Měli jsme možnost srovnat podvozek Škody Superb 3 a Škody Superb 4. Obě auta jsme měli v kombi variantě. Jak moc velký pokrok je technologie DCC Pro?
Podvozek Škody Superb 3 a Škody Superb 4 – čím se liší?
Články na téma tlumiče:
- Princip fungování tlumičů v autě
- Pružiny pérování: Jaká je jejich úloha a kdy je vyměnit?
- Jak poznat špatné tlumiče
- Tlumiče DCC Pro vs. DCC - právě čtete
Jednou z věcí, které Škoda propagovala s příchodem Superbu čtvrté generace, jsou nové DCC tlumiče, kterým automobilka říká „DCC Pro“. Můžete se s nimi naprosto logicky setkat i u modelu Passat, který je prakticky dvojčetem Škody Superb čtvrté generace.
Technologie DCC Pro
Klasické DCC (Dynamic Chassis Control), tlumiče, jaké má Superb 3, mění svoji tuhost v kompresi. Řidič si zvolí nějaký jízdní režim a podle něj se změní charakteristika tlumení. Buď je tužší, takže karoserie se vůči pomyslné rovině vozovky více pohybuje, nebo změknou, takže kola se v rozích volněji pohybují a namísto poskakování se auto jen pohupuje.
DCC Pro je technologie dvouventilová a krom komprese, tedy stlačení tlumiče, zvládá regulovat i odskok. To znamená, že systém má kontrolu i nad tím, jak rychle po najetí do výmolu putuje třeba těžké 19palcové kolo zpět nahoru do své původní polohy v podběhu.
Také čtěte
Právě to je klíčové pro potlačení pohupování karoserie, kterou byl vyhlášený Superb třetí generace s DCC podvozkem. Spoustě lidí se to líbilo, ale našli se i tací, kterým se z toho dělalo trocho šoufl, protože každá nerovnost rozhoupala zadek zejména naloženého auta docela solidně.
Systém samozřejmě průběžně snímá pohyby karoserie a je schopen reagovat v době pěti milisekund. Takže nejkomfortnějším nastavení v zatáčce tlumiče vnějších kol trochu přituhnou, aby se zabránilo náklonu karoserie, ale jakmile se objeví výmol, jejich charakteristika se opět na okamžik promění, aby se náraz přenesl k posádce co nejméně.
DCC Pro v praxi
Přesednutí z třetí do čtvrté generace Škody Superb je skutečně markantní rozdíl. Tam, kde trojka ještě srovnává houpání po přejezdu nerovnosti, čtyřka už o nich dávno neví. Někomu to možná bude trochu chybět, ale většina redakce se shodla na tom, že delší cestu by raději absolvovala na zadních sedadlech novinky.
Cena tlumiče DCC
Trochu strašákem byla dřív cenovka tlumičů DCC. Na Superb 3 stojí originální díl kolem 12 tisíc korun. Jenže na trhu je i náhrada, a to hned v několika provedeních. Za Bilstein dáte asi osm tisíc, Monroe vyjde na pět tisíc korun. Na Superb 4 jsou zatím dostupné pouze tlumiče originální, druhovýrobci však určitě přijdou s levnějšími variantami. Není tedy třeba se obávat, že až jednou bude čas na výměnu, budou náklady na DCC Pro tlumiče nějak astronomické.
Zdroj médií: Radim Krejčík.
Diskuze (1)
Na S IV mám DCC pro a fungují ta, že to člověk ani nevnímá, jen když někoho svezu tak je nadšený.