PRÁCE 🧰

Představení: Toyota Corolla Cross

18. 5. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality Toyota

Dnes dopoledne jsme měli možnost podívat se v ČR poprvé na živo na Toyotu Corollu Cross, tedy jedno z nejočekávanějších japonských aut tohoto roku. Článek shrnuje naše dojmy ze statické prezentace. Na silnice zatím auto nesmí, patrně kvůli nehotové homologaci.

Toyotě zatím chybělo SUV takové té střední velikosti. V rámci portfolia to znamená něco mezi C-HR a RAV4. A právě tam Corolla Cross s rozměry 4 460 mm x 1 825 mm x 1 620 mm míří. Designem odkazuje trochu na ten vyšší model, tedy RAV4 a zepředu nám kukučem popravdě trochu připomíná nové Suzuki S-Cross. Osobně bych jí klidně odpustil, kdyby byla malinko výraznější, ale jsme u Toyoty, kde se jede hlavně konzervativní styl.

Nový infotainment i virtuální budíky

Uvnitř je to klasická Toyota, tedy opět nic objevného, nicméně změny tu jsou, a to dost zásadní. Tou nejdůležitější je infotainment – často jsem ho Toyotám v testech vytýkal jako zastaralý a pomalý. Corolla Cross, stejně jako další novinky značky, dostala parádní středový displej, který má jemné rozlišení, přehledné menu a hlavně velmi svižný systém. Samozřejmostí jsou OTA aktualizace, kterých má jen tak mimochodem být 26 ročně.

Další krok vpřed je přímo před řidičem, kde namísto budíků trůní digitální kokpit velikosti 12,3", u kterého si lze velmi detailně pohrát s nastavením toho, co všechno bude zobrazovat. V prezentaci byl řeč i o jakýchsi widgetech, což si zatím neumím představit v praxi, nicméně v testu se na to určitě zaměřím.

Prostorný interiér

Co jsem ale zaregistroval jako úplně první dojem, byla přední sedadla. Ta mají opravdu „dospělý“ rozměry a i moji bezmála dvoumetrovou postavu jsem zvládl usadit bez problémů. Jak na šířku, tak na výšku jsem neměl sebemenší problém. A jak jsem si s jedním stejně velkým novinářským kolegou vyzkoušel, vejdou se dva 197 cm vysocí pasažéři za sebe, bez nutnosti nějakých větších kompromisů. Jediné, co by mi překáželo, je prosklená střecha, která holt vnitřní světlou výšku o něco sníží. Docela velký je i zavazadlový prostor, který má objem 487 litrů.

Zatím dvoulitr, příští rok i osmnáctistovka

Prvním motorem v nabídce bude 2,0 Dynamic Force, který zvládne u dvoukolky 126 kW a 203 Nm, u čtyřkolky 112 kW a 190 Nm. Corolla Cross bude ale vždy hybridní a celkový výkon soustavy bude u dvoulitru vždy 146 kW. Lithium-ion baterie má kapacitu 4,08 Ah a elektromotor na přední nápravě má výkon 83 kW a krouticí moment 206 Nm. Zadní elektromotor bude logicky jen u verze s pohonem všech kol a jeho výkon má hodnotu 30 kW krouticí moment je 84 Nm. Zrychlení z nuly na sto je bez ohledu na počet poháněných náprav 8,1 sekundy.

Pro tento rok bude vůz jen s dvoulitrem, v roce příštím má dorazit i osmnáctistovka, nicméně podrobnosti o jejích parametrech zatím známy nejsou.

Co se týče cen, tak základem bude výbava Comfort za 869 00 korun a vrchol nabídky představuje Premiere Edition za 1099 900 korun. Za pohon všech kol se připlácí 50 tisíc korun.

Zdroj info: Toyota, redaktor.
Zdroj médií: Toyota, Jakub Mokříš.

Fotogalerie (7 fotek)

Podobné články