Příběh vynálezu, který může změnit svět lehkých užitkových vozidel

13. 5. 2022 2 min. čtení Aktuality

Renault Kangoo je symbolem trhu lehkých užitkových aut. Jeho variabilita si získala srdce mnoha lidí. Ani třetí generace není výjimkou.

Klíčem k úspěchu poslední generace bylo odstranění "B" sloupku. Radikální proměna si vyžádala hodiny přemýšlení a několik úprav, zato se vyplatilo vsadit právě na tuto kartu všechnu energii. 

Když se podíváme do skic designérů automobilů, často se setkáme s trendem odstranění B sloupku. Sériová výroba je ale už o něčem jiném a to co bylo tehdy na papíře, se ve většině případů nepromítne do reality. Obzvlášť když se jedná o užitkové auto. Model Kangoo Van tak přišel, jako první v tomto segmentu, s unikátními dveřmi Open Sesameby Renault. 

Inovace by se nevydařila bez notných příprav. Bylo nutné přijít s mnoha nápady, analýzami i přestavbou celé architektury vozu. Řešení muselo být nejen praktické, ale i odolné.

Celý příběh se začal psát v roce 2011 na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu, kde se představil koncept auta Frendzy a to právě bez B sloupků. Jednalo se o osobní automobil a zároveň dodávku. Již tento koncept byl prvním krokem, aby se o deset let později mohla pouhá vize přetvořit do skutečnosti. Inovace znamenala průlom ve výrobě a zcela novém pohledu na užitkové vozy.

Celé to pro výrobní i designérský tým znamenalo velkou výzvu. Musela se přepracovat architektura a změnit umístění všech dílů. Bezpečnostní pásy spolujezdce se musely prohodit na druhou stranu dveří. Ani samotná výroba se ale neobešla beze změn.

Závod v Maubeuge musel přizpůsobit své linky, aby zvládly funkci Open Sesameby Renault. Musel se tak změnit výrobní proces. Jak se to povedlo? Tak trochu malým kouzlem. Proces výroby je následující: Bok vozu vyjede z lisovací linky spolu se středovou (dočasnou) vzpěrou, aby se karoserie během další fáze výrobního procesu nezdeformovala.

Následně se na karosářské lince dodatečná vzpěra odřízne. Poté šest robotů na této lince přidá řadu výztužných mechanismů, aby se zvýšila odolnost dveří proti nárazu. V lakovně se na auto umístí speciálně navržené závěsy, které drží rámy posuvných bočních dveří na svém místě. A nakonec se na montážní lince umístí těsnění (to mimo jiné obepíná celou karoserii).

Zdroj info: Renault. Zdroj médií: Renault.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články