V Rakousku jsou Češi každou chvíli. Pokud se do něj letos chystáte, vybavte se před cestou informacemi o mýtném, kterému se vozidla nad 3,5 t nevyhnou.
Mýto v Rakousku 2025: Kdo zaplatí a kolik?

Články na téma dálniční poplatky v zahraničí 2025:
- Slovenská dálniční známka v roce 2025: Jak se změní ceny?
- Dálniční známka Maďarsko v roce 2025
- Dálniční známka Slovinsko 2025
- Dálniční známka Švýcarsko 2025: Kolik zaplatíte?
- Mýto v Polsku 2025: Ceny a praktické informace
- Mýtné v Itálii 2025: Aktuální informace a praktické tipy
- Mýtné poplatky v Německu 2025: Aktuální informace a ceny
- Mýtné Slovensko 2025: Aktuální informace a ceny
- Mýtné poplatky Maďarsko 2025: Aktuální informace a ceny
- Rakousko a mýto v roce 2025: Aktuální informace a ceny - právě čtete
- Slovinsko a mýto v roce 2025: Aktuální informace a ceny
- Mýtné Švýcarsko 2025: Aktuální informace a ceny
Na úvod přijde vhod upozornění, že digitální úsekové mýto se v Rakousku týká i vozidel do 3,5 t. Pro ně sice platí povinnost mít pořízenou dálniční známku (elektronickou nebo papírovou), bez které to na dálnicích nejde, ale na některých úsecích se nevyhnou ani platbě mýtného.
Kde v Rakousku platí mýto i vozidla do 3,5 t?
Extra zpoplatnění se týká hned několika úseků v zemi:
- A9 Pyhrnská dálnice (exit Spital/Pyhrn až exit Ardning a exit St. Michael až Übelbach)
- A10 Taurská dálnice v úseku (exit Flachau až exit Rennweg)
- A11 Karawankská dálnice (exit St. Jakob im Rosental až státní hranice v Karawankském tunelu)
- A13 Brennerská dálnice (celá dálnice A13)
- S16 rychlostní silnice Arlberg (exit St. Anton am Arlberg až exit Langen am Arlberg)
Jak je to v Rakousku s mýtným pro vozidla nad 3,5 t?
V roce 2025 se nemění to, že vozidla těžší než 3,5 t musí hradit mýtné na všech dálnicích a rychlostních silnicích. Při stanovení ceny za kilometr jízdy po zpoplatněném úseku hraje roli typ vozidla (nákladní, obytné nebo autobus), počet náprav (2, 3 nebo 4), emisní třída CO2 a emisní třída EURO.
Například autobus se třemi nápravami podle konkrétní emisní třídy zaplatí za kilometr 0,08–0,4 EUR (2–10 Kč), kamióny a těžké obytné vozy se stejným počtem náprav zaplatí 0,08–0,42 EUR (2–10,5 Kč). Ceny jsou zaokrouhleny. Nižší sazby se týkají vozidel nad 3,5 t se dvěma nápravami. Se čtyřmi nápravami zaplatí autobus v závislosti na emisních třídách 0,11–0,6 EUR (2,77–15 Kč) za kilometr. Kompletní přehled cen najdete na oficiálním webu asfinag.at.
Pro autobusy byl stanoven samostatný tarif mýtného, v jehož rámci jsou náklady na zpoplatnění emisí sníženy o 25 %.
Také čtěte
Pozor na dodatečné mýtné
Při průjezdy několika úseky se nevyhnete ještě platbě dodatečného mýtného. K základní sazbě za kilometr se připočítává dalších 25 % na těchto úsecích:
- A9 Pyhrnská dálnice: Gleinalm a Bosrucktunnel
- A10 Tauernská dálnice: Tauerntunnel
- A11 Karawankská dálnice: Karawankentunnel
- A13 Brennerská dálnice: Brennerpass
- S16 rychlostní silnice Arlberg: Arlberg Straßentunnel
- A12 Kufstein – Innsbruck/Amras
Jak se dá v Rakousku platit mýtné?
Jestli se vás placení mýtného (kromě toho úsekového, které jako řidiči vozidel do 3,5 t uhradíte hotově nebo platební kartou u mýtné brány) týká, jistě vás zajímá, jakými způsoby se dá zaplatit. Jde to následujícími:
- Palubní jednotka GO Box: zaplatit můžete předem (DKV CARD na prodejních místech GO-Maut) nebo později na základě faktury, která je vypočítána podle dat z jednotky.
- Palubní jednotka OBU: prostřednictvím služby TOLL2GO lze využít i tuto jednotku. Platit se dá DKV CARD uloženou na zákaznickém portálu TOLL2GO Selfcare Portal.
- DKV BOX EUROPE: s touto jednotkou i v roce 2025 zaplatíte mýtné v celé Evropě.
- DKV BOX REETS: tato palubní jednotka vám kromě Rakouska poslouží i ve Skandinávii, konkrétně při přejezdu mostů Storebælt a Øresund. Můžete s ní dokonce mít i slevu.
Teď, když už víte, jak se to s mýtným v Rakousku v roce 2025 má, nezbývá než vám popřát šťastnou a bezproblémovou cestu!
Zdroj médií: Depositphotos.