraňování interiéru je však důležité být opatrný a postupovat správným způsobem. Je důležité si uvědomit, že při odstraňování sedadel, koberců, středového panelu a dalších součástí, může mít vliv především na hodnotu vozidla.

Zdroj info: Autorský text.
Zdroj médií: Nikola Vrablová.

Fotogalerie (2 fotek)

Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články