PRÁCE 🧰

Porucha cestou k moři? Volejte asistenční službu a nechte to na ní

14. 8. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Když se něco pokazí na autě v zahraničí, většina řidičů se asi zděsí a první myšlenky míří k tomu, kolik celý průšvih bude stát. Nemusí to být ani koruna.

Jak využít asistenční službu, když se porouchá auto

Cena rozhoduje, bohužel

Při sjednávání povinného ručení se každý kouká primárně na cenu. Že to není nejlepší nápad mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti, kdy jsem se nechal zprostředkovatelkou přesvědčit k nemalému příplatku. Ten se týkal střetu se zvěří, který jsem nikdy, ale skutečně nikdy předtím neměl. Co čert nechtěl – limit plnění ve výši 100 000 korun jsem vyčerpal komplet, protože jsem v pojistném období „potkal“ čumákem zvěř hned dvakrát. Pohledem ekonoma to byla nejlepší investice, jakou jsem v životě udělal a vložená pětistovka se mi vrátila dvěstěkrát.

S asistenčními službami je to podobně, člověk v podstatě platí za něco, co nepotřebuje, dokud to opravdu nepotřebuje. Pak si samozřejmě gratuluje a před zbytkem rodiny je za hrdinu. Každopádně, asistenční služby se dají docela dobře osekat z povinného ručení a tím se cena pojistného sníží. Jenže nese to s sebou i riziko, že když se pak něco přihodí, budete si holt muset vše uhradit z vlastní kapsy. Proto pokud i třeba jen jednou v roce vyjedete na cestu do zahraničí, je lepší se trochu zajímat a pátrat po limitech, a to zejména pro odtah vozidla.

Limity rozhodují

Většina pojišťoven nabízí několik možností, které se liší podmínkami. Zmíněný odtah se tak dá realizovat do nejbližšího autorizovaného servisu a v rámci cenového stropu (například 5 tisíc, ale klidně taky 30 tisíc korun). Stejně tak to funguje i s asistencí na místě v případě poruchy nebo při repatriaci nepojízdného vozidla ze zahraničí zpět do ČR.

Je zde i možnost, a málokdo o ní ví, pojistit si asistenční služby zvlášť. Existují pojišťovny, například Global Assistance nebo Europ Assistance, které vás pojistí jenom pro případ poruchy. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že jejich služby fungují i v zahraničí a sice opravdu člověk musí zaplatit sám, ale vše ostatní – odtah, náhradní vozidlo nebo ubytování jde za nimi. Cena za takové pojištění se pohybuje v řádech stokorun pro ČR, v nižších jednotkách tisíc pro EU.

Jak postupovat při poruše vozidla v zahraničí

  • Celé to začíná už doma, před odjezdem. Je dobré si zjistit, jaké máte vlastně podmínky a limity asistence, ještě než vyjedete. Víte, s čím můžete počítat, kdy vám pomůže pojišťovna a kdy se budete muset spolehnout sami na sebe. Rozhodně si však poznamenejte číslo na asistenční linku nebo si ho uložte do telefonu. Nezapomeňte na to, že potřebujete číslo pro volání ze zahraničí.
  • Jakmile dojde k problému, řešte nejdříve případný příjezd hasičů, policie a záchranné služby. Poté teprve volejte na pojišťovnu, která zajistí odtah vozidla nebo opravu na místě. Nesjednávejte si odtah po vlastní ose, protože pojišťovna má své smluvní odtahové služby, které pro ni fungují za jiné ceny. Pozor také na to, jestli došlo k nehodě nebo k poruše. Okem pojišťovny je to zásadní rozdíl.
  • I v zahraničí fungují lovci nehod a podivně fungující autoservisy. Vždy se raďte s pojišťovnou o tom, kam auto odtáhnout a kde ho opravit. Opravu poruchy vám pojišťovna pravděpodobně platit nebude.
  • V první chvíli vás to možná nenapadne, ale když se uprostřed cesty na dovolenou ocitnete bez auta, pravděpodobně do cíle nedorazíte podle plánu. Ptejte se na asistenční lince, co pro vás mohou udělat. Obvykle je možnost buď náhradního ubytování, nebo zapůjčení náhradního vozidla, případně jiné dopravy do místa dovolené. Spousta asistenčních balíčků hradí i cestu zpět pro opravené auto do servisu.

Zdroj info: Global Assistance, Europ Assistance, Direct, Kooperativa, ČKP.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články